Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 04:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: efedrin ??
Medlem

Geografisk sted: på toppen.
hey skal lige spørge om noget, er ikk sikker på det her er det rigtige board, feel free too move topic.

men altså kan lige så godt sige tingene som de er, jeg har et brændene ønske om at tabe mig, ca. 8-10kg på max 3 mdr. så er gået på kur her nu for en måned siden, gælder om at være i kcal underskud.

Men overvejer at tage nogen piller der indeholder efedrin, (de hedder therma extreme, må jeg godt sige navnet herinde ?)

Så vidt jeg ved er bivirkningerne: surt opstød, mave besvær, hjertebanken, sved ture og søvn besvær.

Men dem der har oplevet dette har osse oplevet det store tab af kilo (omkring 10kg) på en måned med disse slanke piller. det eneste der står på den internet side jeg kan købe dem fra er dette her:

Citat: Therma Xtreme - bedste slankeprodukt i verden!

Hurtige og effektive piller som skal indtages sammen med et stort glas vand ca. ½ time før et hovedmåltid !

100 kapsler pr. bøtte - Servering 1-4 kapsler

Indehold pr. servring, Serving er på 2 tab!

Efedrin er et af vores ældste lægemidler, tidligere brugt til at behandle astma og til at holde på graviditeten ved truende for tidlig fødsel og som hjertestimulerende middel. I dag bruges det kun i slankemedicin (Therma Xtreme, som er en kombination af efedrin og koffein). Virker ved at efedrin frigør signalstoffet noradrenalin, som nedsætter appetitten og øger forbrændingen. Koffein synes at forstærke efedrins virkning. Vægttabet mindskes sædvanligvis efter nogen tids anvendelse, ca. 3 uger (toleransudvikling). Vægttabet har i kontrollerede forsøg vist sig at være fra 3-9 kg. Anvendes i forbindelse med diæt til behandling af fedme hos personer, der af helbredsmæssige grunde skal tabe sig.

citat slut

jeg har tænkt mig at tage en pille om morgen også træne i en time og en ved 17tiden også træne i en time . tror i så jeg ville få søvn problemer ?
har nogen af jer herinde noget at sige om dette produkt ? stoffet efedrin eller blandingen af efedrin og koffein ?
vil rigtig gerne vide noget mere om dette stof inden jeg bar kaster mig ud i det ?
det er jo i familie med amfetamin, så kan jeg risikere at trippe rundt eller er der for lidt i en pille til det ?
tror i jeg ville kunne tabe nogen kg hvis jeg gjorde det i en mdr ?
jep som sagt skal nok fjerne evt citat og navn hvis jeg har overskredet forums regler( i så fald er jeg ked af det)
håber sgu der er nogen der komemr med deres mening og/eller viden om stoffet/stofferne .

mvh .

edit: er forresten osse bange for hvor stor en dose der er efedrin og hvor meget koffein der er i men det står ikk inde på hjemmesiden ?
tror i man bliver afhænglig af det efter en måned ?

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Det lyder rigtig spændende det der.. hvis du kaster dig ud i det, kunne jeg godt tænke mig at høre dine erfaringer med det.

Titel:
Dedikeret medlem

jeg kender en der tabte 11 kilo på 9 dage, udelukkende på amf

Titel:
Medlem

ja okay har ikk tænkt mig kun at tage amf.. mit vægt tab skal køre på noget måske lidt mere sundt end bar tabe mig hurtigst muligt, er osse ret sikker på sin ven har taget de kg på hurtigt igen ?
skal nok give info hvis/når jeg begynder på det ? men ingen der har erfaringer med det ?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for Sahara og Syd for Nordpolen
Søren Putte skrev:
jeg kender en der tabte 11 kilo på 9 dage, udelukkende på amf

det er skam heller ik noget særligt, det går stærkt.. sååh tillykke :roll:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ålborg
8-10 kg på 3mdr er bestemt muligt uden brug af efedrin..

husk nu også at køre noget styrketræning ved siden af alt dit cardio, da muskelmasse bruger mere energi end fedtvæv = mere fedtforbrænding.

og husk nu at pillerne ikke gør det hele for dig, du bliver nødt til at lave en fornuftigt proteinrig kostplan, hvor du ligger omkring 1000-500 kcal under dit ligevægts indtag, laver du ikke en kostplan/kostændring, så tager du sikkert de hård tabte kilo på igen, når du holder op med at bruge therma xtreme.

personligt har jeg ingen erfaring med therma xtreme, dog har jeg med therma power, det syntes jeg ikke virkede så skide godt.

derimod har jeg haft gode erfaringer med clenbuterol, men det kan du selv læse mere om.

du skriver du tager op og træner om morgenen ? er det før du har fået morgen mad? for det vil jeg anbefale dig at gøre, da du så forbrænder direkte fra dine fedt depoter.

