Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 15:13


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 29 jan 2002 22:08 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 29 maj 2001 01:01
Indlæg: 1867
Hvis man søger på GHB/GBL på nettet virker det som om at GHB/GBL er godt at bruge hvis man styrketræner? Er det rigtigt? Jeg mener, virkningen af GHB/GBL skulle være "berusende".. Jeg ved ikk´ hvor smart det er at ligge og fedte rundt med Bænkpres når man er stiv?

Hvis det virkeligt hjalp, at man fik større muskler hurtigere, ville det da være smart.. Jeg mener, det er da ingen bivirkninger ved GHB iforhold til fx Anabolske stereoider!

Bonus-sp.: Kan man bruge GHB som "dæmper" på stimulanser? Foreksempel amfetamin?

MvH

Daffy


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jan 2002 22:54 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 04 feb 2001 02:01
Indlæg: 1284
Geografisk sted: Denmark
Tror ikke GHB ville være smart til pumpning!

GHB kan vist udemærket bruges som come-down middel på diverse tryptaminer, og sikkert også amfetaminer


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jan 2002 23:08 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 11 jun 2001 01:01
Indlæg: 455
Geografisk sted: DK
ja har fa'me også læst mange steder at folk bruger ghb for at komme ned efter et trip... Skulle gøre at man q sove bagefter, men der er vist også nogle enkelte stoffer som bare bliver gjort aktive kraftigt igen, syre mener jeg det var......


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jan 2002 10:11 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 apr 2001 01:01
Indlæg: 4843
Daffy har ret, det bliver meget brugt i de kredse.....

Værd at vide om GHB

GHB er en forkortelse for Gamma Hydroxy Butyrate. Men stoffet kaldes også "Natural Power", "ProG", "Fantasy", "Flydende ecstasy". De to sidste navne er helt misvisende, for GHB er et stof, der er helt forskelligt fra ecstasy, amfetamin mv.

GHB er et kunstigt fremstillet bedøvelsesmiddel, men på grund af stoffets bivirkninger er det kun i enkelte europæiske lande GHB stadig bruges som lægemiddel. I 1990'erne er GHB imidlertid blevet solgt som rusmiddel, muskelopbyggende stof mm. På grund af bivirkningerne er stoffet nu forbudt efter narkotikalovgivningen.

GHB findes som en farveløs, lugtfri væske, som pulver eller som kapsler. Det indtages som regel gennem munden.

Rusen

GHB hæmmer centralnervesystemet. Derfor virker stoffet først og fremmest beroligende og søvnfremkaldende, men det kan dog virke opkvikkende og stimulerende i små doser, lidt ligesom alkohol (men bedøvelsesvirkningen og bivirkningerne er stærkere). GHB virker hurtigt efter man har indtaget det, men virkningen aftager også hurtigt igen.

Bivirkninger

GHB har en række bivirkninger spændende/lige fra ubehag til livstruende forgiftning. Disse bivirkninger viser sig i form af søvntrang, kvalme, opkastning, uro, forvirring, kramper, nedsat puls, hallucinationer, bevidstløshed og åndedrætsstop. Virkningerne afhænger meget af hvor meget man har indtaget, men svinger også fra person til person. Det er et stort problem ved GHB, at forskellen på den dosis, der giver rus og den, der giver en alvorlig forgiftning både er lille og usikker. Derfor er risikoen for en alvorlig forgiftning stor ved brug af GHB.

Risikoen for bivirkninger er endnu større, hvis stoffet blandes med alkohol og andre beroligende stoffer, da GHB, alkohol, nerve/sovemedicin, heroin m.fl forstærker hinandens effekt.

Den muskelopbyggende effekt er i øvrigt aldrig blevet bevist i videnskabelige undersøgelser.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jan 2002 10:53 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 13 sep 2001 01:01
Indlæg: 467
virker fint til styrketræning, bare du kun tar 1/5 dosis (meget ca., jeg ved sq ikke helt hvor meget, men ikke så meget)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jan 2002 15:11 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2000 01:01
Indlæg: 7066
Geografisk sted: København
Det her er hvad jeg lige kunne grave frem...

GHB also stimules pituitary growth hormone (GH) release. One methodologically rigorous Japanese study reported nine-fold and sixteen-fold increases in growth hormone 30 and 60 minutes respectively after intravenous administration of 2.5 grams of GHB in six healthy men between the ages of twenty-five and forty [Takahara, 1977]. GH levels were still seven-fold higher at 120 minutes.

The mechanism by which GHB stimulates growth-hormone release is not known. Dopamine activity in the hypothalamus is known to stimulate pituitary release of growth hormone, but GHB inhibits dopamine release at the same time that it stimulates GH release. This suggests that GHB’s GH-releasing effect takes place through an entirely different mechanism [Takahara, 1977].

