Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 15:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Far Away
Der må være andre end mig der den følgende uge efter de har trippet på Xtc får en fornemmelse af et "sug" der går igennem kroppen, det kan komme op til mange gange på en dag? Håber der er nogen der forstår og kan fortælle mig hvad dette skyldes? Jeg synes på en måde det er en meget dejlig fornemmelse, men samtidig en smule skrammende..

Andet spørgsmål.... Sad sammen med en der havde eppilepsi i weekenden, vi var nogen stykker der trippede på ecstasy. Da vi netop sad og snakkede om at han ikke fik anfald så længe han tog sin medicin, kom de såkaldte kramper... Det var meget skrammende... Selvfølgelig ved jeg det ikke er smart at tage syntetiske eller for den sags skyld andre stoffer når man lider af den slags, men ville lige høre om der er noget i ecstasy som kan fremprovokere disse anfald.... Det var vidst 3 gang han havde prøvet det efter indtagelse af netop dette.....

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh et sted
Du er velkommen til at beskrive det sug du oplever lidt bedre :)

mht. til epilepsi og stoffer, kommer det vidst lidt an på hvad man tager.

http://www.epilepsiforeningen.dk/aktuel ... lt0704.htm

"Fra dyreforsøg og epilepsipatienters erfaringer ved man, at der er aktive stoffer i hash, som kan forebygge epileptiske anfald. En canadisk telefonrundspørge i 2003 viste, at der var dobbelt så mange hash-brugere blandt epilepsipatienter i forhold til befolkningen i almindelighed. Og mange af epilepsipatienterne, mente at hashen hjalp. I Danmark ville tallene nok være mindre."

http://www.dansk-epilepsiforening.dk/ro ... llepas.htm

En række præparater til epilepsibehandling er opført på den liste over euforiserende stoffer, som er optaget i FN’s narkotikakonventioner. Som en tommelfingerregel kan man medbringe en attest for følgende stoffer:

- Clobazepam (handelsnavn: Frisium)
- Clonazepam (handelsnavn: Rivotril)
- Diazepam (handelsnavne: Stesolid, Apozepam, Diazepam "DAK", Diazepam
Desitin, Hexalid, Valaxona)
- Nitrazepam (handelsnavne: Apodorm, Dumolid, Mogadon, Nitam, Pacisyn)
- Phenobarbital (handelsnavn: Fenemal)

Kunne ikke lige finde noget om MDMA og epilepsi.

Titel:
Insane psychedelia user!

Epilepsi opstår jo fordi et område i hjernen begynder at sende impulser helt ukontrolleret, som så breder sig og slutter med at påvirke de motoriske dele, som styrer bevægelser mm. Antiepileptika som Phenytoin, Valproat eller Lamotrigin indvirker på forskellig vis, så neuronerne bliver hæmmet og ikke kommer ud af kontrol med at afsende impulser. Før i tid brugte man benzodiazepiner og barbiturater, men der er mange bivirkninger forbundet med disse, bl.a. ikke at kunne betjene motorkøretøjer og andre større maskiner.

MDMA og andre amfetaminer virker stimulerende og kan derved fremprovokere disse anfald. Jeg ville på ingen måde overhovedet overveje at indtage stimulanser, hvis jeg var epileptiker.

Titel:
Medlem

Jeg ville heller ikke overveje det et eneste sekund hvis jeg var. Har desuden besluttet at jeg ikke skal trippe sammen med epilektikere igen... Det var sgu for skrammende til mig :? ....

De sug, jamen det er svært at forklare, fandt dog ud af idag at jeg ofte kan fremprovokere dem ved at drikke :lol:
Hmm, hvis jeg skal prøve at forklare: Hele fornemmelsen sker i hjernen som om den bliver "løftet/suget i" en 3-4 gange. Jeg er sikker på det kun er efter indtagelse af MDMA, for har efterhånden prøvet "suget" mange gange :roll:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Canax skrev:
Jeg ville heller ikke overveje det et eneste sekund hvis jeg var. Har desuden besluttet at jeg ikke skal trippe sammen med epilektikere igen... Det var sgu for skrammende til mig :? ....

De sug, jamen det er svært at forklare, fandt dog ud af idag at jeg ofte kan fremprovokere dem ved at drikke :lol:
Hmm, hvis jeg skal prøve at forklare: Hele fornemmelsen sker i hjernen som om den bliver "løftet/suget i" en 3-4 gange. Jeg er sikker på det kun er efter indtagelse af MDMA, for har efterhånden prøvet "suget" mange gange :roll:

Mon ikke suget handler om en slags "sympatisk rus/rush" du får. Altså at du fra tid til anden mindes din rus og genoplever følelsen. Dine følelser under rusen er jo lagret i din hjerne og kan vækkes. Jeg har nogle få gange taget Ecstasy med min ægtefælle, og det er altså vildt igen i adskillige uger at kunne "tune ind" på de kærligheds- og forelskelsesfølelser, som MDMA'en giver (især når man tænker på, at vi har været sammen i over 10 år).