Senest rettet af Jay 04 apr 2007 20:27, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem

Det lyder som om at du er engageret og 8-10 kg er et realistisk mål på måske 1,5 måned, du behøver ikke at bruge tre.
Husk ikke kun at styrketræne men også at lave længerevarende ting som giver større vægttab, fx. løb, cykling, roning... Held og lykke.

Titel:
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
http://www.bodyhouse.dk

Eventuelt kunne du prøve at søge på clenbuterol (måske clenbuterol.HCl) på ovenstående link

Titel:
Insane psychedelia user!

For mig at se er der ingen grund til at tage et stof som efedrin ved siden af... det er jo bare at plukke den nemme løsning, men paradoksalt nok er der ingen nemme løsninger, især ikke når det gælder vægttab. I øvrigt er dit mål slet ikke urealistisk med almindelige gode kostråd og lidt motion ved siden af. Det kommer naturligvis an på hvor meget du i forvejen vejer, for det går hurtigere med at tabe sig, hvis man er meget overvægtig (siger lidt sig selv).

Det vigtigste er bare at du holder dig fra tomme kalorier, der primært består af fedt- og sukkeri f.eks. chips, sodavand, kager, slik osv. og i stedet erstatter det med kalorier fra f.eks. groft brød, pasta, ris osv. Hvidt lyst brød er ikke særlig godt fordi det primært består af hvede og bearbejdede fedtsyrer, og ikke indeholder nogen kostfibre. Ved siden af er det også en god idé at spise en masse frugt og grøntsager, der, selvom hovedbestanddelen er vand, indeholder en masse vitaminer og mineraler der skal bruges for at optimere forbrændingen. Husk på, at sultning er aldrig en god måde at slanke sig på - det handler bare om at vælge de rigtige kilder til henholdsvis kulhydrat, protein og fedt, og indtage dem i de rigtige mængder. Når du gør det holdes blodsukkeret på et jævnt niveau, som er essentielt for at kroppen fungerer ordentligt, herunder fedtforbrænding og muskelopbygning.

Fedtforbrændingen starter når glucosedepoterne i leveren og musklerne er ved at være tomme, hvilket de gør hvis man kører kredsløbstræning i et par timer i et rimelig højt tempo. Musklerne skal stadig bruge brændstof, men i stedet for glucose som energikilde forbrændes fedt fra fedtdepoterne (gennem oxidation af fedtsyrer til acetyl-CoA) - det er her den egentlige fedtforbrænding starter.

Det er ret meget husmoderråd der skal til for at det bliver optimalt - f.eks. spis små men flere måltider (f.eks. 6 små i stedet for 3 store), træn jævnligt (både kredsløbs- og muskeltræning) og vælg de rigtige energikilder. Så der er IMO ingen grund til at skulle tage ephedrin ved siden af :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

og crawer din krop bare usunde ting, så smid lidt sundt fedt ind i den kostplan, det kunne være i form af mandler, eller det kunne være fra solsikkeolie du hælder over din salat.

http://www.bodyhouse.dk/idealbb/view.asp?topicID=21374

kig her, der er en guide til "indkøb" af det forskellige ting (LÆS:protein, kulhydrat og fedt kilder)

en guide til at udregne sit ligevægtsindtag kan findes HER men husk, ligevægtsindtag er forskellig fra person til person, så det tal du får er kun vejledende.

jeg kan også anbefale dig at hente Krop&kostHK som kan bruges til at holde styr på hvor meget protein, kulhydrat og fedt du får i hvert måltid, samt en masse andre gode ting

Titel:
Medlem

takker for alle svarene ;)
men altså selv om mange siger jeg ikk behøver at tage det, har det altså en vægt tabene effekt ?
i har gjort mig lidt klogere :P

Titel:
Medlem
Brugeravatar

det har en sultnedsættende, samt en forøgelse af forbrændingen i kroppen.. som jo så leder til et vægt tab.

