Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 15:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I vuggestuen
Jeg prøvede en enkelt af dem her sidste aftenen med lidt hash på siden.

Det var da et fantastisk dejligt stof.

Jeg fik herre ondt i de nedre regioner en små 10 minutter efter jeg havde taget ketoganen, og jeg ville høre om det her er normalt?

Fedt forum ellers, og undskyld hvis jeg lyder som en n00b

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Hej og velkommen til!

[="st0fr"]
Jeg fik herre ondt i de nedre regioner en små 10 minutter efter jeg havde taget ketoganen, og jeg ville høre om det her er normalt?
[/quote]

Jeg har ikke hørt om det før desværre. Kvalme og den slags er mere almindelige bivirkninger.
Pas i øvrigt på med at tage ketogan for tit, man kan nemt blive afhængig af den slags stoffer, og det er absolut ikke anbefalelsesværdigt!

Mvh. Psyko

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hey.

Haha jeg har fundet ud af hvad det var. Det var indøferelsen af et fremmedlegeme der gjorde at jeg virkelig fik en trang til at ja...

Men tak for svaret..

Mht til at prøve dem for tit ved jeg nu ikke.. Jeg tog dem 2 dage i træk og har det fint nu.. Så jeg har tænkt mig at hente 50 eller så og så se om ikke drengene og jeg kan få en behagelig weekend ud af det..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Psyko skrev:
Pas i øvrigt på med at tage ketogan for tit, man kan nemt blive afhængig af den slags stoffer, og det er absolut ikke anbefalelsesværdigt![/Psyko]

st0fr skrev:
Mht til at prøve dem for tit ved jeg nu ikke.. Jeg tog dem 2 dage i træk og har det fint nu.. Så jeg har tænkt mig at hente 50 eller så og så se om ikke drengene og jeg kan få en behagelig weekend ud af det..

Læg netop mærke til hvad Psyko skriver. Man bliver nemt afhængig. Du siger selv, at du har taget dem 2 dage i træk, og nu vil ud og hente portion mere til en behagelig weekend.
Jeg siger ikke, at du allerede er afhængig, men dine beskrevede intentioner og tidligere handlinger kunne pege hen imod, at du burde tage den med ro mht. ketoganerne.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ja men så sandelig kun fordi det var planlagt at weekenden skulle bruges til det :)

Vågnede efter weekenden uden særlige trangsler eller noget, så nu venter jeg en lille månede med at lave samme nummer.. :)

Meget behageligt opiat.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Uglemosen
st0fr skrev:
Ja men så sandelig kun fordi det var planlagt at weekenden skulle bruges til det :)

Vågnede efter weekenden uden særlige trangsler eller noget, så nu venter jeg en lille månede med at lave samme nummer.. :)

Meget behageligt opiat.

Bestemt men pas på (: Det tager røven på en.

Fordi så tænker man næste weekend, "jeg mærkede ingenting efter sidste, så hvorfor ikk?".

Og så er det, det begynder at gå galt.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ja haha..

Nu mærkede jeg heldigvis en hel masse under selve udførelsen, det var mere bagefter jeg ikke rigtig mærkede noget..

Elsker pharms.. :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

st0fr skrev:
Ja haha..

Nu mærkede jeg heldigvis en hel masse under selve udførelsen, det var mere bagefter jeg ikke rigtig mærkede noget..

Elsker pharms.. :D

Det kan også være dejlige, men de er desværre også skide farlige :(

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Citat:
Det kan også være dejlige, men de er desværre også skide farlige

Afhænigheds mæssigt ja, men hvis man holder det til sjældenheder og kender sin dose så vil jeg påstå at det er et rigtigt sikkert stor (opiater i al almindelighed så længe de er rene)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ja indtrykket har da været at (på trods af afhængighedsfaktoren) så er opiater/opioder noget af det sikreste man kan komme i kroppen.

Så længe det er, som Farmand sagde, et rent produkt du har med at gøre.

Jeg ved ikke, opiater bliver jo ofte set som sidste stop (hvertfald i de kredse jeg bevæger mig i), men jeg forstår ærlig talt ikke hysteriet.

Så længe man er ansvarlig, kender sin krop og sit sind, hvorfor er der så så meget hetz mod disse stoffer?

Bah.. :) Tak for alle jeres svar og input..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Farmand skrev:
Citat:
Det kan også være dejlige, men de er desværre også skide farlige

Afhænigheds mæssigt ja, men hvis man holder det til sjældenheder og kender sin dose så vil jeg påstå at det er et rigtigt sikkert stor (opiater i al almindelighed så længe de er rene)

Det var også afhængighedspotentialet jeg mente, undskyld for lidt uklar formulering :oops:

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Citat:
Jeg ved ikke, opiater bliver jo ofte set som sidste stop (hvertfald i de kredse jeg bevæger mig i), men jeg forstår ærlig talt ikke hysteriet.

Det skyldes at heroin er et opiat. Selvom heroin også er lige så sikkert som andre opiater, så bliver der alligevel set utroligt sort på hero. Heroin bruges faktisk på engelske hospitaler mod stærke smerter, og der er det jo et helt rent stats produceret produkt der bliver givet i nøje afmålte doser, og så vidt jeg har kunne læse mig til, så har de ingen problemer med heroinen på sygehusene.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Legaliser nu :(

Er det ikke ofte (helt basalt) det at man rent faktisk ikke aner hvad der dræber en, frem hvor selve stoffet, der gør at folk dør?

