Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 15:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Absinthe
Junior medlem

Geografisk sted: København
Halløj Halløj alle sammen..
Nu har jeg søgt med lys, lygte og alt hva jeg ku efter noget vedrørende absinthe.

Mit spørgsmål er til jer.:
Hvis jeg nu skal købe en rigtig god flaske absinthe over nettet, hvor meget thujon skal der så være i før man, ser ting og sager :D

Har fundet et par sider hvor der står high thujon absinthe, hvor thujon indholdet er 30 mg i ?? er dette en dose nok til, at begynde at hallucinere.?

Med venlig hilsen

Den blå gule kat..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Uglemosen
Umiddelbart vil jeg ikk mene du kan "regne" med at hallucinere.. Faktisk vil jeg råde dig til at søge lidt på google. Der er en side der sælger forskellige absinthe ting, hvor du bl.a. kan købe koncenteret thujon :)

- dikki

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Synes at 30 mg lyder af meget i forhold til hvad Wiki'en skriver: "Thujone in absinthe

Thujone is most famous for being a chemical in the drink absinthe and many modern producers list their supposed thujone levels on the bottle. At one time it was estimated absinthe contained up to 260-350 mg/l thujone.[4] However this has been shown false through testing. A 2005 study recreated three 1899 high wormwood recipes and tested them with a GC-MS, the highest contained 4.3 mg/l thujone. A 1930s Pernod Tarragona was also tested and contained 1.8 mg/l thujone. [5] These results match earlier findings showing a vintage 1900s bottle contained 6 mg/l.[6] It is important GC-MS testing is done as other chemicals may appear to be thujone in tests using only gas chromatography which causes an abnormally high reading. [7] Through these tests it has become evident absinthe contains very little thujone.

Contrary to these studies many companies still play up the myth that absinthe contains a large amount of thujone and that it will produce some sort of effect on the drinker."

Titel:
Junior medlem

hmmm, ja det også det jeg ikke helt fatter..
jeg kan give et eksemple på den hjemmesideshop jeg har kigget på

A new product: Absinth 35
This bottle combines the taste and the design for the future. The producer used exactly the amount of the drug THUJON corresponding to that mentioned in the name of the product, i.e. 35 mg, which can be recognized at once: for the taste is bitter, very fine and contains a considerable relish of herbs.

However, the lovers of aniseed may be a little disappointed, for this absinth contains only little of this spice. Its colour is natural, we put nothing there in this direction and thus, it is a "pure natural product".

Country of Origin:
Czech
Destillery:
LOR SPECIAL DRINKS
Content:
0,5 ltr.
Alcohol:
70%
Thujon:
35 mg

Men det er under et emne der hedder "Absinthe High Thujon"

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Himlen over Kronborg
Det er "King of Spirits GOLD" I leder efter...

Alcohol by volume: 70%
Bottle size: 70clh
Thujone: 100mg/kg

That´s´some serious shit!

Skulle smage af lort og så er den dyr som olie!

Titel:
Junior medlem

Tak :D
Den vil jeg gå på jagt efter..

Men mit spørgsmål er stadig?

er 35mg thujon i absinthe nok til at få en sjov aften??

:)

Titel:
Junior medlem

halløj :D vil gerne takke svaret igen, som gav mig dette videre svar..

However, don’t get too excited because most brands of absinthe on the market only have 10 mg of thujone due to regulations on thujone levels in the EU. The only two brands having the original level of thujone are the "Zele Premium Absinthe" at 111 mg and "King of Spirits Gold" at 100 mg because they both are produced in the Czech Republic where there are no restrictions.

så ville lige dele :)

Titel: Tujon
Junior medlem

Geografisk sted: Den sidste jord på Sjælland
Strandmalurt indeholder Tujon. Den vokser ..klart nok .. ude ved stranden.
Erik Godtfredsen bestyrerhttp://www.liberherbarum.com/Pn0388.HTM og har ret godt check på den (og de fleste andre vilde planter).
Se billeder http://www.biopix.dk/Species.asp?Searchtext=Seriphidium%20maritimum&Category=Planter.
Tujon ligner Cannabis, en overdosis starter også med angst. Den er let at finde/kende på duften.

wizz

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Himlen over Kronborg
Jeg er netop blevet færdig med min 2. flaske La Muse Verte (Den grønne fe) som indeholder 35 mg thujone. Jeg har ALDRIG haft halluer af nogen art , og jeg har da efterhånden drukket mig i hegnet på det nogle gange. Men et eller andet sted synes jeg nu alligevel at det er en speciel rus, som me liiiike :P :P

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
tror I det er muligt at spise en klump ren thujon og så trippe på det ? :D Jeg har på fornemmelsen at thujon-effekten skal "katalyseres" af fx alkohol ol. hash. Undskyld hvis I synes det off topic.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Armaghetto skrev:
tror I det er muligt at spise en klump ren thujon og så trippe på det ?

Egentligt ikke, nej... Jeg har prøvet mange thujon-præparater, og har endnu ikke oplevet noget der har rystet min verden.

Titel:
Moderator

Geografisk sted: Wiggie
et reelt trip skal du ikke regne med. jeg har haft lavet et ekstrakt af malurt; ca. 12:1 og har prøvet at ryge det som hash-substitut. Det giver en dæmpet susen/svag eufori, men absolute ikke noget vildt.
og så smager det så fælt at det ike er til at tåle. det kan ryges, men lad være med at få det i munden :shock:

Titel:
Flueknepper kongen

Thujon er ren placebo.

http://en.wikipedia.org/wiki/Thujone

Det er en GABA-antagonist. Derfor den subtilt anderledes rus end ex vodka.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Levose skrev:
Thujon er ren placebo.

Nej det er ej.
Hvorfor kommer du med den kommentar, har du selv lavet et mislykket forsøg med det engang eller hvad?

Thujon er såmænd ganske hyggeligt, jeg har selv lavet et hjemmelavet ekstrakt af det engang, det virkede ganske fint ved rygning.

Hvorfor er der så mange der sprede misinformation om det?

Mvh Jonas!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]