Titel:
Insane psychedelia user!

Det øger forbrændingen og nedsætter appetitten, lidt i stil med amfetamin. Omvendt udsætter man kredsløbet for unødigt slid og stress, pga. den høje puls og det høje blodtryk, som er en af (bi)virkningerne.

For at tabe dig effektivt skal du, som jeg skrev tidligere, holde dit blodsukker på et konstant niveau, og det gør du ikke hvis du undertrykker kroppens naturlige signaler på sult.

Titel:
Psychedelia Sponsor

Prøv med meskalin.

Måske kaktussen vil svare dig på, hvorfor du æder så meget, at du bliver så fed, at du vil tage stimulanser for at blive tynd igen.

Titel:
Medlem

hmm meget intellegent svar harnz...

sys egentlig bar du skal luk røven hvis du ikk har noget at tilbyde debatten ??

Titel:
Psychedelia Sponsor

Jamen så vil jeg udtrykke mig lidt klarere:

Det er totalt åndsvagt at bruge stoffer til at tabe sig. Med mindre man har en decideret stofskifte sygdom og en læge indeover, så er det galmandsværk.

Som Treasure skriver, så presser og stresser man kroppen og der er alvorlig risiko for afhængighed. Derfor er mit råd: Lad være, og tag fat om problemets rod ( - og i den forbindelse kunne lidt meskalin eller LSD måske være en idé)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

harnz skrev:
Det er totalt åndsvagt at bruge stoffer til at tabe sig. Med mindre man har en decideret stofskifte sygdom og en læge indeover, så er det galmandsværk.

Som Treasure skriver, så presser og stresser man kroppen og der er alvorlig risiko for afhængighed. Derfor er mit råd: Lad være, og tag fat om problemets rod

:yeah:

jeg må give harnz ret i, at det virker unødvendigt at kombinere med efedrin. Hvis motivation og den nødvendige viden er der, burde det ikke være noget problem. Min egen erfaring siger mig, at vægttab slet ikke er så problematisk - hvis bare man holder sig selv i nakken, og fokuserer på resultaterne.

Man kunne vel også sagtens forestlille sig at det kunne blive problematisk at blande efedrins indvirkning på hjerte og kredsløb med i hvert fald cardiotræning. I forbindelse med muskelopbygning, kan jeg heller ikke se hvad efedrin skulle kunne byde ind med, overhovedet. Men det kan være min viden herom ikke er tilstrækkelig, anyone :?:

Nu skriver du ikke noget om hvorvidt det er kredsløbstræning som løb el. cykling du dyrker, eller der også er vægttræning inde i billedet. Hvis det sidste er tilfældet, har jeg selv erfaret at det i forbindelse med motivation kan være gavnligt at holde fokus på en af delene. Rent teknisk er det heller ikke nogen god idé at styrketræne i forbindelse med et ønsket vægttab - der er tale om to forskellige træningsformer hvor du i forbindelse med cardio og vægttab vil ønske et energiunderskud og ikke som ved muskelopbygning et overskud.

Jeg ved ikke hvor velbevandret du er indenfor træningsfysiologi så det kan selvfølgelig være du har overvejet de ting jeg skriver - men hvis du ikke kender den i forvejen, så er motion-online.dk virkelig et hit når det kommer til alt træningsrelateret...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

harnz skrev:

Som Treasure skriver, så presser og stresser man kroppen og der er alvorlig risiko for afhængighed. Derfor er mit råd: Lad være, og tag fat om problemets rod

:yeah:

jeg må give harnz ret i, at det virker unødvendigt at kombinere med efedrin. Hvis motivation og den nødvendige viden er der, burde det ikke være noget problem. Min egen erfaring siger mig, at vægttab slet ikke er så problematisk - hvis bare man holder sig selv i nakken, og fokuserer på resultaterne.

