Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 18:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg ser tit brugere på andre udenlandske fora, fortælle romantiske historier om at kokain i 80'erne var utroligt mange gange renere end det der der gennemtsnitlight kan købes i dag - dog har jeg kun hørt udsagn hovedsageligt fra amerikanske brugere på det punkt.

Forholder det sig ligeledes i Danmark? Er der nogle brugere der stiftede bekendtskab med coke i 80'erne og kan be-/afkræfte om kvaliteten rent faktisk var 3-4x så god som den er i dag?

Det kunne være meget interessant at høre om der faktisk var noget om snakken eller om det bare er lidt bitterhed fra ældre folk, der har mistet gnisten eller er tidligere misbrugere af stoffet - og det samme gælder for de folk der fortæller om Ecstasy's dalende kvalitet gennem de sidste 10-20 år.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Sjælland
Jep alt var jo bedre i gamle dage. der var sne. ja alm sne juleaften altid osv osv. Om colaen var bedre tror jeg ikke. Dengang var coke jo langt langt dyrere end det er idag. så hvis vi samligner pris og kvalitet tror jeg det står bedre til den dag i dag

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Den har sikkert været 3-4 gange så god som det gennemsnitlige gadecoke i dag, da det ofte er cuttet til noget crap. Men du kan stadig finde den kvalitet i dag, som er 3-4 gange bedre. Den var måske mere udbredt dengang, men du kan stadig få næsten ren coke. Ældre folk har det generelt med at ævle om, at stofferne virkede bedre dengang, men enten kan de bare ikke opstøve de gode stoffer mere, eller også skal der bare noget mere til at rykke dem rundt i dag. :P

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det var nok ikke i et så bredt miljø dengang, hvor det måske kun var de rigere, der tog det frem for middel- og underklassen. Derfor var det nok også dyrere og samtidig også renere. Nu er det jo kommet ud til at alle folk, og det er jo lige fra de rige til pøblem, der kan købe det nu. Så kommer det til at handle for meget om penge.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Jeg har også mange gnage hørt at den hash som betegnes som standard idag slet ikke var til salg for 30 år siden. Der var standard noget man med fornøjelse røg (altså noget i stil med nutidens billigste ryger, eller en god semi).
Synes også jeg har hørt mange gange at frimærker in the old days, var smæk fyldte med LSD i forhold til nutidens...
Tilgengæld så jeg for et år eller to en undersøgelse der viste at THC indholdet på de hollandske coffeshops er gået mærkbart op igennem de senere år!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I de tusind landes sø
Synes også jeg har hørt en del folk påstå, at der ikke har været så gode kiks i landet, som dengang hvor der var grønne folkevogne. Det var før min tid med mdma, så jeg kan ikke svare på hvorvidt det er rigtigt, men har ofte hørt den der... Orhhh hvaaad de grønne folkevogne, de var syyyge.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
jeg tror godt der kan være noget om snakken, i det coke var langt mere eksklusivt dengang..

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

MethylOle skrev:
Synes også jeg har hørt en del folk påstå, at der ikke har været så gode kiks i landet, som dengang hvor der var grønne folkevogne. Det var før min tid med mdma, så jeg kan ikke svare på hvorvidt det er rigtigt, men har ofte hørt den der... Orhhh hvaaad de grønne folkevogne, de var syyyge.

Hehe den har jeg også hørt. Kigger man på SST's rapport over ecstasy i de sidste år, kan man også finde en vis logisk sammenhængen.

Titel: coke
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ama'r
tja jeg har ihvertfald både prøvet hvor jeg bare kunne blive ved, kunne godt mærke og smage der var en smule coke i men jeg har os prøvet hvor en lille bitte linje holdt mig flyvende i over en time så det er ikke fordi det er dårligere, nogle cutter det bare mere og folk er nok ikk så fine forretningsmæssigt som før i tiden der kørte de sku nok lidt mere deres stillo! :twisted:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]