Chr1s skrev:
Jeg er 16 og jeg overvejer at prøve kiks for første gang. Har læst mig frem til at det er bedst at prøve ting i sikre vante omgivelser, så jeg har tænkt mig at prøve det derhjemme. Lige netop kiks fordi jeg ikke er vild med idéen om at sniffe, og at det skulle give en lykkelig rus. Er det rigtigt nok? Også leder jeg efter generelle 1. gangs erfaringer og lign. Har tænkt mig at tage 1.
Jeg synes det lyder som en kanon god ide at prøve det for dig selv inden du kaster dig ud i at bruge stoffet sammen med andre. Nu da det er Ecstasy, så bør du dog have en anden med under trippet, da du ikke realiserer stoffets fulde potentiale når du er helt alene.
I virkeligheden er dit helt store problem at finde MDMA og ikke "kiks" af en forudsigelig potens. Efter min mening er det afgørende, at du rammer 100 mg. første gang (75 mg hvis du er 50-65 kg. og 125 mg. hvis du er omkring de 90-100 kg.).
Hvis du har adgang til rene krystaller, så er det jo nemt, men hvis det er "kiks"/Ecstasy kan du reelt ikke vide, hvad du får. SST har fundet at indholdet af piller, solgt som Ecstasy, har haft mellem 1 mg. og 159 mg. MDMA i sig (de svageste indeholder andre psykoaktive stoffer, typisk amfetamin eller meth). Normalt regner man med at gennemsnittet er omkring de 75 mg., og det er derfor 1-1½ piller er sådan en god "standardanbefaling".
Hvis du ikke kender kvaliteten af dit stof, så skal du have en tripsitter til stede. Ellers er det altid godt at bygge rusen op i et par trin, altså max 1 pille til at starte med og så en halv senere. Det kan godt tage 1-1½ timer før rusen rammer dig helt, så redosering bør ikke ske inden. Det er heller ikke nogen skam, hvis du får et mildt og "mislykket" trip. Du kan bare prøve igen en anden dag. Og så kender du jo bedre styrken af dit stof.
MDMA er fedest at spise, og snifning er nok alligevel bedst med helt rent MDMA. Der er ikke, IMO, noget odiøst i at sniffe MDMA, men virkningen er mere lækker, når man spiser det.