Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 apr 2024 12:30


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 18 dec 2002 14:45 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2002 01:01
Indlæg: 640
Geografisk sted: Sydjylland
Hey!

Vil lige spørge hvordan LSD virker, for man hører hele tiden: "Puuuuh det er vildt", "man får halluer" og den lige så kendte "det hele er bare sygt og noieren". Det er også kun nogle få triprapporter jeg får specielt meget ud af.

Får man ikke også en følelse i kroppen osv? Prøv at beskrive rusen og sammenlign tingene med noget der kunne minde om det!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 dec 2002 15:10 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 20 maj 2002 01:01
Indlæg: 1410
Geografisk sted: Wiggie
prøv at kigge under lexikon - det syntetiske stof lexikon - LSD, der står faktisk en god del, ret godt beskrevet..... uden at jeg igrunden ved det, for jeg har ikke taget syre endnu, men det virker godt beskrevet! [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 dec 2002 15:12 
Offline
Site Admin

Tilmeldt: 21 maj 2002 01:01
Indlæg: 1118
LSD er nok et af de sværeste, hvis ikke det sværeste stof at beskrive virkningen af. Det har så lavt body load, at kropsligt er der ikke så meget at bemærke.

Starten af et LSD trip består meget af forvirring og lettere disorientering. Senere hen når de primære effekter manifisterer sig bliver det svært at forklare. Det er lidt som at skulle forklare farven grøn til en blind mand... Hvis man ikke har prøvet det er det ret umuligt, men jeg vil stadig prøve:

For mig virker det som om at ens barrierer der danner den materielle verden bliver nedbrudt og man ser verdenen som den "energimæssigt" ser ud. Rent tankemæssigt er det også svært... Hvis vi antager at hjernen normalt tænker: "ABCDEFGHI..." osv, altså meget liniært, vil en tankegang på LSD nærmere ligne noget ala: "PXZJREW;F128Q..." altså som om at hjernen er taget ud af hovedet sat anderledes sammen og kylet ind igen. Visuelt ser alt meget skarpt, defineret og "matematisk" ud. Mønstre der dækker overflader er meget gentagende og minder om fraktaler... man føler sig nogen gange lidt som en "ørn" med supervision, da alt er så knivskarp!

Men som sagt: Forklaringen kommer ikke engang 0.0001% ind på hvordan LSD virker på psyken! Det er kun en måde at lære det på!!

Håber det hjalp mere end det forvirrede!!

MVH
Ken Ishii


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 dec 2002 15:31 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2002 01:01
Indlæg: 640
Geografisk sted: Sydjylland
Lyder LAMT nok ;P

Hvad med kroppen.. får man ikke også nogle sære følelser i den?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 dec 2002 15:37 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 jan 2001 02:01
Indlæg: 3348
Geografisk sted: Danmark
Det kan simpelthen ikke forklares.
Det skal opleves!! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 dec 2002 16:31 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 19 jan 2001 02:01
Indlæg: 934
Geografisk sted: Wild Wild Westjylland
Angående kroppen, synes jeg ikke der er så store fysiske ændringer. Jeg får en smule mere energi incl. hævet puls (note: nej ikke som på speed [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img])

Men ellers har jeg ikke prøvet de helt store fysiske ting på syre.

Jo første gang jeg fik LSD gik jeg rundt i et par hullede cowboybukser og der var så en eller anden tøs der prikkede mig på benet gennem et af hullerne og det føltes nærmest som om jeg brændte mig og en nice varme bredte sig ned af mit ene ben. (ja det var NED af benet, ikke den anden vej, I små fags! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 dec 2002 16:41 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2002 01:01
Indlæg: 640
Geografisk sted: Sydjylland
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
Af Liquid- ja det var NED af benet, ikke den anden vej, I små fags!


Øv [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Well, prøver også snart, tror jeg. Selvom folk siger jeg bør vente.

[ 18 December 2002: Besked ændret af: KeNN_aaB ]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 dec 2002 15:58 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 jan 2002 02:01
Indlæg: 342
Geografisk sted: syd for nordpolen
jeg vil sige at når jeg tripper på LSD har jeg det som om at hele min krop er belagt med 10 cm vat! utrolig underlig føles men meget behaligt! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
@kenn_abb, hvis/når du prøver det håber jeg du får et rigtig godt trip, selvom at jeg stadig vil råde dig til at vente lidt! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
MVH Arkimedes


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 dec 2002 16:58 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 sep 2001 01:01
Indlæg: 2921
Geografisk sted: Danmark
God tur herfra også [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 dec 2002 20:18 
Offline
In our memories

Tilmeldt: 15 maj 2002 01:01
Indlæg: 245
Geografisk sted: København
Hvis du vil vide PRÆCIS hvordan rigtig LSD virker, så tag dig lige tid til at finde og læse bogen "The Electric Kool-Aid Acid Test" af Tom Wolfe...

Det er min yndlings-bog; har læst den mange gange... og den er det mest psykedeliske stykke litteratur jeg nogensinde er stødt på... det er utrolig godt beskrevet... og læs triprapporter og Albert Hofmanns Biografi "LSD, my problem child", hvis du gerne vil uddybe dit kendskab.

Det vil jeg KLART og tydeligt anbefale at gøre, før du giver dig i kast med LSD, for det er ikke "bare for vildt" ... det er mere end det.

MVH


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 dec 2002 04:49 
Offline
Kaospilot

Tilmeldt: 18 jul 2002 01:01
Indlæg: 1465
Geografisk sted: (Inaktiv)
Vent dog Kenn* ...hvorfor haster det så forfærdeligt meget med at prøve det? Er det dit mål at få prøvet alle stoffer inden du er 18?

Nå, dig om det, og hav et godt trip hvis du alligevel tager på udflugt med syren i hjernebarken... [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 dec 2002 01:22 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2002 01:01
Indlæg: 640
Geografisk sted: Sydjylland
Fordi jeg synes turen er kommet til det..

Tak [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 73 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team