Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 19:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 55 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel: Methylone??
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hell right now
Hej alle sammen.
Vil gerne høre jeres mening om methylone, og om i mener om det er et stof man får det fedt af lig som amfetamin og mdma, jeg ved selvfølgelig godt det ikke er det samme, men da det er et syntetisk drug burde det da have nogenlunde samme virkemekanisme.
Hvis i skulle putte det på en top tre med de to overnævnte hvor ville det så ligge også med hensyn til hjerneskader.
På forhånd tak.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Methylon ligner på mange måder MDMA i både virkning og rent kemisk. Man kender ikke rigtig noget til skadesvirkninger, da det stadig er et research chemical.

Og sig mig, hvornår er syntetiske drugs begyndt at have nogenlunde samme virkningsmekanisme? Syntetiske stoffer kan være meget forskellige ligesom alle andre stoffer.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Take The Blue Pill skrev:
Hej alle sammen.
Vil gerne høre jeres mening om methylone, og om i mener om det er et stof man får det fedt af lig som amfetamin og mdma, jeg ved selvfølgelig godt det ikke er det samme, men da det er et syntetisk drug burde det da have nogenlunde samme virkemekanisme.
Hvis i skulle putte det på en top tre med de to overnævnte hvor ville det så ligge også med hensyn til hjerneskader.
På forhånd tak.

På kort sigt ser det umiddelbart ud til at være langt mindre skadeligt end amfetamin og mdma.

På lang sigt, kan det være det gør dig blind om 5 år. Who knows? ;)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Tja altså personligt foretrækker jeg methylon flere længder frem for det andet.
Skadesvirkningerne er som nævnt ikke bevist endnu.

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
Søren00 skrev:
Tja altså personligt foretrækker jeg methylon flere længder frem for det andet..

Det kan jeg også kun se mig enig i :) Synes effekten er federe og jeg får ingen nedtur af det.

Resist skrev:
Hej alle sammen.
På forhånd tak.

På kort sigt ser det umiddelbart ud til at være langt mindre skadeligt end amfetamin og mdma.

På lang sigt, kan det være det gør dig blind om 5 år. Who knows? ;)

Det er så sandt somd et er sagt. Har dog meget svært ved at tro at virkningen skulle være så slem på lægnere sigt, men nu må vi se :P mit for brugt stræker sig over en 2 års periode og har i begge år været et ret kraftigt forbrug, og jeg fungere da nogenlunde normalt :P

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hell right now
Kjær skrev:
Methylon ligner på mange måder MDMA i både virkning og rent kemisk. Man kender ikke rigtig noget til skadesvirkninger, da det stadig er et research chemical.

Og sig mig, hvornår er syntetiske drugs begyndt at have nogenlunde samme virkningsmekanisme? Syntetiske stoffer kan være meget forskellige ligesom alle andre stoffer.

Det jeg mener er at man får en rus af syntetiske drugs, for det er de skabt til, det gør man jo ikk altid af psychedeliske drugs

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rundt på gulvet
Methylone kan på INGEN måde måle sig med MDMA virkningen. Langt fra lige så nice!. Sådan er det bare!

Titel:
Methylon Connoisseur

T skrev:
Methylone kan på INGEN måde måle sig med MDMA virkningen. Langt fra lige så nice!. Sådan er det bare!

Og hvor meget research og i hvad doser har du på bagen til at kunne bedømme det? :)

Titel:
Moderator

Geografisk sted: Wiggie
methylone skulle være meget mere anvendeligt som feststof,end MDMA da man ikke bliver helt så lam - ved det dog ikke, har ikke prøvet methylone

Titel:
Methylon Connoisseur

TATP skrev:
methylone skulle være meget mere anvendeligt som feststof,end MDMA da man ikke bliver helt så lam - ved det dog ikke, har ikke prøvet methylone

Det kan jeg kun se mig enig i, især i mindre stoffer kan man nemt virke som om man bare er stiv, hvis f.eks. man er sammen med folk man ikke gider forklare om sit forbrug til :) Kan være svært på mdma .)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rundt på gulvet
Winta skrev:
T skrev:

Og hvor meget research og i hvad doser har du på bagen til at kunne bedømme det? :)

Har godt nok kun prøvet det 2 gange. Første gang var en første dose på 250mg.oralt , halvanden time efter en dose på 250mg mere oralt.. Svedte bare og halvtrippede, havde nedern over det ikke var bedre.

