Agrimush skrev:
Har ædt 2 i fredags, og har købt 2 igen idag, og jeg ser ingen grund til at man sku holde helt op med at tage dem. Vi ved jo intet om HVORFOR han døde.. kun at han døde mens han var på Ecstasy. Det kan jo være alt fra at han er allergisk, til overophedning, for meget vand, for lidt vand, alkohol iblandet o.s.v, men noget andet er nu, at jeg syntes det var tåbeligt at æde 10 af dem. Det er der overhovedet ingen grund til når de i forvejen er i den stærke ende.
Enig. Det eneste vi ved er, at han tog hele ti piller. Når folk herinde siger, at de har taget 1-3 stk, og med _gode_ virkninger (underforstået de blev pænt blæste), så er hele 10 piller voldsomt.
Det tyder da på at den enkelte pille ligger omkring 100-130 mg. rent MDMA.
Ifølge
http://www.thedea.org:
"The LD50 of MDMA ranges from about 100-300 mg/kg in assorted rodents.[42] The single-dose LD50 in humans can only be guessed at, but may be on the order of 10-20 mg/kg (oral.)"
Altså, en fyr på 80 kg anslås at skulle indtage fra 800 - 1600 mg. rent MDMA for at nå en fifty-fifty sandsynlighed for at dø.
Tager man så 10 piller a 100-120 mg, siger matematikken, at man har dummet sig gevaldigt. Især hvis man samtidig har befundet sig i en situation med meget varme, dans og overophedning.
Staklen kan naturligvis også have haft en skjult hjertefejl. Den slags sker - men det er netop derfor man ikke skal opføre sig som en total brianpalle og lamme sig totalt i den uansvarlige ende af skalaen.
Om jeg helt fatter det. Hvis folk får en ond brandert på 15 øl (eller 3 piller), så kræver det alligevel en total mangel på logik at gange den rus op med en faktor 3 (9-10 piller).