Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 jul 2025 23:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg er for nyligt stoppet med stort set alle drugs da jeg har måtte erkende at det altid har visse dårlige bivirkninger for kroppen, men jeg er i tvivl om jeg også bør stoppe med DMT (og 5-meo-DMT i en nær fremtid) da jeg ikke har kunne finde nogen indikationer på at det skulle ha nogen dårlige fysiske bivirkninger men at det derimod skulle forbedre hjernens transmitter kredsløb (den er jo et transmitter stof i sig selv, enda hjernens centrale, metaboliseret af Pinolin af Pineal Kirtelen som bekendt er den centrale del af hjernen og til forskel fra resten ikke er opdelt i to halvdele) Især skulle Serotonin omløbet blive stærkt forbedret og intelligensen ligeledes, men hvis der er nogen som har nogen viden om eventuelle langtidsvirkninger ville dette være yderst velkomment da jeg står med et svært valg, skal jeg ta DMT (og 5-meo-DMT)et par gange om måneden eller ej?

Der er sikkert nogen som vil sige at det kan skade ens psyke og kan være alt for skræmmende etc. men på lige netop det punkt føler jeg trods alt at jeg indtil videre har haft den balast til altid at været istand til at få udfaldet til at blive yderst behageligt selv om jeg tit har stået på kanten og set ned i afgrunden, DMT er sammen med Salvia nok de to mest skræmmende stoffer
hvis man ikke er psykisk forberedt eller rustet

[ 09 Januar 2003: Besked ændret af: Anima ]

Medlem

Jeg troede faktisk også det samme gjaldt LSD og Psilocybin, da disse stoffer også skulle minde om naturlige stoffer i kroppen, men self. kan være farlige for psyken... Er jeg helt galt på den eller?

Vh. BorgTu

In our memories
Brugeravatar

Ikke helt men du glemmer at dreje af så du kører ud over svinget [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Ej, jeg driller, men psilocybin er mindre skadelig end LSD og minder molekulært mest om DMT, men den bliver i kroppen først omdannet til psilocin som stadig afviger fra DMT med 1 oxygen gruppe men den er stadig fremmed iforhold til DMT og derfor en pseydo transmitter, du får heller ikke helt den samme psykologiske dybde som med DMT, udover det føler jeg mig selv lidt mindre stabil efter en høj-dosis svampe et stykke tid efter indtagelse til forskel fra f.eks. DMT hvor jeg føler mig mere stabil.
Især LSD kan være skadelig for hjernen, da den for det første er mere kompleks og fremmed for kroppen men også unaturlig syntetisk iforhold til førnævnte, den aktivere alt for mange transmitter veje på en gang og ombytter visse kontakter som senere kan vise sig som kroniske personlighedsmæssige forstyrelser, hvis man er uheldig, dette kan også fremkomme som flashbacks, LSD er dog et genialt stof istarten, jeg tror bare ik det noget som er godt at ta for tit, vil ihvertfald langt foretrække svampe og endnu mere DMT og 5-meo-DMT til et mere hyppigt brug.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Bullshit!

Der er sgu ikke større risiko for at få flashbacks af LSD, end der er af Psilocybin/Psilocin (Som forøvrigt har en hydroxy-gruppe til forskel fra DMT!) - og hvad baserer du at LSD skulle være mindre skadeligt end Psilocybin/Psilocin på ??

Dedikeret medlem

den måde det påvirker hjernen på ...

du har vel selv taget det, så du må da kunne huske hvordan det har påvirket dig Dextrose, hvordan føler du at LSD påvirker dig i forhold til psilocybin...?

lsd påvirker mig dybere end psilocybin, den er tager hårdere fat, længere nede i psyken.
efter et lsd trip føler jeg mig også smadret/flad i hovedet. hvor jeg med psilocybin oplever at være helt klar i hovedet.

Flashbacks, er psykisk betinget, derfor får kun folk der ikke er forbedret på en kraftigt oplevelse flashbacks. fordi de simplethen ikke har oplevet noget i deres liv, som de kunne måle med den stærke oplevelse, derfor tror jeg at folk nemmere kan få flashbacks med lsd, da de nemt kan overdosere, og derved få en langt kraftigere oplevelse end forventet, og hvis de bliver skærmt, vender det tilbage som flashbacks. hvor man med svampe, ihvertfald de svagere cubensis og spidsnøgen, skal spise rimeligt mange for at få et rigtig hidsigt trip. så det er jo nok ikke stofferne i sig selv men måden at dosere på og forventning til oplevelsen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg er helt enig med Anima i,at svampe med stor sandsynlighed er "mindre farlige" end LSD.
Jeg kender flere der har fået psykiske problemer efter LSD,men ikke en eneste der har fået det af svampe.

Med hensyn til DMT,tror jeg ikke der sker noget ved at tage det en eller et par gange om måneden.
Okay hvis man tog det op til flere gange om ugen i lang tid,kunne det måske lave noget utilsigtet,men jeg tvivler hvis det er en eller 2 gange på en måned.

En flippet ting,lidt of topic.
En af mine venner fra Californien har indtil for et par uger siden,været hooked på Opiater.Rigtig hooked.
Så havde han en periode,hvor han tog omkring 10-15 doser AMT/DMT og 5MeO.Han holdt op fra dag til dag,med at tage Opiater.Han fik hverken abstinenser eller andet ubehag.Nu bliver det så spændende om han kan holde den.
Det må være noget af det samme som med Ibogaine.
Jeg syntes det er helt vildt spændende. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

[ 11 Januar 2003: Besked ændret af: Gonzo ]

In our memories
Brugeravatar

Der er ingen tvivl om at hallucinogener er "gode" stoffer... Og ja, LSD påvirker mig klart "dybere" end svampe, men har aldrig følt mig udmattet af nogen af tingene...

En god nats søvn efter et trip, og så har jeg et herligt positivt afterglow dagen efter, uanset om det er LSD eller svampe.

Well, måske er det bare mig.

In our memories
Brugeravatar

Hva med tracers og auraer rubdt om folk i flere dage (eller mere) efter trippet, det mådu da ha oplevet til? det kan heller ik være helt normalt at bare man fyrer op for en bønne får man svampe halluer? hvilket er tilfældet for mig selv [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Jo, det kender jeg udemærket til... det kaldes også HPPD - Hallucinogenic Persisting Perception Disorder.

Det kan til tider være underholdende, og til tider være irriterende...

Jeg har en teori om at hallucinogenerne "overaktiverer" de kreative centre i hjernen, så hjernen efterfølgende skaber lidt ekstra for øjet... [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Plejer du ikke også føle dig mere kreativ efter et godt trip?

In our memories
Brugeravatar

Jo bestemt ! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] det er da også helt klart de gode ting som jeg har fået ud af at ta hallucinogener, mine kreative evner har fået et raket boost, men jeg ville nu gerne opnå en mere selvstændig kontrol over de neurologiske prosesser som mange af østens vise folk, jeg er meget spirituel og har altid set hallucinogener som et værktøj og en hjælp men bestemt ikke nogen nødvendighed eller fast krykke, men nu må vi jo se - man ved jo aldrig hva dagen bringer [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]