Levose skrev:
Muligt. Men det man får ud af det modsvarer ikke det ekstreme forarbejde. IMO.
Det ved jeg nu ikke... det er en del af oplevelsen. Jeg kan f.eks. godt li at stå i køkkenet i 12+ timer og forberede mine kaktusser. Rusen bliver velfortjent, i modsætning til når man blot bytter penge for stoffer, og indtager dem uden at gøre noget ud af oplevelsen inden.
Nogle indianere bruger et helt år på at forberede det pågældende stof, som de skal indtage! De sølle 12 timer jeg bruger i et køkken er ingenting. Forberedelse/forarbejde giver psykedelika deres charme, synes jeg - det giver en grund til at trippe. Og gør man det ordentligt med kærlighed, glæde og tålmodighed, så skal jeg love dig for at stoffet giver dig det dobbelte tilbage.
F.eks. tror jeg at Shulgin ville nyde 2C-B tusind gange mere end de fleste, når han har brugt en masse tid og energi på at syntetisere det, hvis du kan følge mig. Da det er de færreste 2C-B-brugere der har mulighed for det, kan man jo kompensere ved at gøre noget ud at det sted, man skal trippe i. Og ikke mindst, sørge for at man er fysisk og mentalt forberedt.
Man skal yde for at nyde

Levose skrev:
Og det faktum at det har været anvendt historisk gør det ikke til et kvalitetsstof. Kig blot på natskygger...
Er natskygger skodstoffer? Så vidt jeg har forstået det, er det mere folks håndtering af natskygger der er skod.
Natskygger har tjent de indfødte, fordi de har behandlet planterne på den rigtige måde. De problemer vi har haft med natskygger, og psykedelika generelt, skyldes ekstraordinær idioti og uvidenhed, mangel på respekt og information, og endelig fordi man har gjort noget forkert. Det er IMO der problemerne ligger, ikke i stofferne selv.
Min erfaring siger, at psykedelika straffer dem der har gjort sig fortjent til det. At de bagefter stempler dem som skodstoffer, siger desværre mere om dem end om stofferne.