Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 10 maj 2025 14:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
En noget rystende opdagelse, som man før kun havde påpeget muligt.

Ecstasy farligere end hidtil antaget

...od så bliver det interessant at se, om kommende forskning kan bakke op omkring forsøgsresultaterne, eller om DEA eller en anden amerikansk instans igen har pumpet dollars i narkopropagandaen [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Interessant..

Lidt modsvar..

Claim of parkinsons etc.. rebuff by erowid..

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
Hmmm

"Dopamin er et signalstof ligesom serotonin, og Parkinsons Syge opstår, når det dopaminerge system svigter. Muskelkoordinationen fungerer ikke."

flere af mine venner har haft besvær med at bevæge sig, første gang de tog E. ikke ryste - ting, men deres ben og arme har været ude af funktion, i alt fra 5 sek. til 5 min.

jeg ved ikke om det har noget med det dopaminerge system at gøre - Ville bare tilføje det!!??

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Jeg synes ikke der er nogen grund til at sprede den slags underlødige undersøgelser hér på sitet, selv om det selvfølgelig er fint at tage dem op, så de kan blive diskuteret. Det er iøvrigt pudsigt som denne undersøgelse minder om den mest citerede undersøgelse i 90'erne, der var foretaget med alt for store doser MDA, men alligevel blev nævnt i tide og utide i forbindelse med MDMA...som regel med ordene 'det brænder hjernen af'...sic.

Medlem

Geografisk sted: et eller andet sted
Der er lavet tidligere undersøgelser omkring aber og MDMA. JEg har selv læst i en bog vedrørende hjernes biologi omkring netop at teste MDMA på aber, der stod ikke hvor stod dosen var dog viste det noget ligende det billede som er vist her, med før og efter virkningen.. billedet viste at hjernens neuroner ikke var blevet genoprettet efter en MDMA fri periode på 12 måneder..

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Hmmm...Jeg har ikke forstand på neurokemi, men det kunne godt lyde som endnu et propagandastunt for at få flere bevillinger! Dette er selvfølgelig et tomt postulat, men lad os nu se hvad de kemi interesserede her på siden siger.

Mvh. Psyko

[ 01 Oktober 2002: Besked ændret af: Psyko ]

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Ashoka > En glimrende artikel du har linket.
I eurowid´s artikel er der nogle rigtig gode argumenter mod Ricaurte´s resultatfortolkning, som maner ham til jorden.
Ham der Ricaurte er åbenbart kendt for sin sensationsforskning og har i de sidste 10 år publiceret "worst-case-scenario-"science"":-(
Jeg er enig i, at eurowid i denne sammenhæng lyder mest plausibel!

dankdawg > Jeg valgte at sprede denne underlødige*gg* undersøgelse her, da den bl.a. var bragt i Science og Ingeniøren, som begge, især Science, er anerkendte videnskabelige "communities" - netop for at få respons på artiklen, som Ashoka gav.
Selvom ingen af de nævnte kilder publicerer popjournalistik, er det da alligevel sørgeligt at visse forskere ukritisk skal profilere sig selv og deres resultater.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]