Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 apr 2024 14:04


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 20 dec 2002 11:45 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 jan 2001 02:01
Indlæg: 3348
Geografisk sted: Danmark
(this is excerpted largely from the DXM FAQ's "Side Effects" section)
When NMDA antagonists were first studied they seemed like a dream come true: here were drugs which could block from part to all of the damage from strokes, head injury, hypoxia, polio, and a variety of other conditions. However, it seems that nature never gives something for nothing, and here too there was another side to the coin.
The dream ended when Olney et al. demonstrated that animals given high doses of dizocilpine (MK-801), a new dissociative used in research, showed curious vacuoles (essentially, tiny holes) in their brains. Specifically, the vacuoles showed up in the posterior cingulate cortex and retrosplenial cortex (see I.1 for an explanation of what these parts of the brain do). Further research showed that other indicators of damage were present, such as proliferation of microglia, secretion of a protein called HSP70 (Heat-Shock Protein 70), and expression of certain genes.
Since then, Onley's lesions, also known as NMDA Antagonist Neurotoxicity or NAN, have been discovered with ketamine, PCP, and dextrorphan (the metabolite of DXM), as well as a bunch of dissociative drugs you won't find outside of a research lab. PCP causes additional damage to the cerebellum and other areas, by the way.
For a long time, nobody knew whether Olney's lesions applied to human beings or not, or at what dosage they applied. The amount of ketamine used to knock out a rat, for example, is obviously different than the amount used for humans; it's also not the same dosage in mg/kg (milligrams per kilogram) either. And different effects of drugs "scale" differently too.
However, several things have happened recently which have led me to conclude that Olney's lesions apply to humans at recreational doses. First, I've received reports from many hundreds of users of DXM, some of whom have used it heavily and been clearly harmed. Second, more recent studies have shown that damage occurs to lab animals' brains even at lower doses (including ordinary anaesthetic doses of ketamine and dizocilpine!). Third, reports of ketamine-related brain damage have started to show up. Finally, the type of impairment people are reporting coincides exactly with the areas of the brain damaged in lab animals.
If you think you might be suffering from Olney's lesions, DON'T PANIC. You may just have depleted neurotransmitters, or induced long-term (but reversible) changes to neuroreceptor function. If you feel you are impaired, STOP USING NOW, and stay clean for several months before you get worried. Many people have told me that their "brain damage" cleared up after a few months.
IMPORTANT NOTE: Olney's lesions are WORSE in female animals than males, probably because females have different limbic connections. This may apply to humans.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 dec 2002 14:57 
Offline
In our memories

Tilmeldt: 05 aug 2001 01:01
Indlæg: 3279
Geografisk sted: Provinsen
Jaja, det er der jo ikke noget nyt i, hvad er det du vil sige???

-Psyko


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 dec 2002 18:39 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 jan 2001 02:01
Indlæg: 3348
Geografisk sted: Danmark
Nej det er måske ikke nyt for DIG, men der er jo andre i denne verden som kunne finde på at tænke, "ahh nem, lovlig og billig narko" IK? [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 dec 2002 18:59 
jow ligesom mig [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]


Top
  
 
Indlæg: 20 dec 2002 20:11 
Offline
In our memories

Tilmeldt: 05 aug 2001 01:01
Indlæg: 3279
Geografisk sted: Provinsen
@DR-D: Slap dog lidt af, jeg tror det er et halvt år siden Jensus bragte "nyheden". Det er fint nok, at du prøver at lave HR, men derfor har jeg stadig ret til, at sige det er gammel info. Ingen grund til at opføre sig som en bitch...

-Psyko


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 dec 2002 20:11 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 15 sep 2002 01:01
Indlæg: 694
Geografisk sted: Danmark
Jeg vidste det faktisk ik, men jeg er jo også bare et lille barn [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Men jeg vil da håbe at hullerne vokser sammen osv.. Jeg har desværre bare ik lige helt tid til at læse det nu her...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 dec 2002 20:17 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 04 feb 2001 02:01
Indlæg: 1284
Geografisk sted: Denmark
Er der nu hul i crackleverancen igen?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 dec 2002 21:04 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 jan 2001 02:01
Indlæg: 3348
Geografisk sted: Danmark
Sorry!
Jeg bliver bare til en ond behåret bitch, når jeg ikke har sovet nok [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]
No offence meant...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 dec 2002 17:17 
Offline
In our memories

Tilmeldt: 05 aug 2001 01:01
Indlæg: 3279
Geografisk sted: Provinsen
Helt iorden Doktor, jeg overreagerede selv. Ingen grund til at bitche, når du forsøger at lave Harm Reduction. Måske du bare skulle havde skrevet en slags indledning og konklusion? I stedet for bare at copy paste en tekst fra erowid.org. Just some words of advice.

Mvh. Psyko


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 dec 2002 10:43 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2002 01:01
Indlæg: 640
Geografisk sted: Sydjylland
Ahhh lad os alle holde fred over en gang NARKO! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 dec 2002 12:14 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 jan 2001 02:01
Indlæg: 936
Geografisk sted: 3400
@KeNN_aaB - Jeg er ved at være træt af dit useriøse lort.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 dec 2002 15:48 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2002 01:01
Indlæg: 640
Geografisk sted: Sydjylland
Har du overvejet din humor her på det sidste?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 dec 2002 23:46 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 19 jan 2001 02:01
Indlæg: 934
Geografisk sted: Wild Wild Westjylland
Har du overvejet DIN?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 dec 2002 00:52 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 03 okt 2001 01:01
Indlæg: 584
@liquid han har cirka ligeså meget humør som dankdwarg har et sexliv uden for inet......


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 dec 2002 08:44 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2000 01:01
Indlæg: 7066
Geografisk sted: København
Haha... du ka' kalde mig Skat! [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 dec 2002 11:08 
Offline
Psychedelia Gay Overlord

Tilmeldt: 13 maj 2001 01:01
Indlæg: 3406
Geografisk sted: Biløen
Zikterion -> du VED at jeg får voldmeget fisse, så hvorfor fronte?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 dec 2002 16:16 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 03 okt 2001 01:01
Indlæg: 584
Yeah right [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

indtil jeg ser det billed af hende tror jeg ikke på det [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 dec 2002 16:18 
Offline
Psychedelia Gay Overlord

Tilmeldt: 13 maj 2001 01:01
Indlæg: 3406
Geografisk sted: Biløen
så må du være lidt mere på IRC...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 dec 2002 16:27 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 03 okt 2001 01:01
Indlæg: 584
Jeg er en travl mand..... har ikke tid til den slags pjat, hrmpf!

[img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 dec 2002 23:29 
Offline
In our memories

Tilmeldt: 05 aug 2001 01:01
Indlæg: 3279
Geografisk sted: Provinsen
Jeg har set billeder af dankdawgs "kæreste" og fuck hun er lækker...Hvor meget betaler du hende i timen, dawg? [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

-Psyko


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 65 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team