Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 15:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

her i fredags tog jeg for første gang dxm tog 10 på en gang ventede en time og tog 10 til jeg kom op på det 3 plateau og lidt ind i det 4 fjerde, i dag klokken 14:22 begyndte jeg at tage dexofan igen tog i alt 20 piller (600mg) imellem klokken 14.22 til 15.22. men har fået en mild effekt er på det 2-3 plateau nu, første gang jeg tog det var det på hel tom mave havde intet spist. her i dag havde jeg spist en stor potion chokolade musli drukket en kop kaffe og taget en ritalin depot pille på 30 mg, ville bare vide om det er det der redocere virkningen eller om det bare kommer langsommere pågrund af det.

med venlig hilsen snubi,

EDIT: er det bare mig eller føles det som om tiden går langsomt når man er på dxm jeg kiggede på uret her i dag da klokken var 16:46 kiggede igen senere og klokken var kun 15:01 det føltes som om der var gået flere timer, er det normalt at dx, påvirker tidsfornemmelsen?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

De gange jeg har taget DXM, har tidsfornemmelsen været ganske påvirket (eller nærmere irrelevant/forsvundet) (efter jeg har prøvet ketamin, kan jeg se tydelige ligheder for de to stoffers vedkommende). I øvrigt husker jeg også at jeg lige fra jeg opdagede DXM åd det de følgende 4-5-6 dage - mest fordi det var det eneste/første "narko" jeg opdagede. Husk pauser.

Hæng mig ikke op på følgende, men jeg kan ikke tro at methylphenidat og dxm er specielt godt sammen (selvom førstnævnte ikke virker på nmda, forestiller jeg mig at øget dopamin+lam på dxm kan være usmart - spørg ikke hvorfor - kloge hoveder, kom;)) EDIT: jeg fandt det her: http://www.medscape.com/viewarticle/542773

Titel:
Dedikeret medlem

(HR)Aldrig en god ide at blande stoffer (/HR)

Jeg vil tro at det kan skyldes:

A: Tolerance, din krop vænner sig forholdsvis hurtigt til høje doser, og
B: Stoffer virker altid bedre på tom mave... Prøv dog at drikke lidt mælk eller lignende. De gange jeg har taget høje doser DXM har jeg altid brækket mig, og ren mavesyre er rigtigt usundt for spiserøret og tænderne...

Titel:
Insane psychedelia user!

Jeg tror ikke du får noget videre kick ud af at æde depotmedicin... du skal nok regne med at virkningen strækker sig ud over væsentligt længere tid. Der er ingen lammeværdi i at æde depotpiller (med mindre du spiser mange :P )

En anden ting er... du har tydeligvis tolerance for dxm, som du nok også kan mærke. Det er fordi du har indtaget det med kun 4 dages mellemrum (det er ikke nok til at kroppen/hjernen har restitueret sig tilbage i den gamle balance), og så nok også fordi du har indtaget en relativ stor dosis (20 piller er altså ret meget, i betragtning af at de fleste førstegangsbrugere tager er sted mellem 5 og 10 piller).

Den sidste ting... lad dog for helvede vær med at smadre din hjerne med et lortestof som dxm. Og her mener jeg smadre, da dxm er en NMDA receptor antagonist, der ligesom andre dissociativer af den slags langsomt laver huller i hjernen så man ender med det der kaldes Olney's lession. Og nej det er ikke propaganda, det er fact - er du i tvivl så prøv at søg på det selv...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Langsomt laver huller i hjernen? Det må du gerne uddybe. Jeg synes ikke min skal lyder særlig hul. ;)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
går ud fra det er Olneys lession der tales om med hensyn til huller.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Det var egentlig også mere "Og nej det er ikke propaganda, det er fact" jeg fiskede efter at få uddybet.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
simpzon skrev:
Det var egentlig også mere "Og nej det er ikke propaganda, det er fact" jeg fiskede efter at få uddybet.

Den vil jeg også gerne ha' uddybet lidt. Godt nok er det vist at visse dissociativer reproducerbart kan inducere fænomenet i forsøgsdyr når det indgives i grove doser, men svjv er det aldrig påvist i mennesker endnu - og der er immervæk nogen stykker efterhånden som har gået ret groft til omtrent samtlige tilgængelige dissociativer. William White har også tilbagetrukket sit ofte citerede værk omkring Olney's, "The Bad News is In" - og erkendt at han med vilje fordrejede tingene i en ildevarslende retning.
Der er grund til at være påpasselig med dissociativer, men ingen grund til at male Fanden på væggen.

Titel:
Insane psychedelia user!

