Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 22:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Gør MDMA dig økonomisk uansvarlig?
Ja 19%  19%  [ 13 ]
Nej 48%  48%  [ 32 ]
Ikke mere end andre rusmidler 33%  33%  [ 22 ]
Andet (jeg forklarer nedenfor) 0%  0%  [ 0 ]
Afgivne stemmer : 67
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg sad i en diskussion med en person et andet sted, og hun påstod at en bekendt - der ellers var helt normal - havde været nærmest på nippet til at formøble en mindre formue under påvirkning eller afterglow af Ecstasy.

Personligt kunne jeg slet ikke relatere til beretningen, men hvad siger folk: bliver I økonomisk uansvarlige og laver totalt meget lort i den på E? Kan folk narre penge af jer, fordi I er sådan "niiiiiiiice, alt er godt, selvfølgelig kan du få mine penge"? Får I mystiske impulser til at shoppe eller investere?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Ja, jeg har selv taget mig i at bruge penge jeg ikke har på hash og andre stoffer, mens jeg har været påvirket af E. Normalt bruger jeg ikke penge jeg ikke har, men det har jeg gjort et par gange på E.

Om det så bare har været omstændighederne eller E'en, det ved jeg ikke helt, men jeg ville tro, at jeg ikke tænkte særlig langt på E.

Titel:
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Nej, men har tendens til at kunne blive manipuleret på andre psykedeliske substanser, i hvert fald i få øjeblikke inden det går op for mig, hvor lidt jeg tænker :P

Selvom jeg måske lige pludselig får en impuls om at det kunne være for lækkert med et eller andet, så kan jeg faktisk ikke forstå hvordan man kan have uhæmmet brug af penge på MDMA. Jeg tror det handler om at have hovedet med, og lige tænke sig om en gang til

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Jeg har ikke oplevet at jeg bruger flere penge når jeg er på MDMA så har stemt nej

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Fyn
Jeg har tit været ude og låne hos den lokale under påvirkning af MDMA, hvilket jeg normalt ikke gør. Så har stemt ja.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg har stemt, at jeg ikke bliver mere uansvarlig mht. penge på MDMA end med andre rusmidler. Jeg bruger dog altid rigtig mange penge, når jeg har været i byen og har drukket alkohol - kan let bruger over 1000 kr på ingenting. Dog kan jeg godt forestille mig selv give alle mine penge væk i en MDMA-koger, nok lidt a lá "Nej, nej - det er helt fint, bare tag pengene! Hvad skal jeg bruge dem til, når jeg har kærlighed(MDMA :roll:)?"

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Det kender jeg intet til, hvis jeg er inde i byen så plejer jeg altid at købe en cola og evt noget mad, men bruger ikke flere penge end jeg har og max 100kr på en aften udover de penge jeg har brugt i forvejen på stoffet; derfor har jeg stemt nej

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
på mdma synes jeg for det meste at jeg altid ka tænke fornuftigt, de fleste andre jeg har snakket synes åbenbart ik at ha den egenskab, ved ik om det bare er mig der er heldig at altid ku ha et ben på jorden lige meget hvilket rusmiddel jeg tager eller om det bare er de folk som vælger at gøre som de nu gør? :)

synes alkohol er sværere at styre angående penge end mdma ;)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for Sahara og Syd for Nordpolen
jeg bruger nu heller ik flere penge på stoffer, tværtimod.. for behøver jo ik alkohol konstant :wink: men alkoholen kan tilgengæld gøre at man bruger penge på stoffer..

Titel:
jeg bliver så kærlig og venlig. gav min ven 200 kr sidste gang jeg var i byen

Titel:
Medlem

Jeg har valgt at svare ikke mere end andre rusmidler, da jeg faktisk kun har oplevet et overdrevent forbrug på ét andet stof. Nemlig DXM ! Det kan vælte min økonomi fuldstændig i løbet af kort tid... derfor holder jeg mig fra det. :?

Har ikke oplevet problemet på MDMA.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Har også svaret ikke mere end andre rusmidler :)

Tror næsten alkohol er den værste. :? Den kan ihvertfald godt få mig til at bruge en masse penge, som jeg slet ikke skulle have brugt, og så vågne op næste dag for derefter at kigge i sin pung og tænke 'FUCK'.

Titel:
Medlem

Citat:
Tror næsten alkohol er den værste. Den kan ihvertfald godt få mig til at bruge en masse penge, som jeg slet ikke skulle have brugt, og så vågne op næste dag for derefter at kigge i sin pung og tænke 'FUCK'.

Ja tak den kender jeg også godt... :roll:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rundt på gulvet
Malkavian skrev:
Jeg sad i en diskussion med en person et andet sted, og hun påstod at en bekendt - der ellers var helt normal - havde været nærmest på nippet til at formøble en mindre formue under påvirkning eller afterglow af Ecstasy.

Personligt kunne jeg slet ikke relatere til beretningen, men hvad siger folk: bliver I økonomisk uansvarlige og laver totalt meget lort i den på E? Kan folk narre penge af jer, fordi I er sådan "niiiiiiiice, alt er godt, selvfølgelig kan du få mine penge"? Får I mystiske impulser til at shoppe eller investere?

hehe overhovedet slet ikke !

Titel:
Dedikeret medlem

kemal skrev:

Tror næsten alkohol er den værste. :? Den kan ihvertfald godt få mig til at bruge en masse penge, som jeg slet ikke skulle have brugt, og så vågne op næste dag for derefter at kigge i sin pung og tænke 'FUCK'.

Eller vågne op uden pung :(

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Laden Apparatus skrev:
kemal skrev:

Eller vågne op uden pung :(

Ja den har jeg sgu også prøvet. Hehe

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Er på ingen måde økonomisk uansvarlig på MDMA, men derimod på alkohol.. I stor grad :roll:

Hvis man får en ustyrlig lyst til at shoppe på mdma så har man enten for mange penge eller også er man imo bare fucked up!

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
Jeg har også svaret ikke mere end andre rusmidler, f.eks. hvis jeg er rigtigt stiv, så har jeg intet imod at betale 500kr for en taxi hjem :S Hvilket jeg ALDRIG ville gøre normalt :S

Eller købe drinks til piger, som jeg måske nok ikke ville gøre hvis jeg var ædru ;)

Har før brugt 2000kr på en bytur hvor jeg har været virkelig stiv, eller påvirket af mdma/m1 hvor jeg ellers ikke havde tænkt mig at bruge nogle fordi min økonomi ikke lige havde det så godt :S

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ålborg
svarede også nej, gør det ikke på mdma, MEN når der kun er alkohol i blodet, så sidder dankortet godt nok løst..

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Jeg er økonomisk uansvarlig på alkohol, men mest i den forstand at jeg køber flere drinks, massere af junkfood osv.

Jeg har ikke prøvet ecstasy nok gange til rigtig at kunne vurdere det, men derimod er der en klar tendens til, at jeg foretager mange impulskøb, når jeg er på opioder. Dengang jeg stadig tog heroin, kunne jeg snildt finde på at købe film, som jeg egentlig ikke havde specielt lyst meget til at se. Det betyder, at jeg idag har film som Beverly Hills cop 2 og 3 på DVD. De var iøvrigt halvdyre (40 kr./stk.)

mvh. psyko

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]