2 tur. 270mg oralt. en time efter begyndte jeg at sniffe streger og drikke vodka. Der virkede det godt nok lidt bedre efter jeg begyndte at sniffe det. Men slet slet ikke ordenligt, havde igen nedern over det ikke rigtig blev til dejlig lykke velbehag (som et mdma trip der bare ikke ville komme frem).. Men så fandt jeg ketamin posen frem, DAHM! Så var det nice.. ( Skal lige siges jeg sad i spa-bad det meste af aftenen, kæft det var nice! <- det skal i prøve. selvom det nok ikke er helt sundt og ufarligt. Men sad med 2 andre. Men det var først efter keta'en blev indblandet. Max afslapning!

Titel:
Methylon Connoisseur

T skrev:
Winta skrev:
T skrev:

Har godt nok kun prøvet det 2 gange. Første gang var en første dose på 250mg.oralt , halvanden time efter en dose på 250mg mere oralt.. Svedte bare og halvtrippede, havde nedern over det ikke var bedre.

2 tur. 270mg oralt. en time efter begyndte jeg at sniffe streger og drikke vodka. Der virkede det godt nok lidt bedre efter jeg begyndte at sniffe det. Men slet slet ikke ordenligt, havde igen nedern over det ikke rigtig blev til dejlig lykke velbehag (som et mdma trip der bare ikke ville komme frem).. Men så fandt jeg ketamin posen frem, DAHM! Så var det nice.. ( Skal lige siges jeg sad i spa-bad det meste af aftenen, kæft det var nice! <- det skal i prøve. selvom det nok ikke er helt sundt og ufarligt. Men sad med 2 andre. Men det var først efter keta'en blev indblandet. Max afslapning!

Lyder også helt vanvittigt at tage så meget første gang, tager ikke meget for din test. Jeg kan heller ikke lide det når jeg får for store doser...

Synes også man sveder for meget, og det hele bliver lidt elendigt af det :) Altså når man tager for meget..

Titel:
Flueknepper kongen

Methylon har mere et præg af gængs stimulans over sig, hvilket også er meget naturlig eftersom den dopaminerge og noradrenerge virkning er lige så kraftig som MDMA's men den serotonerge ca. 1/3.

Det er bare min mening efter at have prøvet begge dele, har ikke dosisskaleret begge rigtig mange gange.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Levose skrev:
M virkning er lige så kraftig som MDMA's men den serotonerge ca. 1/3.

Har du nogen kilder på dette?

Titel:
Methylon Connoisseur

FlæmMing skrev:
Levose skrev:

Det ville jeg også meget gerne se..

Titel:
Flueknepper kongen

FlæmMing skrev:
Levose skrev:

Pubmed, søg efter "Cozzi serotonin methylone" uden gåseøjne.

Der findes:

Cozzi skrev:
Methcathinone and methylone, the beta-ketone analogues of methamphetamine and 3,4-methylenedioxymethamphetamine (MDMA), respectively, were tested for neurotransmitter uptake inhibition in vitro. The beta-ketones were threefold less potent than the nonketo drugs at inhibiting platelet serotonin accumulation

(...)

Methcathinone and methylone were similar in potency to methamphetamine and MDMA at catecholamine transporters individually expressed in transfected glial cells.

Catecholaminer er noradrenalin og dopamin.

Publiceret i Eur Pharmacology, sept. 1999.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Det jeg mener er at man får en rus af syntetiske drugs, for det er de skabt til, det gør man jo ikk altid af psychedeliske drugs

Kan du ikke uddybe den sidste sætning?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

DeHades skrev:

Kan du ikke uddybe den sidste sætning?

Eller bare hele sætningen? Du mener altså, at syntetiske drugs har samme virkningsmekanisme, fordi de er lavet til et beruse sig på? Og at psykedeliske stoffer er anderledes hvordan?