Hmm, fandt selv lige artiklen inde på erowid. Var ikke klar over at der var kommet en "del II" i den historie. Well, jeg kan godt se at WW har begået en mindre brøler, men man kan vel stadig sige, at en rottehjerne og en menneskehjerne består af primært de samme bestanddele på molekylært niveau, så hvis DXM er i stand til at skabe Olney's lession hos rotter, er der vel også sandsynlighed for at det kan ske hos mennesker. Jeg ved ikke om det er DXM i sig selv eller evt. en aktiv metabolit der forekommer hos rotter og ikke hos mennesker, som giver skaden, men under alle omstændigheder vil jeg nok mene, at studiet på rotter er mere end god nok grund til at være påpasselig. Måske forekommer Olney's lesion ikke hos mennesker ved moderate doser, men det er også kun et betegnelse for når der opstår deciderede observative huller i hjernen. Mindre doser tror jeg stadig vil give en eller anden form for neurotoxicitet, til trods for at det så nok er i mindre grad.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Treasure skrev:
Hmm, fandt selv lige artiklen inde på erowid. Var ikke klar over at der var kommet en "del II" i den historie. Well, jeg kan godt se at WW har begået en mindre brøler, men man kan vel stadig sige, at en rottehjerne og en menneskehjerne består af primært de samme bestanddele på molekylært niveau, så hvis DXM er i stand til at skabe Olney's lession hos rotter, er der vel også sandsynlighed for at det kan ske hos mennesker. Jeg ved ikke om det er DXM i sig selv eller evt. en aktiv metabolit der forekommer hos rotter og ikke hos mennesker, som giver skaden, men under alle omstændigheder vil jeg nok mene, at studiet på rotter er mere end god nok grund til at være påpasselig. Måske forekommer Olney's lesion ikke hos mennesker ved moderate doser, men det er også kun et betegnelse for når der opstår deciderede observative huller i hjernen. Mindre doser tror jeg stadig vil give en eller anden form for neurotoxicitet, til trods for at det så nok er i mindre grad.

Er Olney's blevet observeret i forsøgsdyr efter indgift af DXM? Jeg erindrer kun at have set resultater fra forsøg med MK-801 og PCP, begge i meget voldsom dosis.
Jeg forsøger vel at mærke slet ikke at legitimere brugen af DXM. Efter alt jeg ved, er det på mange måder et lortestof. Der er så mange påvirkninger som umiddelbart virker mindre usunde - også selv om man ikke tager Olney's lesions med i beregningerne.

Titel:
Medlem

jeg tager ikke ritalin for at få et kick jeg har ADHD jeg får dem på recept.

ved godt at mange herinde hader dxm ville bare lige prøve det for at se hvordan det er, den anden gang var for at prøve det med en ven som ikke havde prøvet det før,de huller i hjernen er så vidt jeg ved det vil sige at i ikke må hænge mig op på det da jeg ikke er sikker på at det er rigtigt,
det er propaganda opstået i usa hvor nogen lavede et dokumentar program hvor de tog et billede af hjernen på en der havde taget kix hver dag i mange år lad os kalde ham a, og en mand i samme alder som aldrig havde taget stoffer før lad os kalde ham b, på billedet af a kunne man se der var meget mere af hjernen på billedet der var sort, i forhold til b hvor der var meget mindre sort, og det var virkelig tydeligt at se.kaldte lægen for huller i hjernen han brugte nok et mere fagligt ord men forklarede det med at det var huller i hjernen (hvad præcist det er ved jeg ikke). Stopper man helt med kix igen og tager et billed af hjernen igen på en der har været clean i en lang periode er det sorte helt væk igen og hjernen er helt normal igen altså på et billed, kan ikke vide hvordan den fungere, så det med huller i hjernen har enten været af mangel på viden eller bevidst misinformation,som har fået nogen i usa til at bruge det som skræmme billed fordi det virkelig ser helt vildt ud når man sætter dem ved siden af hinanden,

jeg siger hermed ikke at det gælder for alle er da sikker på at der er ekstremt mange der får varige men, og sikkert også nogen der får permanente skader på hjernen,

og dxm største fare ved brug i lange perioder, er så vidt jeg ved at det ødelægger leveren, men hvis jeg tager helt fejl så er det jo heller ikke noget problem da det ikke er noget jeg har tænkt mig at gøre igen i den nærmeste fremtid,

kan desvære ikke backe det up for kan ikke huske hvor jeg læste det, mener at det var her på siden for lang tid siden, kan heller ikke rigtig google det da der stort set ikke er nogen sider om euforiserende stoffer, på dansk, der er kun skræmme kampagner og lignende, og ved ikke rigtig hvad jeg skal google efter på engelsk,

