Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 13 jul 2025 12:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: DK
Mig og en ven har tænkt os at prøve det.... Nogen der har råd eller erfaringer de har lyst til at dele????

Mvh Platon.

Medlem

ja! Lad være... Freebase er det værste lort man kan begynde på. Hellere skyde lidt heroin i årene i ny og næ, det er ikke så vanedannende!

Junior medlem

Geografisk sted: Cph
er freebase ikke = crack? eller er det ikke næsten det samme?

Medlem

crack er versionen der er lavet med bagpulver, så crack = ca 50% rent freebase coke!

Begge dele er lige skidt!

Junior medlem

Geografisk sted: Roskilde
Det bedste resultat fås ved at opløse coken i lidt 3 dobbel salmiak spiritus og så ganske forsigtigt varme det på en ske med en lighter under...når det ikke syder/bobler så meget lad resten fordampe...vupti dejlig rygeklar dash. Virkningen af at ryge det er meget mere intens, men desværre også kortere :15 min..., end ved at sniffe coken.

In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
hehe.. Crack til folket [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

ej seriøst.. jeg vil sku selv hellere tage en gang hero end ryge freebase.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Yeah, de fedeste stoffer er MDMA (dog kun til tider [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img] ) og Heroin. Intet slår dog de to til sammen, det er det ultimative [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kloge ord fra Voorhees.
I starten(før jeg prøvede at ryge free base)og bare sniffede eller mainlinede alm.Coke,tænkte jeg,sikken nogen idioter at blive hooked på free base.
Men billedet vendte sq,da jeg prøvede at bade lidt fed Coke i 3 dobbelt salmiak.
Det var simpelthen så stærk en rus,og så anderledes end at f.eks at sniffe det,ja selv fixe det,at jeg ikke kunne tro det.
Og hvis jeg ikke havde haft et par fede venner,der hev fat i mig,ved jeg ikke hvor jeg var havnet.
Coke er sq psykisk vanedannende nok i sig selv.Free base er at lege med ilden.Det er simpelthen for godt.
Jeg RØR det aldrig mere! [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Utopia
Citat: rasta [/quote]Det bedste resultat fås ved at opløse coken i lidt 3 dobbel salmiak spiritus og så ganske forsigtigt varme det på en ske med en lighter under...når det ikke syder/bobler så meget lad resten fordampe...vupti dejlig rygeklar dash. Virkningen af at ryge det er meget mere intens, men desværre også kortere :15 min..., end ved at sniffe coken.[quote]

Undskyld mig, men jeg har fået at vide at man skal bruge ammoniak. Det er også hvad der står på erowid's guide 2 crack.

Vi plejer også at bruge overnævnte metode når vi skal lege luksusdyr, men det er sq så lang tid siden at jeg helt har glemt hvad der skal bruges til at opløse coke'en i!

Hvad skal jeg bruge? Ammoniak eller salmiak?

:twisted: :roll:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Salmiakspiritus er en vandig ammoniakopløsning.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Utopia
Nå for hulen, jamen så betyder det da vidst ikke noget. Tak for hjælpen!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Skal man holde lighteren under skeen, indtil al væsken er fordampet, og rister man så ikke også kokainen?

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
PsyGoA skrev:
Skal man holde lighteren under skeen, indtil al væsken er fordampet, og rister man så ikke også kokainen?

- Man skal nok passe på med at riste for meget jo, men sagen er den at additiverne fordamper ved lavere temperatur end kokainen.

Er jeg den eneste der tænker på scenen fra blow, hvor ham hippiekemikeren står og varmer cola'en, og de alle ender med at sniffe?
De minder, de minder :-D

-Psyko

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
PsyGoA skrev:

Nej, du skal bare lige lade det koge op i nogle sekunder, hvorefter du kan skrabe freebasen af overfladen med f.eks. en tændstil e.l. og lader det tørre.
Freebasen er lettere end vand og uopløselig i vand og vil derfor ligge på overfladen.
Resten af væsken samt bundfald(fyldstoffer) kasseres.

Men pas på snitterne!!!
Det er ikke legetøj for sjæle med misbrugstendenser!!!

-CC

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Det bedste ville vel være at opløse kokain.HCl'en i lidt vand, tilsætte salmiakspiritus eller en anden base, og derefter et upolært solvent (DCM, chloroform naphta/mineralsk terpentin eller heptan/rensebenzin), ryste lagene sammen, lade dem skille, og derefter inddampe det upolære lag for at få den rene freebase)..?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Lige en sikkerhedsadvarsel, base og cloroform udvikler ekslplosive gasser, så pas lige på når I sidder og rister derude... Vi vil jo ikke have at I kommer galt afsted, hehe :D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Dextrose skrev:
Det bedste ville vel være at opløse kokain.HCl'en i lidt vand, tilsætte salmiakspiritus eller en anden base, og derefter et upolært solvent (DCM, chloroform naphta/mineralsk terpentin eller heptan/rensebenzin), ryste lagene sammen, lade dem skille, og derefter inddampe det upolære lag for at få den rene freebase)..?

Det er nemlig også den medtode min kat plejer at bruge. Den miavede noget om at Ronsonol fungerer udemærket som solvent. :)

/karma!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Ronsonol er også Naphta... men en halv liter mineralsk terpentin (også Naphta) er vist en del billigere! ;)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Pas Fucking På Med Det!

Kan gøre en lottomillardær til lirekassemand på ingen tid.
Kola er dyrt nok i sig selv, men hvis man baser det, er det de færrestes pengepung der kan følge med ret længe. Og du kan snildt ryge en formue bare på en aften, når man først kommer igang :)
Derudover slår den psykiske afhængighed alt andet.

Kender et par fyre der har været on/off hero i årtier, i nogle år temmelig langt nede i kælderen, men altid med en hvis form for tjeck på tilværelsen, og har samtidig ku køre en illegal forretning med et overskud der kunne dække privatforbruget. I en periode hvor døllen var lagt på hylden legede de lidt med noget kola fra 'butikken' og endte med at ryge for 25,000 kr kola op på 1,5dag (25K i indkøbspris, eller i deres tilfælde på klos, som der vel at mærke ikke var budgeteret nogen steder :/)

Men hvis man sku falde over det peruvianske svar på julemanden engang er det den fedeste rus.
Man er lige et smut oppe og vende i himlen (King Of The World), men i det splitsekund man registrerer at man har fuldt skrald på, er man desværre allerede på vej ned igen.
Holder max et kvarter, så skal der gerne 'tankes op' igen, løber selvsagt hurtigt op

Prøv det 1 gang, og prøv det så aldrig igen

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Dextrose > Jeg snakkede med min kemilærer om det, som sagde at mineralsk terpentin ikke er 100% naphta, men en blanding af forskellige ting...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]