At the same time GH is being released, prolactin levels also rise. Serum prolactin levels increase in a similar time-dependent manner as GH, peaking at five-fold above baseline at 60 minutes [Takahara, 1977]. This effect, unlike the release of GH, is entirely consistent with GHB’s inhibition of dopamine. Other compounds which lessen dopamine activity in the brain (such as the neuroleptic Thorazine) have been shown to result in prolactin release. Although prolactin tends to counteract many of the beneficial effects of GH, the sixteen-fold increases in GH probably overwhelm the five-fold increases in prolactin.

...det lyder jo meget lovende, så vidt jeg kan læse er det optimalt at tage GHB en time før man træner - nogen herinde der har erfaring med GHB i denne sammenhæng?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jan 2002 15:33 
Offline
In our memories

Tilmeldt: 05 aug 2001 01:01
Indlæg: 3279
Geografisk sted: Provinsen
Hmmm...Angående amf-come-down-spørgsmålet, ville jeg mene at man sagtens kan bruge GHB dertil, meeeen...Eftersom det er det mest almindelige at drikke som et svin når man er på amf, så opstår "Gaba blandings problemet", vel igen????

-Psyko


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jan 2002 17:34 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2000 01:01
Indlæg: 7066
Geografisk sted: København
Ja...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jan 2002 18:12 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 29 maj 2001 01:01
Indlæg: 1867
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
Dex: ...det lyder jo meget lovende, så vidt jeg kan læse er det optimalt at tage GHB en time før man træner - nogen herinde der har erfaring med GHB i denne sammenhæng?


Næ, men snart! Er der nogen der har nogle der har nogle dosis tip omkring GHB-brug til Træning?

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
Psyko: Eftersom det er det mest almindelige at drikke som et svin når man er på amf, så opstår "Gaba blandings problemet", vel igen????


Hvor længe efter man har indtaget alkohol er det sikkert at indtage GHB? eller omvendt?

Altså; Hvis man har været på druk fredag, kan man så tage GHB sikkert 24timer efter? Og omvendt?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jan 2002 21:06 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2000 01:01
Indlæg: 7066
Geografisk sted: København
Ja, du skal bare ikke være stiv samtidigt med at du tager det...

Det KAN lade sig gøre at drikke EFTER man har taget GHB, men det er ikke tilrådeligt... hvis nogen skulle forvilde sig ud i det, så drik moderat for man bliver voldlam af det!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 jan 2002 23:46 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 29 maj 2001 01:01
Indlæg: 1867
What the Docktor sad:

"..GHB virker på søvnrytmen. Under søvnen udskilles væksthormon i større mængder. Væksthormon bidrager (sammen med træning) til at musklerne vokser.
Derfor er der fremsat den teori, at GHB virker på muskelvæksten. Det er der imidlertid aldrig nogen, der har kunne påvise.
Det sandsynligste er derfor at det ikke virker."

Men fuck det, jeg prøver at gører forsøget alligevel!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 feb 2002 00:15 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2000 01:01
Indlæg: 7066
Geografisk sted: København
Daffy, drop nu den lamme doktor fra netstof.dk - han ved minus!

Og jeg håber sgu ikke det var dig der spurgte panseren "hvor længe er GBL lovligt endnu?" - lamt spørgsmål, tiltrækker unødvendig opmærksomhed på GBL!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 feb 2002 00:23 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 apr 2001 01:01
Indlæg: 4843
Jamen det gører du bare [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 feb 2002 00:32 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 29 maj 2001 01:01
Indlæg: 1867
@Dex: Jeg synes at han er fin nok... Og nej! Det var ikke mig der sprugte om GbL!..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 feb 2002 12:16 
Offline
In our memories

Tilmeldt: 05 aug 2001 01:01
Indlæg: 3279
Geografisk sted: Provinsen
Fuck, den slags personer kan virkelig ødelægge det for os andre. Selvom jeg f.eks synes at omgangen med svampe er for lemfældig (har selv fået det dårligt af dem) så har jeg da aldrig gjort noget aktivt for at få det ulovliggjort. Et godt råd er at benægte alt overfor pressen, ellers ender det sgu' med at Danmark kommer til at ligne USA i forbudstiden...fucked up!

-Psyko


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 feb 2002 12:56 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 13 sep 2001 01:01
Indlæg: 467
@Daffy> En af mine venner sagde ca. ½-1½ skruekapsler(sodavandslåg) så er det godt at træne på. Jeg kender (selvfølgelig) ikke konc. på den opløsning vi havde, men jeg vil gætte på ca. 0.1-0.3g ghb. meget lidt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 feb 2002 16:35 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 05 sep 2001 01:01
Indlæg: 219
Geografisk sted: Århus =)
yo daffy
faldt lige over en artikel du måske kunne bruge:

http://www.getbig.dk/vis_artikel.asp?id=81

den beskriver det vidst meget godt!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 59 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team