Desuden hedder det "skræmmende". Skrammende er derimod noget med skrammer i lakken ;)

Titel: :)
Junior medlem

Geografisk sted: KBH
Det du beskriver lyder i mine øjne som et lille fænomen som mange hypige ecstacy brugere (derved ikke sagt du er en) kalder E-Lyn, har ikke selv prøvet det da jeg ikke vil i nærheden af det stads. En af mine kammerater får nogle med lyd på og hele svineriet en gang imellem.

ja en forklaring er det ikke, men du er nok ikke den eneste der oplever det.

Det går forresten væk noget tid efter man stopper med at ta det.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: KBH
Citat:
lyder i mine øjne

Thumbs up! ;)

Lyder i mine ører ofc. :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Kan godt nikke genkendende til det tror jeg.

Hvis det er det samme som jeg tænker på, føles det faktisk som strøm igennem eller oven på hjernen.

Der var også lyd på men det kan jeg ikke forklare..
Oplevede det som regel i 3-4 dage efter kiks eller mdma..

//blazR

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
blazR skrev:
Kan godt nikke genkendende til det tror jeg.

Hvis det er det samme som jeg tænker på, føles det faktisk som strøm igennem eller oven på hjernen.

Der var også lyd på men det kan jeg ikke forklare..
Oplevede det som regel i 3-4 dage efter kiks eller mdma..

//blazR

det går over igen hvis du holder lidt tilbage... oplevede det i påskeferien... tror jeg havde spist 12 xtc piller i løbet af 4 dage eller noget(men nok om det) det var/er ellers sjældent jeg tager kiks... men fik det med lyd og sådan en summen i hele kroppen... ret ubehageligt imo... men det går over igen hvis du bare holder lidt tilbage med det.. fik det specielt hvis jeg røg hash... det var så ubehageligt til sidst at jeg ikke ville nærme mig hash i 2-3 uger... men det gik over...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Uglemosen
I har oplevet det der vist tidl. blev refereret til som "E-Lyn". Har selv oplevet det én gang og det var når jeg skulle sove. Det var efter en af mine første weekender på ecstasy, og jeg havde taget 2 aftner i træk. 2 piller hver aften.

Når jeg lukkede øjne gik der 15 sek. så hørte jeg lige en hurtig gang tinitus, BIIIIIP, KLASK så gik der et lyn gennem hjernen på mig. Sådan at man så hvidglødende med lukkede øjne.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Det har jeg også oplevet, jeg har dog aldrig taget mdma, men det var efter jeg havde taget noget baldrian for at sove.
Det er sindssygt ubehageligt og giver verdens største chok :?
Findes der en herinde der kan forklare hvad der sker i hjernen?

Titel:
Medlem

Det er lige præcis hvad I allesammen fortæller som sker... Førhen var jeg hyppig bruger af mdma, men har ikke gjort det siden december 06.. (Hvis man ser bort fra weekenden). Men ja, er der en vis mand som kan forklare disse "lynnedslag"?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Uglemosen
Kender ikke forklaringen men umiddelbart er det nok et tegn på at kroppen siger stop.

Titel:
Medlem

Har oplevet præcis det trådstarter omtaler, og det passer med ca en uge efter.
Det kommer oftest når jeg sidder helt stille og så kan det komme op til 5 gange med kort mellemrum... det er egentlig ikke noget jeg syntes er vildt ubehageligt må jeg indrømme.
Tror bestemt det kommer når man har ædt for mange Ecstasypiller, for jeg har ikke oplevet det ved kun at spise få.

Titel:
Medlem

Som jeg sagde synes jeg også netop at der faktisk var noget behageligt ved det :D , men stadig lidt skræmmende over det :shock: ...

Nu er det ved at være torsdag, og har intet mærket til det igår... Men skal så sandelig sige det lynede deroppe igår :lol:

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Sjælland, Stevns
kender det godt.. en sådan snurrende vibrerende fornemmelse.. lidt ligesom hvis en stram fjeder ryster.. og kun i et kort sekund..

jeg får tit en lyd med også.. sådan en vibrerende en.. dyb.. metalisk.. lidt svært at beskrive.. men det er kun hvis jeg har taget for meget.. så det nok mere det du skal tænke over ;)

Titel:
Det er vel bare en ankring :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Jeg har også selv prøvet noget lign.

Mit hjerte ville pludselig sige dunk-dunk----dunkdunkdunk-dunk, og jeg ville få en pressende følelse i mine øjne, med en følelse af, at jeg blev vægtløs.
Det varede i en uges tid, og kom måske 2-3 gange om dagen.

Jeg var selv ret nervøs, og gik i den omtalte uge og tænkte, om jeg virkelig havde formået at brænde noget af. Jeg tog det som en advarsel, og har ikke rørt E siden da. Så skræmmende var det.

Senest rettet af Jaspar 24 jun 2007 01:26, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem

Jaspar skrev:
Jeg har også selv prøvet noget lign.

Mit hjerte ville pludselig sige dunk-dunk----dunkdunkdunk-dunk, og jeg ville få en pressende følelse i mine øjne, med en følelse af, at jeg blev vægtløs.
Det varede i en uges tid, og kom måske 2-3 gange om dagen.

Præcis.. fantastisk forklaret. Det var præcis det jeg mente.. dog havde jeg det flere gange om dagen end 3.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]