Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 00:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hvis nu man skal tage f.eks. 120 mg MDMA, hvor stor forskel er der så på rusen/trippet (comeup, længde, intensitet, comedown mm) i forbindelse med disse 2 intagelsesmetoder.

1. 120 mg på én gang.

2. 20 mg hvert 10. minut over en periode på ca. 1 time.

Og hvad syntes folk desuden om at ryge en lille cannabis-pind henne omkring comedown for lige at give et lille ekstra boost og generalt mildne 'crashet' en smule?

- Silver_Bullet

Titel:
Medlem

Jointen er en pisse god idé, det giver virkelig et lækkert twist til dit come-down.

Angående dosen så har jeg aldrig prøvet fremgangsmåde nr. 2 - men nr. 1 virker i hvert fald fint :)

Medlem

Silver_Bullet skrev:
Hvis nu man skal tage f.eks. 120 mg MDMA, hvor stor forskel er der så på rusen/trippet (comeup, længde, intensitet, comedown mm) i forbindelse med disse 2 intagelsesmetoder.

1. 120 mg på én gang.

2. 20 mg hvert 10. minut over en periode på ca. 1 time.

Og hvad syntes folk desuden om at ryge en lille cannabis-pind henne omkring comedown for lige at give et lille ekstra boost og generalt mildne 'crashet' en smule?

- Silver_Bullet

Nr. 1 ftw.
Nr. 2 er en rigtig receptor-flænser, så hold dig fra den + du vil aldrig komme helt op at flyve..

Joints er altid nice på MDMA, men pas på ikke at ryge for meget, det kan godt tage toppen af ekstasen IMO.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Danmark
At ryge fed på ecstsy er genialt, det kan sende en helt afsted. Det gør det også lidt psychedelisk.

Titel:
Junior medlem

P E N N Y W I S E skrev:
At ryge fed på ecstsy er genialt, det kan sende en helt afsted. Det gør det også lidt psychedelisk.

Præsis, a pinch of psychedelic :)

Og så for du fremragende kommunikations evner (joke;)

Så du vil kun kunne forstå helt basale ting som hvor nice du har det i kroppen, hvor lækker musikken er, og hvor meget kærlighed du for fra dine venner osv... Har altid været et sikkert hit hos mig ihvertfald :)

Og jeg ville helt klart vælge fremgangs metode 1.. Har aldrig prøvet fremgangsmetode 2. med MDMA, men med andre stoffer synes jeg aldrig blæseren/trippet kommer helt op i det røde felt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
McPuffy skrev:
Nr. 2 er en rigtig receptor-flænser, så hold dig fra den + du vil aldrig komme helt op at flyve..

...? belæg tak.

det her er ikke noget jeg har belæg for, eller som skal tages mere seriøst en en tanke fra en, der bruger en kanin som avatar.

- men, efter George Ricaurtes forsøg, så blev det vidst bevist at man kunne forøge hjerneskaden, ved at indtage mdma intravenøst, nok fordi at det hele kom så meget "hurtigere" ind..

måske ville en langsom indtagelse faktisk være mere "brugervenlig" - måske ikke 20mg hvert tiende minut, men evt. tage 3x 33mg. i stedet for 100 på én gang? - jeg ved ikke om det har noget at sige, når det nu er oralt. (eller gør du det nasalt? for så ku det måske godt holde "stik")

men øh.. jeg mangler kaniner til forsøg, før jeg kommer videre ^^

spiffeh over and out.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
spiffeh skrev:
- men, efter George Ricaurtes forsøg, så blev det vidst bevist at man kunne forøge hjerneskaden, ved at indtage mdma intravenøst, nok fordi at det hele kom så meget "hurtigere" ind..

Jeg går ud fra at du refererer til Ricaurtes ofte citerede studie fra 2002 - hvor hans gruppe ved et uheld kom til at give forsøgsaberne methamfetamin i monsterdoser istedet for MDMA Link til MAPS gennemgang
...I så fald, hvad er det præcis han har påvist? ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Prometheus skrev:
spiffeh skrev:

Jeg går ud fra at du refererer til Ricaurtes ofte citerede studie fra 2002 - hvor hans gruppe ved et uheld kom til at give forsøgsaberne methamfetamin i monsterdoser istedet for MDMA Link til MAPS gennemgang
...I så fald, hvad er det præcis han har påvist? ;)

manden har vidst lavet mere end 1 forsøg ^^ tænker på det fra 88

sjovt nok konkludere han altid det samme? KÅDS, DÅNT DÅ DRÅÅÅGZZZ

"[1] Ricaurte GA, DeLanney LE, Irwin I, Langston JW "Toxic effects of MDMA on central serotonergic neurons in the primate: importance of route and frequency of drug administration" Brain Res , 1988; 446(1):165-8. Abstract." - hvis du vil lede efter det.

http://www.erowid.org/references/refs_v ... oc1&ID=878

og hvis du ikke gider lede.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg samt mange andre, har erfaret at du ikke kan bryde igennem på mdma medmindre at du tager en fuld dosis som den første.

Dvs. at tager du først 70 mg, og dernæst 110 en time senere, vil det være langt fra det samme som hvis du byttede rundt på intervallet.

Titel:
Junior medlem

Syntes bedst om nr 1 :) ,
elsker bare når det bare når det losser én i røven som en bombe! (:

fuck det er najz, d;

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
Jeg hader personligt den første halve time på MDMA. Der sidder jeg og har som om jeg har fået et badtrip på syre eller noget i den stil. Derefter ændrer det sig og bliver rigtig lækkert. Indtil dagen efter hvor jeg får en 5 dage lang depression.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Syn|tese skrev:
Jeg hader personligt den første halve time på MDMA. Der sidder jeg og har som om jeg har fået et badtrip på syre eller noget i den stil. Derefter ændrer det sig og bliver rigtig lækkert. Indtil dagen efter hvor jeg får en 5 dage lang depression.

Har du prøvet at benytte 5-htp?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Syn|tese skrev:

Hader også den første halve time, plejer at blive utrolig rastløs, svede og have småkvalme, måske pga nervøsitet?

At gå en tur plejer at hjælpe meget.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Waffen skrev:
Syn|tese skrev:

Hader også den første halve time, plejer at blive utrolig rastløs, svede og have småkvalme, måske pga nervøsitet?

At gå en tur plejer at hjælpe meget.

Det skulle eftersigende være pga. at mdma frigiver noadrenalin samtidig med serotonin. Men noadrenalinen bliver frigivet lang tid før serotoninen, hvilket kan resultere i en forvirring og rastløshed, det første stykke tid.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Resist skrev:
Det skulle eftersigende være pga. at mdma frigiver noadrenalin samtidig med serotonin. Men noadrenalinen bliver frigivet lang tid før serotoninen, hvilket kan resultere i en forvirring og rastløshed, det første stykke tid.

Er det sådan en kvalificeret teori eller er det fact?

I så fald mange tak, det giver mig helt sikkert en følelse af "sådan skal det gøre".

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Waffen skrev:
Resist skrev:

Er det sådan en kvalificeret teori eller er det fact?

I så fald mange tak, det giver mig helt sikkert en følelse af "sådan skal det gøre".

Gider ik lige til at lede efter en kilde, men ja.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
150 - 175 mg oralt @ T:0 og så et stort bonghoved når man kan mærke de første klare "mdma-tegn" :D

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
Syn|tese skrev:
Jeg hader personligt den første halve time på MDMA.

Jeg har det lige modsat, forventningens glæde om at nu sker der snart noget lækkert... :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]