Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 15:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Methylone
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rundt på gulvet
Udløser Methylone ligeså meget seretonin som mdma gør?

Får man ligeså meget depri bagefter som man kan gør af mdma?

Kan det overhovedet sammenlignes med virkningen oppe i hjernen? <- her tænker jeg ikke trip messigt, men hvad der bliver udløst i hjernen.

:?:

Senest rettet af Jacob22 29 maj 2007 16:28, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem

Mange ting tyder på, at MDMA og methylone (bk-MDMA, MDMC) kan dele mange fællesmekanismer i nervesystemet - blandt andet deres molekylære strukturer og rusenes karakteristika. Men det er ikke til at sige, da der nærmest ikke er nogle videnskabelige undersøgelser der kan klargøre methylones virkningsmekanisme.

Jeg tror dog næppe at methylone frigiver så meget serotonin som MDMA gør, bl.a. fordi rusen virker meget mere "stille og rolig" end MDMA's eksplosive rus.

Mht. depression efterfølgende, svinger det ufattelig meget fra person til person. Personligt vil jeg hellere opleve en methylone-nedtur end en MDMA-nedtur, men jeg har også bekendte der har været voldsomt deprimerede med ødelagt søvn- og madrytme i 4-5 dage efter en medium-dosis. Disse personer får ingen bivirkninger af MDMA, som er værre end den gennemsnitlige MDMA-brugers.

Methylone er en research chemical, og man bør derfor bruge det med dyb omtanke. Mine bekendtes reaktioner på det indikerer, at det ikke er legetøj, heller ikke i små doser. Og det er heller ikke en god erstatning for MDMA.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh et sted
Min erfaring. Er at Mdma, giver en meget kraftigere nedtur end methylone. Onsdags krisen oplever jeg ikke efter en methylone tur fredag eller lørdag.

Hvis jeg ikke er meget galt på den så får man nedturen pga. underskud af serotonin. Og da mdma giver den værste nedtur. kan man forstille sig at der bliver "brandt" mest serotonin af, under et mdma trip.

Et methylone trip har mit hoved ikke de store problemer med at klare uden 5-htp. mens mdma nedturen er et sandt helvede uden 5-htp.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nu har jeg selv eksperimenteret en hel del med methylone og et godt stykke med MDMA. Som der tidligere er skrevet, så er der desværre ingen videnskabelig dokumentation på området endnu. Men jeg vil da godt dele mine og andres erfaringer:

Methylone er meget mere stillestående, blødt og euforisk.

MDMA er mere eksplosivt, stimulerende og psykedelisk.

Hvad nedturen angår, så kan jeg desværre ikke komme med nogle kommentarer, da jeg aldrig har oplevet nogen form for nedtrykthed dagene efter nogle af mine MDMA/methylone-trips. Men jeg føler dog, at jeg dagen efter et MDMA trip oplever, at det har været en lidt "hårdere" oplevelse for kroppen, end methylone har været. Men dette kan selvfølgelig skyldes mange ting.

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
igen kan jeg også kun sige at det er meget forskellige fra person til person :)

Jeg har aldrig oplevet en nedtur efter metylon, og det er selv om jeg har prøvet det over 50 gange. Det har jeg tilgengæld fået mere eller mindre hver gang efter mdma.. (hvilket så tilgengæld også kun er få gange.)

Jeg har endda prøvet doser af metylon helt op til 300mg og med redoseringer så jeg har brugt 7-800mg på en aften og uden nogen nedtur. Tilgengæld har jeg været helt væk i kærlighed på selve trippet.

Jeg føler også altid at jeg fungere fint i skolen efter en weekend (fredag OG lørdag) på metylon hvorimod jeg efter en weekend på alcohol eller mdma ikke føler jeg er i stand til meget.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]