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

st0fr skrev:
Legaliser nu :(

Er det ikke ofte (helt basalt) det at man rent faktisk ikke aner hvad der dræber en, frem hvor selve stoffet, der gør at folk dør?

Er ikke sikker på jeg forstod spørgsmålet.

Mener du på samme måde som Ecstasy/MDMA har fået skylden for en hel del dødsfald selvom det har skyldes urenheder i pillerne (feks PMA) og hedeslag pga folk glemmer at drikke og danser i varme omgivelser uden pause, altså en setting der unden indtagelse af et stof ville føre til dødsfald alligevel?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Nja det kan relateres ja..

Det jeg mener er at du ofte ikke aner hvor rent dit produkt er på geden, med mindre selvfølgelig du køber pharms..

Den her manglende (og ret basale) viden om hvor rent dit stof er, gør at mange fejlvurderer, med overdosis til følge..

Det hvertfald min fornemmelse når jeg læser osv..

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

st0fr skrev:
Nja det kan relateres ja..

Det jeg mener er at du ofte ikke aner hvor rent dit produkt er på geden, med mindre selvfølgelig du køber pharms..

Den her manglende (og ret basale) viden om hvor rent dit stof er, gør at mange fejlvurderer, med overdosis til følge..

Det hvertfald min fornemmelse når jeg læser osv..

Jo det tror jeg du har ret i. Hvis man feks kun har været i nærheden af urent Heroin og så pludseligt får noget dobbelt så rent, men stadig tager vanlig dosis så kan det jo hurtigt blive grimt.

Titel:
In our memories

st0fr skrev:

Så længe man er ansvarlig, kender sin krop og sit sind, hvorfor er der så så meget hetz mod disse stoffer?

Jeg har absolut ikke noget imod opioder, men i modsætningen til dig har jeg oplevet at være afhængig af dem, og det har givet mig et lidt mere nuanceret syn på dem. Afhængighed opstår i modsætning til hvad mange skræmmekampagner påstår sjældent fra dag til dag. Første gang jeg prøvede heroin vågnede jeg ikke op dagen efter og tænkte "nu må jeg hellere skaffe noget mere, for det her er da godt nok det vildeste."
Det var heller ikke den følelse jeg var ladt tilbage med, efter 2. og 3. gang. Faktisk ved jeg ikke præcis hvornår jeg var rigtig psykisk afhængig, for det er for langt de fleste mennesker en glidende, gradvis proces. Der gik et halvt år før jeg tog mit første 14-dages binge, og et halvt år mere før jeg også blev fysisk afhængig. For nogle personer, går der endnu længere tid. Det er fuldt ud muligt at "chippe" i en periode, for så at gå hen at blive fuldtidsmisbruger senere.

I har ret i, at en del dødsfald blandt misbrugere skyldes fejlinformation/manglende information, samt det faktum at stofpriserne gør det "nødvendigt" for nogle at supplere rusen med nervepiller og alkohol. En del OD'er sker dog også, fordi at opioder svækker ens evne til at tænke sig om (under rusen), og man kan ligeledes let miste føling med hvor meget man kan tåle. Derfor er det ikke rigtigt bare at pege på staten, hver gang en opiodmisbruger stiller træskoene.

Pas godt på jer selv.

Mvh. Psyko

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg kan ikke være mere enig Psyko.. :)

Personligt ansvar, herunder viden, og at kende sin krop har en kæmpe plads i en debat som den her..

Hvis så bare vi fik ærlig information fra de kilder der er let tilgængelige, hvis du kan følge mig..

:)

Men jeg er enig med dig ja.

Titel:
In our memories

@st0fr

Det er godt at høre, men jeg håber du forstår, at det praktisk taget er umuligt at vide om man er i farezonen for at blive afhængig, før man allerede er godt på vej mod at blive det. Al viden i verden kan ikke redde dig fra den psykiske afhængighed, og selvom du tager en masse forholdsregler, så kan du godt ende op i et misbrug.

Jeg ved godt, at det muligvis lyder lidt hult, og det er da heller ikke sikkert at du gør det, selvom at du tager fortsat tager opioder, men eftersom du allerede har bevist at du er ganske glad for dem, tror jeg desværre du tilhører risikogruppen. Jeg lyttede ikke selv til den slags, da jeg begyndt at tage opioder, så jeg forstår godt, hvis du heller ikke gide lytte til mig.

mvh. Psyko

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg lytter skam.. :(

Jeg er ked af hvis det ikke lyder sådan, men jeg tager gladeligt imod andres erfaringer, og ved udemærket godt at jeg bevæger mig på ukendt grund..

Men ja jeg var meget glad for dem, men har indtil nu holdt mig i skindet og føler som sådan ingen trang til at købe nogen indtil videre.. Ikke mere "trang" end jeg har til at prøve så meget andet..

Men ja jeg er nok anlæg for afhængighed og prøver derfor også at begrænse mit forbrug, hvilket indtil nu har lykkedes udemærket.. :)

Dit input er værdsat, man skal ikke tro et drug ikke er farligt bare fordi man nyder at bruge det jo..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]