Halløj psykedelia!
Jeg opretter dette emne fordi, at jeg i dag har valgt overemne til mit eksamensprojekt i hf. Det er endt med at blive LSD, inden for fagene biologi C-niveau og psykologi C-niveau.
Først lige en kort beskrivelse af hvad eksamensprojektet indeholder:
Eksamensprojektet består af en skriftlig del, som afleveres 5. maj: synopsis (forberedt skriftligt oplæg), og en mundtlig del, som afvikles til selve eksamen: (forberedt præsentation á 10 min. og diskussion med lærer og censor á minimum 20 min.).
Jeg har tænkt mig at gøre rede for LSD's optagelse i kroppen og de følgende påvirkninger af nervesystemet (biologi), dernæst gøre rede for selve rusen, og til sidst, kommentere dets rolle inden for psykologien/psykiatrien, især med henblik på Stanislav Grof's forskning og erfaring inden for emnet (den indre rejse osv.).
Jeg vil komme til at snakke en del om selve fænomenet bevidsthed, LSD som et værktøj til at "dykke" ned i underbevidstheden og de dertilhørende muligheder inden for psykiatrien. Hmm.. Ja, de folk som har læst noget af Grof's litteratur ved nok godt hvad det kommer til at handle om.
Det vil være en stor hjælp, hvis nogen af jer har nogle interessante links eller forslag til relevant litteratur. Alt kan bruges! Kom endelig også gerne med jeres egne erfaringer og meninger inden for emnet, eller hvis i har forslag til en mulig fremgangsmåde etc. etc. Som sagt, alt er velkomment!
Del jeres tanker!

Mvh. Entheo