Så vidt jeg ved, er der en del syntetiske psykedelika?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg synes, methylone minder temmelig meget om MDMA i sin virkning, og det kan næsten føles lige så euforisk, men der mangler i mine øjne noget, virkningen aftager for hurtigt, og jeg bliver faktisk ret ugidelig på methylone, føler ikke rigtig noget overskud. Det virkede lidt trist på mig, de gange jeg har taget det. Så føler jeg også, at eftervirkningerne er lige så slemme på methylone, så derfor foretrækker jeg helt klart MDMA (eller amfetamin/coke).

Hjerneskade top-3:
1) Ecstasy
2) Methylone
3) Amfetamin

Mange vil sikkert sætte methylone nederst, men den tomhed og smadrethed, jeg føler i hovedet efter en god gang methylone, den er jeg sgu parat til at tro er skadelig i stil med MDMA. Amfetamin føler jeg ikke smadrer min hjerne, men at det primært kan være psykisk skadeligt, og med mit forbrug igennem tiden burde jeg være ret skadet, hvis det var SÅ hjerne-ødelæggende igen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det minder mest af alt om en mere tilbagelænet og knapt så aggressiv MDMA i min optik. Euforikurven er simpelthen lige den tand lavere. Når man er på vej op på trippet er det også markant, hvor mere vildt MDMA føles i forhold til metylonen. MDMA kommer mere på som en hammer og man bliver også den tand mere blæst/"væk"/e-tarderet på MDMA. Man er lige den tand mindre dum på metylon.

Når man har prøvet MDMA kan det være svært lige at vænne sig til metylonen, for det er svært at indstille sig helt på, at virkningerne ikke helt og holdent er de samme. Og så ender man nemt med at jagte den identiske MDMA-følelse på metylonen - men det er jo lidt som at skrue med en hammer, en art "misbrug".

Begge stoffer har sin berettigelse, lidt som en almindelig pilsner og en guldøl.

Vi aner ikke en skid om, hvorvidt metylon gør os til bøsser, får bryster til at vokse frem og i øvrigt får hjernen til at ligne en toast, der er glemt i brødristeren. Det er et research chemical.

Når det så er sagt, så lad mig gentage det vi ved om MDMA, for der florerer stadig et hav af useriøse rygter om MDMA, selv blandt de narkofile.

MDMA giver ikke hjerneskader! Dette synes efterhånden at være bevist hinsides enhver tvivl, især hvad angår den rekreationelle brug af stoffet. Vores eget Bispebjerg Hospital har jo netop frikendt MDMA for at give varige hjerneskader, og det falder i tråd med alt det ham fra http://www.thedea.org har sagt i alle disse år.

Du får dog "ændringer i hjernen" af MDMA, såvidt vi ved, og den slags skader indtræder vist ret tydeligt omkring de 20 mg/kg. kropsvægt, altså ved 1,6 gram for en person på 80 kg. Men som forskerne sagde, så forsvandt sådanne ændringer omtrent efter 2 måneder, og man kunne altså IKKE påvise varige hjerneskader eller -ændringer. Den hollandske rapport rapporterede om enkelte ændringer i blodgennemstrømning i hjernen for rekreationelle brugere, men igen også at de forsvand efter 2 måneder (dette var noget andet end SERT, som Bispebjerg undersøgte).

Du skal som tommelfingerregel overophede samtidig for at få organ og hjerneskader.

Metylon føles lige en tand mindre hård for kroppen og hjernen dagen efter, men igen er det ikke en særlig god indikation af noget :) Metylon spolerer dog min nattesøvn mindst lige så meget som MDMA, og især hvis jeg lige glemmer at metylon ikke er MDMA og derfor tager ekstra meget for at nå de helt høje nagler af eufori (hvor jeg så synes, at man mest får en speedet effekt). Umiddelbart er det dog en nogenlunde fair hypotese at sidestille metylon og MDMA, da de begge er fenetylaminer og derfor givetvis har omtrent samme effekt på lever og hjerne.

Jeg er ikke bekendt med risikoprofilen for amfetamin.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 55 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]