Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 00:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg sad og læste i wikien at dosering af kokain er:

* Mild: 20-50mg
* Moderat: 100-300mg
* Kraftig: 300- mg

Hvilken renhed gælder disse tal for? Jeg tænker bare lidt på, at der jo findes eksempler på folk, der er strittet pga. at de "uheldigvis" har fået totalt rent kokain. Jeg vil gerne opdatere wikien med noget mere - det er trods alt et populært stof, og det ville være fedt at få lavet noget bedre HR på det.

Hvis vi nu antager, at det ikke er lidokain man har fået hos sin pusher, men stadig cuttet (måske) med et fyldstof, hvad har man så af muligheder for at styrkebestemme? Jeg prøvede for nylig at duppe en fugtig finger i noget kokain (meget lidt, måske en klump på ½-1 mm i diameter blev siddende på fingeren): det bedøvede faktisk stort set gummerne uden på 1-2 tænder.

Og hvad er en konservativ startdosis - eller rettere, hvad ville en startdosis være, hvis man antog at ens kokain var 95%-100% rent?

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Midtjylland
der findes ikke 100% rent kokain, fordi der altid vil komme noget andet med under udvindignen fra bladende, der ikke er kokain.. det reneste der fås er vidst omkring 85 rent kokain.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
julemix skrev:
der findes ikke 100% rent kokain, fordi der altid vil komme noget andet med under udvindignen fra bladende, der ikke er kokain.. det reneste der fås er vidst omkring 85 rent kokain.

og så findes der syntetisk kokain, så findes der oprensning osv... hvis man bestræber sig nok efter 98/100% rent kokain, skal man nok få det.. - måske ikke lige finde det på markedet, men altså.

- IMO, det bedste HR råd omkring kokain er, spørg din dealer hvor meget han vil anbefale en at indtage, og evt. indtag lidt mindre for en sikkerheds skyld... eller omdan det til freebase, så er den da ren. - selvom nogen måske vil sige det er dårlig HR.

Titel:
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Jeg vil anbefale at starte ud lavt, lige som med de fleste andre ting.
Jeg har ingen anelse om hvordan man skal styrkebestemmer, hvis man ikke har nogen forstand på kemi mv.

Tilgengæld synes jeg at jeg bør påpege, at selvom ens pusher siger "500 mg er en god start dosis", så brug jeres sunde fornuft!
Kokainpushere er ikke altid de klogeste mennesker :P

Og for the record, så kan noget som skulle have været kokain, men som ikke er det, godt bedøve tandkødet alligevel. Lidokain fx

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Umiddelbart ville jeg sige at det er svært at opdatere Wiki'en med doseringer efter renhed, men derimod måske en mulighed at tilføje at den beskrevne dose er for høj-kvalitets kokain. Det er, for størstedelen at kokainbrugere i Danmark, ret svært at finde frem til kvaliteten af deres stof.

Jeg synes de beskrivelser på Wikien minder meget om noget der passer på coke af god kvalitet - og det er vel bedre at lave en overdrivelse på doseringerne. Vi skulle nødig finde tilfælde på førstegangsbrugere som synes at deres stof "ser dårligt ud" og ender med at overdosere. =)

- men all in all, er jeg enig - der burde være mere info i Wikien på det, på grund af populariteten.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

ole_finland skrev:
Umiddelbart ville jeg sige at det er svært at opdatere Wiki'en med doseringer efter renhed, men derimod måske en mulighed at tilføje at den beskrevne dose er for høj-kvalitets kokain. Det er, for størstedelen at kokainbrugere i Danmark, ret svært at finde frem til kvaliteten af deres stof.

Jeg synes de beskrivelser på Wikien minder meget om noget der passer på coke af god kvalitet - og det er vel bedre at lave en overdrivelse på doseringerne. Vi skulle nødig finde tilfælde på førstegangsbrugere som synes at deres stof "ser dårligt ud" og ender med at overdosere. =)

- men all in all, er jeg enig - der burde være mere info i Wikien på det, på grund af populariteten.

Man skal sgu da ikke overdrive med doserne, men helt omvendt. Imo er doserne for høje. En der første gang taget kokain, skal sgu da ikke tage 100 mg. Det er imo for meget.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
Gæst skrev:
ole_finland skrev:

Man skal sgu da ikke overdrive med doserne, men helt omvendt. Imo er doserne for høje. En der første gang taget kokain, skal sgu da ikke tage 100 mg. Det er imo for meget.

jeg synes at 80-100 mg. er en god start dosis, men synes det er vigtigt at pointere at kvaliteten på kokain svinger ufatteligt meget i dagens danmark.

men man skal altid starte lavt og specielt som førstegangsbruger for hvem ved om man har en allergisk reaktion på stoffet som bliver indtaget.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Jeg vil sige, at en god konservativ dosering er 10-20 mg. Det kan man jo passende starte ud med for at sikre sig, at man ikke har fået ren kokain. Derefter er det så muligt at eksperimentere sig frem til den rette dosis. Jeg kender desværre ikke noget gyldent trick til at finde frem til en sådan.