Man kunne vel også sagtens forestlille sig at det kunne blive problematisk at blande efedrins indvirkning på hjerte og kredsløb med i hvert fald cardiotræning. I forbindelse med muskelopbygning, kan jeg heller ikke se hvad efedrin skulle kunne byde ind med, overhovedet. Men det kan være min viden herom ikke er tilstrækkelig, anyone :?:

Nu skriver du ikke noget om hvorvidt det er kredsløbstræning som løb el. cykling du dyrker, eller der også er vægttræning inde i billedet. Hvis det sidste er tilfældet, har jeg selv erfaret at det i forbindelse med motivation kan være gavnligt at holde fokus på en af delene. Rent teknisk er det heller ikke nogen god idé at styrketræne i forbindelse med et ønsket vægttab - der er tale om to forskellige træningsformer hvor du i forbindelse med cardio og vægttab vil ønske et energiunderskud og ikke som ved muskelopbygning et overskud.

Jeg ved ikke hvor velbevandret du er indenfor træningsfysiologi så det kan selvfølgelig være du har overvejet de ting jeg skriver psyteiz.
Hvis du ikke kender den i forvejen, så er motion-online.dk i øvrigt virkelig et hit når det kommer til alt træningsrelateret...

Titel:
Insane psychedelia user!

Fuck en omgang vås at hælde ud harnz. Nok et af de dummere indlæg jeg har læst det sidste stykke tid...!

Manden snakker om at tabe 8-10 kg - ikke 80-100 kg! Alle kan sgu hurtigt få indsamlet en halv snes kilo i vinterperioden, det behøver da ikke have noget at gøre med at man har nogen problemer psykisk eller ikke kan lade være med at spise. At meskalin eller LSD skulle "give svaret" er da en af de mest latterlige udtalelser at komme med i den forbindelse, sådan noget forpulet hippie-ævl. Fact er, at ephedrin kan være den lette vej til at tabe sig, men det lærer ikke en noget om at ændre sine kostvaner eller at ændre livsstil ved at begynde og motionere og være opmærksom på hvad og hvornår man spiser.

At der er bivirkninger med ephedrin er en ting at tage i mente når man overvejer at bruge det til at tabe sig med - men for at smide den tilbage så er der sgu også risici når du anbefaler folk at tage LSD eller meskalin. Ingen af de to ting er ej ufarlige - begge udsætter psyken for ret voldsomt stress og der er som med alle andre hallucinogener risiko for at udløse angst, der kan gå over i psykose, depression mm.

Hvis ikke du har noget brugbart at skrive, så lad dog være at skrive det. Ingen gider læse, når folk bare hælder lort ud.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Treasure skrev:
Fuck en omgang vås at hælde ud harnz. Nok et af de dummere indlæg jeg har læst det sidste stykke tid...!

Manden snakker om at tabe 8-10 kg - ikke 80-100 kg! Alle kan sgu hurtigt få indsamlet en halv snes kilo i vinterperioden, det behøver da ikke have noget at gøre med at man har nogen problemer psykisk eller ikke kan lade være med at spise. At meskalin eller LSD skulle "give svaret" er da en af de mest latterlige udtalelser at komme med i den forbindelse, sådan noget forpulet hippie-ævl. Fact er, at ephedrin kan være den lette vej til at tabe sig, men det lærer ikke en noget om at ændre sine kostvaner eller at ændre livsstil ved at begynde og motionere og være opmærksom på hvad og hvornår man spiser.

At der er bivirkninger med ephedrin er en ting at tage i mente når man overvejer at bruge det til at tabe sig med - men for at smide den tilbage så er der sgu også risici når du anbefaler folk at tage LSD eller meskalin. Ingen af de to ting er ej ufarlige - begge udsætter psyken for ret voldsomt stress og der er som med alle andre hallucinogener risiko for at udløse angst, der kan gå over i psykose, depression mm.

Nu kan jeg naturligvis ikke udtale mig på harnzs vagne, men jeg vil da give ham ret i, at man med fordel kan undersøge "roden" til ens overvægt - gøre sig bevidst hvad der har bragt kroppen i den tilstand den er i. Eksempelvis kan man undersøge sin kost og hvorvidt man har et meget stillesidende arbejde, er studerende osv.
At dette skulle gøres med LSD el. meskalin er jeg da næsten sikker på harnz ikke mener.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]