Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 15:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: I lungerne?
sidste gang jeg sad og sniffede noget knas-tørt amf tænkte jeg på om ikke bare det flyver lige ned i lungerne :?

Ja og så var det jeg tænkte om det kunne være tilfældet? for det er lidt en klam tanke

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Formålet med at sniffe et givent pulver er, at stoffet via den meget tynde slimhinde i næsen passerer over i din blodbane, for på den måde at give effekt.
Sniffer man imidlertid for hårdt, vil der ske det, at pulveret bevæger sig forbi slimhinden og ned i halsen - det kender de fleste sikkert til. Du ved, at pulveret har bevæget sig forbi slimhinden når du kan smage det.

At noget pulver skulle kunne bevæge sig hele vejen ned i lungerne må nok anses for højst usandsynligt. Det vil blive fanget i noget fugt el. slim, og på denne måde nærmere bevæge sig ned i mavsen.

Titel:
Tja det lyder rigtig nok, men som den hypokonder jeg er bliver jeg altid nervøs for et eller andet hehe :lol:

Syns bare jeg ofte har haft fornemmelsen af at der skulle være kommet lidt ned i lungerne især når det er Knuste E-piller (vil ikke ha flueknepper kongen på nakken hehe) der er tale om

Titel:
Medlem
Brugeravatar

You_wanna_get_high? skrev:
Syns bare jeg ofte har haft fornemmelsen af at der skulle være kommet lidt ned i lungerne især når det er Knuste E-piller (vil ikke ha flueknepper kongen på nakken hehe) der er tale om

Hvis du sniffer knuste ecstasypiller har du langt mere realistiske risici at bekymre dig om! Din største bekymring burde være alt det lort du udsætter din stakkels slimhinde for, når du sniffer piller fyldt med bindemidler, ubestemmelige kemikalier og andet guf.

Titel:
ja det er ikke for godt men det er heller ikke noget jeg gør i mere. Det var bare lige noget der skulle prøves et par gange sammen med vennerne.

Bonus viden -> jeg lagde bagefter 3 dage syg med svimmelhed hvor jeg ikke kunne kikke til højre og venstre uden der komme høje lyde inde i mit hovede :x

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvor meget af amfen bliver egentlig optaget i slimhinden når man indtager det nasalt?

Titel:
Insane psychedelia user!

I teorien det hele, hvis man venter længe nok og ikke pudser næse osv.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Treasure skrev:

Men er det ikke lidt urealistisk? Synes altid man får lidt med ned et par minutter efter, når man synker. Men min næse og mund er også sære, kan ikke trække vejret gennem munden uden at trække vejret lidt gennem næsen. Ret irriterende når man er i sauna :P

Titel:
Insane psychedelia user!

Altså rent praktisk tror jeg ikke man kan undgå at få en smule med i svælget. Så skal man ihvertfald praktisere en hel særlig teknik. Men hvis man sniffer langsomt og ikke for store mængder ad gangen tror jeg godt det kan lade sig gøre, at lade fraktionen af pulver der kommer i svælget, være minimal.

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
Lilleso skrev:
Treasure skrev:

Men er det ikke lidt urealistisk? Synes altid man får lidt med ned et par minutter efter, når man synker. Men min næse og mund er også sære, kan ikke trække vejret gennem munden uden at trække vejret lidt gennem næsen. Ret irriterende når man er i sauna :P

jeg synes faktisk ikke det er helt urealistisk, det kræver bare noget øvelse, jeg sniffede en del keta i en periode, og jeg kunne sniffe ca. 40mg i hver næsebord uden at der kom noget ned i munden. En fidus er at sniffe det op og så presse på næsen så det holder sig lukket :)

Titel:
Quarrelsome sponser

Geografisk sted: Den ukendte frihed - Fri af underudviklet stakler, der fylder verden med mørke og ulykkelighed
............

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]