Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 09:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg har hørt man kan få sådan nogle flashbacks efter kiks?? False or true?

Har fået det 2 gange nu, begge gange var 4-5 uger efter jeg har spist kiks, men jeg ved ikke om det bare er mig. Jeg er lidt tilbageholden over for Kiks pga. jeg fik psykisk nedtur mange uger efter et trip for noget tid siden....

Den ene gang sad jeg ved min computer og skrev over msn pludselig fik jeg den her følelse af jeg har var væk på kiks, bare på en total nederen måde...Mit hjerte begyndte at hamre hurtigt, og mine hænder rystede, og automatisk følte jeg trang til at trippe med mit ben.....
Den anden gang skete der det samme..

Mine venner siger at det er fordi jeg tænker så meget over mine trips lang tid efter....

Er det bare mig eller har andre prøvet dette?

Titel:
Medlem

Har prøvet det samme efter en tur .. det føles ikke specielt behageligt da jeg ikke var klar på at skulle trippe netop den dag hehe.. Jeg fik det når jeg røg smøger eller tænkte på det.. Men det går over efter et par dage :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hmm, well..

Efter jeg fik mit rap over nallerne af mdma (langvarig depression) kunne jeg efter mit sidste mdma trip, få varmefølelsen i hele min krop, brusen i hovedet og ekstremt rullende øjne, ved at sætte en rigtig lækker trancesang på :P

Og de første 2 uger efter trippet kunne mit syn til tider blive utrolig sløret og firedoblet. Lidt ligesom på mdma.

Men om det kvalificer sig som deciderede flashback er jeg dog ik helt sikker på.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Farveladeland
Altså, før i tiden tog jeg en helt masse speed, og når jeg den dag idag drikker mig tilpas stiv, så kan det godt føles som om, at jeg lige har nappet fire streger.

Men det er kun lige på et bestemt punkt i min brandert, ca efter en 3/4 dele af en vodka flaske og 4-5 øl.. Så forsvinder det ligesåstille derefter..

Men om man kan kalde det et 'flashback', det er jeg lidt i tvivl om.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Kogeren skrev:
Altså, før i tiden tog jeg en helt masse speed, og når jeg den dag idag drikker mig tilpas stiv, så kan det godt føles som om, at jeg lige har nappet fire streger.

Men det er kun lige på et bestemt punkt i min brandert, ca efter en 3/4 dele af en vodka flaske og 4-5 øl.. Så forsvinder det ligesåstille derefter..

Det er pga. et eller andet som jeg ikke kan forklare nu. Udskillelsen af et eller andet topper deromkring. Min hjerne vil ik som mig nu, men det er forklaruingen

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Xpert skrev:
Kogeren skrev:

Det er pga. et eller andet som jeg ikke kan forklare nu. Udskillelsen af et eller andet topper deromkring. Min hjerne vil ik som mig nu, men det er forklaruingen

hehe, ja det er også pga. noget som jeg ikke kan forklare :roll: ..

Men ja, der er jo nok en fornuftig forklaring på det..

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Citat:

Ja der er en fornuftigt forklaring, som jeg bare ikke kan huske i detaljer lige nu, men ok jeg har så også en del LSA i blodet lige nu. KAn forklare det senere hvis der ikke er en anden venlig sjæl der har forklaret det, jeg kan bare ikke lige nu ;)

MEn ville bare lige sige at det ikke var pga. af flashbacks.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Xpert skrev:
Citat:

Ja der er en fornuftigt forklaring, som jeg bare ikke kan huske i detaljer lige nu, men ok jeg har så også en del LSA i blodet lige nu. KAn forklare det senere hvis der ikke er en anden venlig sjæl der har forklaret det, jeg kan bare ikke lige nu ;)

Hehe nej det indtryk havde jeg heller ik ;)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Har selv oplevet lignende, men flashback?

Man oplever følelser, som kan forekomme når man er påvirket mdma. Det er dog ikke pga. mdma'en, men pga. at man genkender tilstanden. Og fordi du har troet at det var en form for "flashback" har du hidset dig selv op til at reagere som du gjorde, gætter jeg på...

Jeg tror at grunden til at det altid sker kort tid efter en tur på mdma, er fordi man dagene efter trippet bedre kan huske hvordan følelserne er, i forhold til hvis det var år siden man havde trippet.

;)

Visias

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Xpert skrev:
Citat:

Det er bare helt iorden :) ..

Titel:
Junior medlem

Det er så svært at forklare om sine føleser, man skal prøve det før før man kan forstå det..... Jeg blev så bange under det muligvise flashback..Ikke bange som sådan, men bange for "hvordan vil mine følese være bagefter????" vil jeg få en psykose bagefter?????

Fordi jeg er så bange for ecstasy, er fordi jeg er bange for de negative følseser man kan få under et trip. Og jeg har oplevet dem en gang før, hvor jeg ikke fortalte andre det under mit trip, men bare lod det florere inde i mig selv, og lade som ingen ting. Det er svært ....

Titel:
Junior medlem

Når man får de "flashbacks" tror jeg at man bilder sig selv ind at man har et flashback og automatisk får man det som om man har et dårligt trip/flashback

Titel:
Medlem

Hvis du er som du siger med egne ord, bange for ecstasy, så vil jeg råde dig til at lægge det rusmiddel på hylden.

især hvis du oveni hatten for nedtur bagefter.

Titel: Hmm.
Junior medlem

Ja, men de fleste gange går trippet jo fint ;) det er det der for mig til at spise kiksen ..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg gentager lige hvad de andre har sagt: det er ikke flashback men en genkendelse af følelsen :)

Vi ved jo at MDMA stimulere "udgivelsen" af serotonin i hjernen. Serotonin er en almindelig receptor i hjernen (udfra de oplysninger jeg har her på siden). Og altså, jeg vil forbinde MDMA rusen som sommerfugle i maven eller kuldegysninger. Det er den samme følelse bare længere og til tider en anelse kraftiger ;)

Jeg får det tit når jeg hører nogle gode numre. Eller hvis jeg forestiller jeg står et sted som der kan være rigtig behageligt for mig. Så genkender jeg også MDMA følelse :)

Titel:
Insane psychedelia user!

2c-Bart skrev:
Vi ved jo at MDMA stimulere "udgivelsen" af serotonin i hjernen. Serotonin er en almindelig receptor i hjernen (udfra de oplysninger jeg har her på siden).

Jeg aner ikke hvor du har det fra, men det er altså den værste gang ævl. Serotonin er en neurotransmitter, der virker ved binding til en pre- og postsynaptiske receptorer. MDMA virker (blandt andet) ved at stimulere udskillelsen og hæmme genoptagelsen af serotonin i 5-HT neuroner således at der vil være en øget koncentration (i forhold til ædru tilstand) i pre- og postsynaptiske kløfter.

Serotonin er på størrelse med en aminosyre (den er jo afledt af en). Receptorer består af op til mange tusinder aminosyrer. De burde ikke være til at forveksle.

Er man interesseret i at blive klogere på emnet kan man læse på erowid og wikipedia. Det ser det ud til at nogen trænger til :wink:

Senest rettet af Dr. Phibes 02 aug 2007 18:26, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

NU er jeg jo ikke ekspert. Bare nysgerrig efter viden :) Men mit motivationsniveau efter at læse på tingene er ret lavt hehe. Men synes da jeg havde meget godt fat i den der?
Så nu kan det godt være det er mig der er blank engang, men har vi ikke lige sagt det samme et eller andet sted? Bare på hver vores sprog? :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]