Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 15:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Flueknepper kongen

Well, jeg er måske lidt af et nervøst gemyt.

Men, efter jeg dumpede min første køreprøve på grund af en spasserkælling, der overså sin vigepligt alvorligt, er jeg sgu ved at være godt nervøs for den næste prøve.

Valium ville måske være det åbenlyse valg for alt muligt andet, men når vi nu taler at køre i bil, er det nok noget smartere med den prototypiske beta-blokker Propranolol, som udskrives som candy til eksaminer anyway. Pointen er desuden også, at jeg nok mest har problemer med den kropslige del af nervøsiteten - rysten på hænderne, ben, etc.

Det er ikke noget, jeg lider af når jeg er ude at køre med kørelæreren, men når først det sagkyndige svin kommer ind i kabinen, får jeg det halvskidt.

Derfor har min bror tilbudt mig en recept på propranolol.

Er der nogle, der har erfaringer med propranolol i den slags situationer?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydjylland
Min makker fik det vist også til eksamen, og det hjalp vist... Ellers ved jeg desværre ikke så meget om det

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ålborg
har ikke selv prøvet det..

men min kæreste tog det da hun skulle til køreprøve anden gang, og når hun skal til eksamen.. hun siger hun falder helt ned, og ikke er nervøs mere, hun plejer også at stå og ryste på hænderne og i ben'eren, men det siger hun også stopper.

Medlem

Levose skrev:

Men, efter jeg dumpede min første køreprøve på grund af en spasserkælling, der overså sin vigepligt alvorligt, er jeg sgu ved at være godt nervøs for den næste prøve.

Valium ville måske være det åbenlyse valg for alt muligt andet, men når vi nu taler at køre i bil, er det nok noget smartere med den prototypiske beta-blokker Propranolol, som udskrives som candy til eksaminer anyway. Pointen er desuden også, at jeg nok mest har problemer med den kropslige del af nervøsiteten - rysten på hænderne, ben, etc.

Det er ikke noget, jeg lider af når jeg er ude at køre med kørelæreren, men når først det sagkyndige svin kommer ind i kabinen, får jeg det halvskidt.

Derfor har min bror tilbudt mig en recept på propranolol.

Er der nogle, der har erfaringer med propranolol i den slags situationer?

Nøjagtigt samme præperat jeg fik af en ven inden mine eksamener, du kan finde en tråd om det i fuck.. Spiste 20mg en time inden, og må sige det er en befriende følelse at kunne gå til eksamen uden at være nervøs på nogen måde :) Det virker for mig, og også min ven, kan klart anbefales :D

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Jeg ville ihvertfald være meget varsom med at tage diazepam - det forringer dine motoriske evner, og virker så subtilt, at du tit ikke selv er klar over det.

Har en hud-afskrabning på armen og en øm røv pga. kombinationen diazepam+cykel(+forsøg på at skifte nummer på mp3-afspiller).

Titel:
Flueknepper kongen

Zarathustra skrev:
Jeg ville ihvertfald være meget varsom med at tage diazepam - det forringer dine motoriske evner, og virker så subtilt, at du tit ikke selv er klar over det.

Har en hud-afskrabning på armen og en øm røv pga. kombinationen diazepam+cykel(+forsøg på at skifte nummer på mp3-afspiller).

Det er på ingen måde Diazepam jeg foreslår. Det ville blot gøre ondt værre. Men propranolol er en anden sag, kan jeg forstå.

Titel:
Medlem

Jeg har også fået propranolol af min læge til min eksamen. Jeg blev mere rolig, og ikke så nervøs som jeg ville ha været. Men en time efter jeg havde taget det fik jeg koldsved og hovedpine, og begyndte at fryse, selvom det var nogenlunde varmt. Så det kan også ha negative bivirkninger hos nogle.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Levose skrev:

"Men, efter jeg dumpede min første køreprøve på grund af en spasserkælling"

"men når først det sagkyndige svin kommer ind i kabinen, får jeg det halvskidt".
"

Som du dog kan sige det Levose. :D ROFL

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
kan godt være det her ikke er så konstruktivt - i form af svar du vil ha.

Men man behøves ikke dope sig op, bare fordi det er den letteste måde at få ordnet et problem.. jeg plejede at være nervøs til eksamner... - men jeg kom over det.. bare ved at sidde tænke over det, forarbejde det og så tage nogen eksamner hvor jeg var opmærksom på at jeg ikke skulle være nervøs.. erhm..

DET kan anbefales.. - køreprøver og studenter eksamen er langt fra de eneste "prøver" du får igennem livet.. - gør dig selv en tjeneste for livet, kom over det! :)

du skal bare huske du er en fin mis, og at du har styr på tingene ;) - eller at du kan lyve godt nok til at sørge for de tror du har ;)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Helvede
spiffeh skrev:
du skal bare huske du er en fin mis, og at du har styr på tingene ;) - eller at du kan lyve godt nok til at sørge for de tror du har ;)

Jeg synes du sagde Levose var en veludrustet hingst?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
spiffeh skrev:

Tror næppe man kan lyve sig til at få et kørekort til en køreprøve; det hele går ud på dine praktiske evner.
Til eksamen kan du måske til en vis grænse, men bliver du spurgt om et spørgsmål du bare ikke kan svare på, hjælper det næppe at prøve at lyve sig frem til et svar.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]