Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 15:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: 5-HTP preload
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Jeg har søgt mange steder på 5-HTP men det ser ud til der er utroligt spredte meninger om hvad der giver det bedste resultat. Så nu har jeg altså oprettet et nyt topic så jeg kan optimere min egen MDMA HR optimalt.

Hvordan preloader i 5-HTP før en MDMA session? Hvor mange dage før starter i med 5-HTP og hvor meget tager i?

Hvor stor er den øgede virkning af MDMA´en i forhold til når i ikke preloader med 5-HTP?

Jeg vil også gerne vide hvor meget i tager på selve dagen hvor MDMA´en indtages og dagene efter samt hvor meget B6 vitamin der skal tages sammen med?.

Hvad jeg selv har fundet frem til som forbyggelse mod MDMA nedturen kunne være dette:

Dagen man tager MDMA: 200 mg inden man går i seng (skal der også tages noget samme dag men før man indtager MDMA´en ? )

+1 dag: 200 mg 5-HTP (på en gang eller spredt ud over dagen?)

+ 2 dage: 100 mg 5-HTP

+ 3 dage: 100 mg 5-HTP

+ 4 dage: 100 mg 5-HTP (4 dag kun hvis man føler det er nødvendigt)

Hvad siger i?

Mvh Farmand

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg plejer at tage 100 mg. 5-HTP nogle timer før MDMA-indtagelsen, 200 mg. bagefter, altså når man er godt udkørt og på vej til ro, og så 100 mg. de næste par dage. Kombineret med en nogenlunde sund diæt bestående af frugt, grøntsager, juice, brød og små mængder kød plejer jeg at være helt ovenpå i løbet af en dag eller 2

Titel:
Medlem

Normalt spiste jeg 200 mg, på dagen jeg skulle blæse. For det meste om morgenen eller op af dage, også spiste jeg 200 mg efter trippet. Men de 200mg delte jeg gerne ud over noget tid, synes satme de hårde ved ens mave når den er tom. Også 100 mg 3-4 dage efter, det synes jeg virker fint.

Har også prøvet at køre preload nogle dage forinden, altså 100 mg per dag startende 2-3 dage før. Synes ikke jeg får nævne værdigt bedre trip af det, måske en lille forbedring. Men generelt tror jeg de 100-200 mg inden trippet gør det godt nok.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Jeg synes det lyder fint det du har skrevet op der.

Vil ikke anbefale at tage for meget 5-htp da under selve MDMA rusen kan tingene virkelig blive underlige hvis man preloader med for emget 5-htp.

Jeg vil sige max 200-250mg 5-htp, ved preload. Ellers synes jeg IMO at selve rusen bliver lidt for mystisk.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Citat:
Vil ikke anbefale at tage for meget 5-htp da under selve MDMA rusen kan tingene virkelig blive underlige hvis man preloader med for emget 5-htp.

Jeg vil sige max 200-250mg 5-htp, ved preload. Ellers synes jeg IMO at selve rusen bliver lidt for mystisk.

Hvilken forskel har du oplevet i forhold til preload og trippet?

Og når du siger max 2-250 mg i preload mener du så den samlede preload eller hver dag? Går ud fra du mener for hele preload sessionen men bare for at være sikker :wink:

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
Jeg har endnu ikke prøvet 5-htp sammen med mdma, men har gjort det meget sammen med m1, og der syntes jeg faktisk kun rusen bliver betydeligt bedre hvis jeg preloader med 3-400mg 5-htp..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Uglemosen
Winta skrev:
Jeg har endnu ikke prøvet 5-htp sammen med mdma, men har gjort det meget sammen med m1, og der syntes jeg faktisk kun rusen bliver betydeligt bedre hvis jeg preloader med 3-400mg 5-htp..

Lidt ot. Men Winta du skulle tage og prøve en tske fuld bagepulver 20 min. inden du spiser din m1 ;)

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
dikki skrev:
Winta skrev:

Lidt ot. Men Winta du skulle tage og prøve en tske fuld bagepulver 20 min. inden du spiser din m1 ;)

Nu er jeg jo stoppet med stoffer, men skulle jeg få lyst til at prøve igen, så skal jeg nok prøve det :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Yep og til andre der overvejer det så pas på med at dosere højt hvis i benytter bagepulver!! Methylonen virker kraftigere og peaker allerede efter 20 min ! Du er desuden kun påvirket i ca. 2 timer.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
dikki skrev:
Yep og til andre der overvejer det så pas på med at dosere højt hvis i benytter bagepulver!! Methylonen virker kraftigere og peaker allerede efter 20 min ! Du er desuden kun påvirket i ca. 2 timer.

Det lyder altså en kende sært i mine ører. Har du en forklaring på hvorfor man skulle få en kraftigere effekt af at indtage bagepulver først?

Titel:
Medlem

Prometheus skrev:
dikki skrev:

Det lyder altså en kende sært i mine ører. Har du en forklaring på hvorfor man skulle få en kraftigere effekt af at indtage bagepulver først?

det er vist det samme som får panodil zapp til at virke hurtigere.
en pharmaceut sagde man lige så godt, kunne spise en teske bagepulver med en alm panodil. måske neutralisere mavesyren også bliver det optaget hurtigere?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

http://www.drugs-forum.co.uk/forum/show ... aking+soda

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Dikki> Tak. Det er faktisk en ret interessant idé! At alkalisere maven lidt hæver åbenbart absorptionsraten ret dramatisk for aminer og deres salte. Der er en kort beretning om princippet på Erowid Her. Han kunne dog ikke anbefale det specielt meget sammen med amfetamin.