EDIT: jeg tror måske også der er andre der kan huske det program det er også blevet vist i danmark, så vidt jeg husker på tv2, i tv2 dok (er ikke helt sikker) det handler om en familie hvor faren tager e hver dag hvor man følger ham og familien igennem en længere periode hvor han bliver mere og mere ødelagt, og hvor sønnen også begynder på det han får. så vidt jeg husker ogse taget et billed af hans hjerne hvor man så ser at der er meget mindre sort end på hans far..

selvfølgelig bliver man da ødelagt af at tage ecstazy i lang tid med meget korte mellemrum eller slet ingen, mem er næsten helt sikker på at lige den der med huller i hjernen er propagande,

håber der er en med en større viden om kix der ved noget mere om det og kan forklare hvad det der sorte er, og som kan afkræfte/bekræfte, det med de huller i hjernen,

lad være med at flame mig hvis det er forkert, har bare læst/set det et sted,'

EDIT 2: havd åbenbart missed 2 replyes lige over denne her,

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: On top of myself i hope
ritalin depot pille på 30 mg

kan man få et trip på ritalin min mor har en masse liggene ? ( :

Titel:
Medlem
Brugeravatar

sayeh skrev:

Køb dine egne stoffer!, læs om dem, og bliv klogere. :evil:

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Ovenstående link til stoffer virker vist ikke, du får lige det her :twisted:

Titel:
Insane psychedelia user!

sayeh skrev:

Ritalin indeholder methylphenidat, som har en stimulerende virkning i stil med amfetamin. Som alternativ til amfetamin kan folk godt finde på at knuse og sniffe ritalin piller (var der i øvrigt ikke nogen der snakkede om at de foretrak ritalin frem for amf?)

Personligt bryder jeg mig dog selv ikke særlig meget om virkningen. 8 timer med hjertebanken, rastløshed og nervøs mave er ikke lige min kop the.

Titel:
Medlem

sayeh skrev:

ja for helved da tag 2-3 tag en skål åben dem meget langsomt der ryger en masse små kugler ud tag noget at mase dem med så det er næsten helt fint, lav nogen lines og prøv det, jeg får dem på recept pågrund af ADHD men hvis jeg glemmer at tage dem eller af andre grunde har nogen tilovers, så sniffer jeg dem da helt klart,

jeg kan virkelig godt lide det, fordi man ikke rigtig får nogen nedtur af det, er selvfølgelig froskelligt fra person til person, og det kan også være du skal tage mere af det, men start med en 2-3 stykker, men pas på med at tage for mange fra din mor er en ret dyr medicin,

Titel:
Medlem
Brugeravatar

60-90 mg methylphenidat er altså lige en tand for meget hvis ikke man har erfaring med det. Rent bortset fra at det er usædvanlig dårlig karma at nakke folks medicin, vil det nok være mere klogt at starte med 30 mg, og så tage den derfra.

Titel:
Annoying attention wh0re!
Brugeravatar

Geografisk sted: In the chopaaaaaaaa.
snubi skrev:
sayeh skrev:

ja for helved da tag 2-3 tag en skål åben dem meget langsomt der ryger en masse små kugler ud tag noget at mase dem med så det er næsten helt fint, lav nogen lines og prøv det, jeg får dem på recept pågrund af ADHD men hvis jeg glemmer at tage dem eller af andre grunde har nogen tilovers, så sniffer jeg dem da helt klart,

jeg kan virkelig godt lide det, fordi man ikke rigtig får nogen nedtur af det, er selvfølgelig froskelligt fra person til person, og det kan også være du skal tage mere af det, men start med en 2-3 stykker, men pas på med at tage for mange fra din mor er en ret dyr medicin,

Ja, opfordrer endeligt en 15årig person til at stjæle en anden persons medicin og indtage det.

Du er et dårligt menneske.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I dine sko
sayeh skrev:

Nej, du kan ikke trippe på ritalin, da det er en stimulans.
Nej, du skal ikke stjæle din mors medicin, din åndsbolle.
Ja, jeg synes du skulle prøve at tænke FØR du skriver.

Titel:
Medlem

lallehat skrev:
sayeh skrev:

Nej, du kan ikke trippe på ritalin, da det er en stimulans.
Nej, du skal ikke stjæle din mors medicin, din åndsbolle.
Ja, jeg synes du skulle prøve at tænke FØR du skriver.

nå så man kan ikke trippe på ritalin siger du?? jo det kan man så godt dosen skal bare være lidt højere for at få virkning i forhold til det meste amf,

jeg opfordrede ham ikke til at stjæle piller fra sin mor, jeg sagde man skulle tage 2-3 og knuse dem, jeg kunne også ha skrevet at man skal bruge 2-3, er samme betydning, og da det var ham jeg forklarede det til skrev jeg "du"

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]