Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 00:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Psykose
Medlem

hejsa jeg ved ikk om jeg skal skrive denne tråd her. men nu gør jeg det alligvel... :)

jeg har en ven ved navn X. X og jeg har kendt ihanden i laang tid dvs 10år mindst vi har altid gået og lavet ballade sammen da vi var små. X er også personen som vidste mig hvordan man skulle ryge smøger og hash andre gode sager.. Men han var jo så altid et skidt foran mig han havde det så lettere end mig ang stoffer fordi jeg altid var lukkede af for omverden kun hver 2 weekend jeg kom hjem da jeg var et problembarn og var anbagt mange mange steder men fuck nu det.. hans forbrug af hash steg med årene og det gjorde hans forbrug af andre sager også.

på et tidspunkt sidste år kommer jeg så ud til ham og kan se&og hører at den er helt galt han havde spist noge svampe og røget hash og var han begyndt at snakke om ting og sager som ikke hørte med til virkeligheden og alt muligt shit!! bla han var blevet totalt imod mennesker der har brune øjene og uren RACE! kun REN race skulle leve..
det har han aldrig været imod før "kun lidt mod perkere der spiller for smarte" men hvem er ikk det..

Og at der noge tysker vil komme og hente ham fordi han var et viunder af et menneske og hilter havde brugt ham til videnskabelig ting og mange andre mærkelige ting. han kommer så ind på den lukkede..
jeg gik og snakkede med ham noge uger efter fordi jeg var navøs for min ven han sagde han aldrig vil tag imod medicen for dem af en eller anden grund.
så han er aldrig blevet behandlet for den psykose, jeg er meget ked af at han altid skal snakke om de ting der var med i hans psykose bla KUN ren race og hilter havde ret osv.
da jeg har brune øjene så jeg snakker ikk så meget med ham mere
han ryger stavæk og tager stoffer... jeg er meget ked af at miste denne ven da han har betydet meget for mig
jeg ved ikke rigtigt hvad jeg vil med det her bare komme ud med mine tanker om det da jeg er ked af det gik som det gik... alligvel vil han godt snakke med mig selvom jeg har brune øjrene og er uren race... det forstår jeg ikke..

som sagt er jeg ordblind så der findes masser af stavefejl dem vil jeg ikke hører fra men andet er meget velkommen.
Pas på jer selv derude.
Hilsen mig

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
flot du skriver det her! Kan sku godt forstå dig.

Du burde nok have postet den under medaljens bagside :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Din kammerat lyder godt nok ristet. Måske svampene har udløst en psykose der lå gemt i underbevidstheden.

Hvis ikke han er modtagelig overfor hjælp, og indser at han har dybt seriøse problemer, har jeg svært ved at se reele grunde til at hjælpe ham.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Sikke en historie! :?

Det er svært at sætte sig i andres situation, især denne.. men havde jeg stået i dit sted, ville jeg kontakte ham og melde klart ud at du føler han er forandret og langt ude med alle de stoffer.. fortælle hvad han betyder for dig som ven, og at du er villig til at hjælpe på alle tænkelige måder, hvis han viser dig respekt og er villig til at komme ud af det helvede..

Enten bryder han sammen og ser sit eget problem, eller også går han i forsvars position og benægter et misbrug..

ved sidst nævnte kan jeg forestille mig det klogeste for dig selv vil være at bryde al kontakt og komme vidre..

Held og lykke herfra!

Titel: ...
Medlem

Jeg har sagt det til ham et par gange han kan udmærket se det--- end til den næste joint bliver rullet og standart svaret kommer vi er unge man lever kun EN gang.. jeg har opgivet at hjælpe ham men det er svært at give slip på ham da jeg har mange gode minder... men det sårer mig hver gang jeg ser ham og han stavæk ligger i den sammen rutine.. er selv helt stoppet og dørerne kun er åbnene for mdma og svampe/lsd højst 2-3 gange om året..
Men måske skulle man tage en snak med ham og forklaer at det skal stoppe og han skal gå til psykolog eller jeg kotter helt kontakten...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Du siger du har en masse gode minder og at han ikke er særligt modtagelig overfor hvad du siger, så prøv en sidste gang at hjælpe ham til at indse sit problem og vil han ikke det, så cut kontakten, så de minder du beholder er de gode og ikke en lang række nederlag.
Det er også vigtigt at tage sig af sig selv.
Jeg ved godt det kan være svært at gøre sådan en ting, men det er bedst for dig i længden, så du undgår at han måske trækker dig med sig ned.
God vind herfra med det.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
Jeg kan kun give DeHades ret og selvom det gør ondt og miste en man holder af så er det dig selv du beskytter og er nødvendigt for dig og få situationen afklaret.
Så tag en meget tydelig sidste konfrontation med ham med meget tydelig mener jeg at du skal gøre ham det helt klart at det er lige her og nu I slutter som venner eller I igen kan brgynde og bygge et venskab op, men det kræver at han tager sig sammen.
jeg krydser finger for dig.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]