Mvh. Psyko

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

50mg er rigeligt hvis kokainen er rimelig potent.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Ja!

de 300 mg som står opført som en "moderat" dosis må være "standard" kokain, dvs. kokain til 500 kr. som man køber af dårlige forbindelser.

Jeg har prøvet noget kokain som jeg senere fik at vide var ca.50% rent, og der var 50-75 mg altså en god dosis. Jeg blev lettere euforisk/manisk, smilede uden nogen grund og havde lyst til at snakke med alle mine venner.

Så en konservativ startdosis på ~100% rent kokain er vel 20-30 mg.

Senest rettet af Zarathustra 21 dec 2007 15:35, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!

Men... hvis du ingen idé har om kvaliteten er 30-40 mg nok en ok start-dosis for lige at mærke efter.

Så kan du jo altid redosere (igen og igen og igen... :D)

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
Jeg siger som Psyko 10-20 mg for det er nok hvis det er rent.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Jeg tror det er en god ting at mange nye får det i så lav kvalitet, men kan give nogle problemer hvis de får noget godt når de er vant til at indtage 200-300mg pr streg :roll:

Elsker bare de typer: åhh hvad vi to lige et par streger ude i bilen, jeg er helt væk (og så ser man noget der ligner 0,7g coke i to baner) :roll:

Jeg tror nogen herinde har en forkert opfattelse af hvor luset en kvalitet af div. stoffer der er rundt omkring

Bare for at nævne noget: 4g amf i bomber uden nævneværdig kvalit, eller mig som indtog 5-6 kix uden at mærke noget synderligt for nogle måneder siden? Jeg kan godt forstå at folk kan tage 14-15 piller på en aften i den kvalitet :shock:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Gæst skrev:
ole_finland skrev:

Okay, jeg fattede ikke lige noget da jeg skrev det der, kan jeg se :) - det er præcis det jeg mener. Man burde omskrive det og notere at de aktuelle tal derinde er for lav-kvalitets kokain - ikke høj-kvalitets.

Titel:
Insane psychedelia user!

Xpert skrev:
Jeg tror det er en god ting at mange nye får det i så lav kvalitet, men kan give nogle problemer hvis de får noget godt når de er vant til at indtage 200-300mg pr streg :roll:

Elsker bare de typer: åhh hvad vi to lige et par streger ude i bilen, jeg er helt væk (og så ser man noget der ligner 0,7g coke i to baner) :roll:

Jeg tror nogen herinde har en forkert opfattelse af hvor luset en kvalitet af div. stoffer der er rundt omkring

Bare for at nævne noget: 4g amf i bomber uden nævneværdig kvalit, eller mig som indtog 5-6 kix uden at mærke noget synderligt for nogle måneder siden? Jeg kan godt forstå at folk kan tage 14-15 piller på en aften i den kvalitet :shock:

Ja, jeg tror at der er virkelig mange lorte-stoffer. Jeg har flere gange selv prøvet at sniffe coke-baner på 10-14 cm med det eneste resultat at jeg blev lidt anspændt.

MEN jeg tror nu også tolerance betyder utroligt meget. Specielt for stoffer som amfetamin kan man meget hurtigt opbygge en tolerance.
I perioder hvor jeg har taget meth en gang hver weekend, har jeg kunnet se, at stregerne blev større og større for at jeg opnåede den ønskede effekt.

Titel:
Insane psychedelia user!

Apropos tolerance, styrke, kvalitet osv., så synes jeg at der findes et "sweet spot" på coke, lidt som på MDMA - dvs. en dosis hvor man oplever minimale negative effekter, og størst grad af de posistive. Man bliver euforisk, udadvendt, snakkesagelig, får øget selvtillid, og nogle får øget empati og omsorg for andre.
Tager man mindre end "den optimale dosis" vil man kun mærke svage positive virkninger, men tager man mere, vil euforien afløses af paranoia, anspændthed, stress og evt. aggressivitet.

Det er som om at det bliver sværere og sværere at ramme "the sweet spot" hvis man har taget coke i lang tid i træk. Man skal have ret meget for at føle at man kan mærke noget, og man kommer nemt til at overdosere og ende i frygt & lede.

Dette gælder også selvom jeg har haft en lang tids pause. "Now the drugs don't work" og alt det dér.
Det er slet ikke så slemt på MDMA - der kan jeg godt vente et par måneder og så få en fantastisk oplevelse på 100 mg.

Og lige en sidste ting: Det er for mit vedkommende kun de første 2-3 baner der er gode. Derefter får man ikke samme eufori når man tager det, men man holder bare lige akkurat rusen oppe.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
julemix skrev:

Gider du ikke godt lade være med at skrive noget du ikke ved om passer? Det er ikke første gang du poster et eller andet totalt forkert, og det er altså ret træls for folk der ikke ved bedre... Please hav en kilde på det du poster, og Tonny nede på grillen eller din lokale pusher tæller ikke.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
Tak lige mine ord :roll:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

julemix skrev:

Løgn og latin.

Hint: Freebase.

Titel:
Junior medlem

Det er sgu' lidt farligt/svært at diktere hvilke doser folk skal indtage, nogle menesker skal havde mere end andre for at opnå samme virking. Hvis man er helt ny i "miljøet" kræver det ofte ikke særlig meget for en god virkning.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]