En anden effekt, men lidt relateret: Hvis man indtager sodatabletter eller andre basiske salte, kan man opnå en markant længere effekt af f.eks. amfetamin, fordi det udskilles langsommere gennem urinen hvis man har hævet pH i systemet bare lidt. Personligt tror jeg nu sjældent jeg ville have lyst til at forøge varigheden af amfetamin.
Omvendt bruger man stoffer som sænker urinens pH til at afgifte folk som har indtaget for store mængder af stoffer som primært udskilles gennem nyrerne.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Synes og det ret interessant men jeg tror man skal passe på med et RC som methylon.. Især med doseringen hvis man forsøger sig med bagepulver.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for Sahara og Syd for Nordpolen
Tænkte på om det vil gi nogen mærkbar effekt, hvis man samtidig med redosering, også indtager mere 5-htp?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rundt på gulvet
Dansk Elg skrev:
Tænkte på om det vil gi nogen mærkbar effekt, hvis man samtidig med redosering, også indtager mere 5-htp?

Tror jeg bestemt ikke da 5-htp'en ikke virker ligeså hurtigt som mdma'en.

Men jeg plejer først at intage 5-htp efter mdma trippet da jeg altid først har drukket alkohol inden jeg skal trippe mdma..

Man må jo først intage 5-htp 4-6 timer efter man har drukket alkohol da det ryger ud de forkerte steder. (sådan har jeg forstået det)

Så der ryger 200mg ned inden jeg ligger mig til at sove.
Når jeg så vågner ca. 6 timer efter ryger der 100mg ned.
Dagen efter der ryger der 100mg mere ned.
Dagen efter dagen efter ryger der 1 multi vitamin pille ned + 3 mega B vitamin piller ned.

Og jeg sørger altid for at fylde min mave godt op med mini mælk, havrefras, kellogs speciel k og guldkorn og så tyller en masse vand eller appelsin juice inden jeg ligger mig til at sove...

Husk ikke at tage b6 vitamin sammen med 5-htp.. Det er noget med det ikke kommer op i hjernen, men forbliver i maven. Først 6 timer efter du har spist b6 vitamin må du intage 5-htp.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
det med b vitamin.. hmm.. ja..

jeg plejer at æde alle b vitaminer sammen med 5-htp.. da det sku forbedre 5-htps optagelse i hjernen..?! :)

plejer altid at ta en 150mg 30% 5-htp en time før mdma og så ca. det samme måske lidt mere på comewdown..

og det med en time før virker fint hos mig, ka mærke betydelig forskel i forhold til de gange jeg ik har taget det i forvejen ;)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg synes redoseringen med Methylone er rigtig fin.

Eks, 1x 220mg og senere på aftenen måske 1 time efter rusen fra første dose ikke virker mere. og så 1x 250 mg. Jeg har kun haft gode oplevelser med dette.

Jeg prøvede også at redosere en gang mere. Med 250mg. Det fik jeg dog ingen synderlig virkning af, udover jeg følte mig ret skeløjet.

Ja, det er dårlig HR.(i KNOW)

Det ovenstående har jeg gjort 2 gange.

1 gang hvor jeg ingen 5-HTP tog, og 2. gang intog jeg 5-HTP.

2. gang. Preloade med 200mg 5-HTP(8%)

Jeg synes entelig ikke rigtig at 5-HTP'en havde den store forskel på Methylonens virkning. Intet udover at selve rusen hvor jeg også indtog 5-HTP'en føltes lidt mere smooth og behageligt.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Citat:
Eks, 1x 220mg og senere på aftenen måske 1 time efter rusen fra første dose ikke virker mere. og så 1x 250 mg. Jeg har kun haft gode oplevelser med dette.

Jeg prøvede også at redosere en gang mere. Med 250mg

-KAN IKKE ANBEFALES-

Flæmming det der er fandme dårlig HR.. 750 mg methylon på en aften? Indrømmet jeg har selv gjort det men det var fordi jeg var så blæst jeg ikke fattede hvad jeg lavede. Dumt, og farligt.. Det er altså et RESEARCH CHEMICAL.

Begræns dosen til 150 mg + evt. 75 mg redosering

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

dikki skrev:
Synes og det ret interessant men jeg tror man skal passe på med et RC som methylon.. Især med doseringen hvis man forsøger sig med bagepulver.

Hvad ligger doseringen på med bagepulver ca?
Nogen erfaring? HR?

Jeg synes virkelig at Methylone smadre maven. Stortset alle gange jeg tager Methylone får jeg ekstremt dårlig mave. Lige inden virkingen kommer. Jeg mærker intet ubehag i maven. Men 15-20 min efter indtagelse lige pludselig skal jeg bare på WC. Efter at sidde på WC, ca en 5-15 min(Incl læsning af reklamer) Har jeg det ganske fint bagefter.

Men hver gang, går der ca de der 15-20 min fra jeg intager Methylonenen til jeg skal på WC. Hvilket kan være irriterende i div situationer.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]