Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 23:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hej

Jeg er lige begyndt på medicinen Ritalin Uno (den længervarende udgave af alm. Ritalin), da jeg har fået konstateret ADHD.

Jeg har så et par spørgsmål ang. disse 20mg Ritalin Uno-kapsler jeg har fået. Inden I råber UTFSE, vil jeg lige pointere jeg har søgt på emnet :-).

1. Kan Ritalin Uno bruges som slankepiller? Og er det meget normalt at folk bruger dem til dette?

2. Jeg har læst at folk får høj eufori af dem. Højere end afm. Er dette rigtigt i jeres mening?

3. Hvad er den reele forskel på alm. Ritalin og Ritalin Uno, udover at Uno er depot-agtig?

4. Hvor høj dosis er normalt at komme óp i som ADHD-patient? Altså hvad kommer man højst op i?

Senest rettet af Toxic Avenger 08 jun 2008 17:23, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hej med dig

Jeg synes ikke, at du skal bruge din medicin til at lamme dig med eller for at blive slank, for den har du jo fået pga. problemer, hvorfor den netop skal bruges, så du kan få det bedre.

Dosingerne som du vil skulle tage bliver struktureret sådan sammen, at du får den bedst mulige virkning og forbedringer ud af Ritalinen, hvorfor det ville være totalt dumt at begynde og overdosere, for så laver du sgu uorden i det der ellers skulle have været en hjælp.

Hvis du vil slanke dig, så ændre på din livsstil, det værende kostvaner, motion, planlægning osv..

Hvis du absolot vil lamme dig, så lam dig på noget som ikke påvirkes eller påvirker Ritalinen.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
p.s

Hvis du har et misbrugsproblem, så vil jeg evt. råde dig til at tage en snak med din psykiater om det, for Ritalinen kan misbruges. Der findes anden medicin mod ADHD, som ikke kan misbruges på den måde.

Tag evt. et kig på http://www.medicinmedfornuft.dk/dk/anme ... attera.htm

Junior medlem
Brugeravatar

Trunten: Tak for dit betænksomme svar :-)

Jeg har før haft misbrugsproblemer med opiater - ALDRIG med centralnervestimulerende stoffer som amf. Det er simpelthen ikke mit stof. Derfor har jeg det fint med at få Ritalin, og det' derfor jeg godt kunne tænke mig at forsøge mig med en høj dosis én enkelt gang.

Mht. slankeeffekten, så vil jeg nu også stadig gerne vide mere om Ritalins virkning og om folk har brugt det til dette, og om det evt. nogensinde er blevet udskrevet af læger til dette formål. Man kan jo sige, at hvis Ritalin har en slankende effekt, så får jeg den jo uanset om jeg vil det eller ej.

Jeg kan, som sagt, heller ikke finde så meget lægmandsinfo om forskellen på alm. Ritalin og Uno - andet end selvfølgelig den langtidsvarende effekt...

Anyone?

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
................

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]