Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 10:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor du mindst venter at finde mig ..
(jeg ved godt, at jeg i en tidligere tråd har nævnt, at jeg aldrig ville prøve syre (LSD), men har ombestemt mig lidt siden hen)

Grunden til, jeg så har ombestemt mig - trods jeres gode råd - er fordi jeg igår havde 4 venner, der skulle på mærker, så jeg tænkte, at jeg ville prøve at sidde med dem, for at se, hvordan de ville blive og reagere, da jeg aldrig har set folk på syre før.

Og den oplevelse jeg fik på "tilskuerrækken" ved at se dem, fik mig til at tænke, at det faktisk ville være en mega fed pålevelse. For holde da helt k*** som de havde grineren på hele tiden, og var totalt happy (skalæ lige siges, vi sad hjemme hos mig, gemmen hele deres trip, uden at bevæge os udenfor).
Og bare det at se, dem have det så sjovt, mister jeg lidt min fordom mod at prøve det. For det var slet ikke, hvad jeg havde forventet at se. Så hvis jeg skulle tage det, vil jeg da gerne i samme tilstand som dem :D (skal lige siges, jeg ikke lider af psykiske problemer til dagligt overhovedet, den eneste fordom jeg har haft, har være, at jeg ville være bange for at få et bad trip, men det ændrede sig bare 280 % da jeg så dem have det såp sjovt, og være så glade).

Så min pointe er faktisk, at jeg er villig til at prøve det. Og har snakket med et par nære venner, jeg stoler på, og de er såvidt også klar på at prøve det. Her skal det så også siges, at den ene af mine kammerater der vil være med, heller aldrig har prøvet det før. Men regner med vi kommer til at sidde 4 måske 5 stk. i min lejlighed, og ikke flere.

Menb som sagt, min tanke om, at jeg vil få et bad trip, er sådan set fejet af vejen nu, kan man så sige. Så tror I, jeg er "udrustet" nok, tok til at tage det?
Vil bare gerne oprøve samme oplevelse som jeg så, mine venner havde :)

Jeg har også været inde og læse alt, det der er at læse om LSD, så mentalt er jeg også forberedt på, hvad der kommer til at under trippet. Ved godt, at det kan vare i 12 - 24 timer.

Mit spørgsmål er så også, om hvor mange mærker jeg skal tage på én gang. 1 eller 2? Kunne godt tænke mig at komme "dybere" ned i den psykedeliske verden, med visuals, og ikke "bare" farver. Men komme til en anden verden faktisk (har læst noge triprapporter, hvor de skriver, de kommer til et helt andet univers). Den jeg sad sammen med, så så "bare# farver, og havde mega grineren på over alt konstant. Kunne være voldsomt fedt faktisk, for er på ingen måde bange for det psykedeliske verden mere. Det hjalp faktisk meget, at sidde sammen med folk, der var på mærker, så man kunne få en indflydelse på, hvordan man kommer til at have det. '¨

Men ja, hvad synes I om min situation og valg omkring dette? Er det bedst bare at tage et enkelt mærke, eller kan jeg godt tage to som nybegynder? Vil gerne være 100 % på den sikre side nemlig :)

OG så lige for at være på den helt sikre side, hvis jeg NU skulle risikere at få et badtrip, som jo ikke kan undlades med garanti (men er fuldt ud forberedt på, at få et nice trip ud af det), men hvis uheldet skulle være ude, ville det så hjælpe og spise nogle benzoer, så man falder i søvn, eller ville det gøre det meget værre? Just in case, jeg er ny begynder, you know :) Så har brug for al den viden jeg overhovedet kan få, omkring dette emne.¨

På forhånd MANGE TAK, fordi I gad give jer til til at læse dette, og muligvis besvare min inlæg! :) :)
1000 mange tak....!

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Nu spørger du jo om folks mening, og så vil jeg sige nej, jeg tror ikke du er "rustet" til det, hvis man da kan blive det. Jeg tror ærlig talt ikke psykedelika det er noget for dig, det bygger jeg dog udelukkende på de indlæg jeg har set dig skrive. Men siden du jo nok har tænkt dig at tage det alligevel vil jeg give dig et par gode råde. Benzoerne skal være allersidste nødløsning, man kan ofte lære mere hvis man klarer den uden. Lad være med at tage det i en festlig sammenhæng, du skal helst kunne stole på samtlige mennesker du er sammen med. Lad være med at tage mere end 1 mærke første gang, hvis du insisterer på at tage mere end et, så tag dem på én gang, redoseringer forlænger trippet betydeligt, hvilket kan være træls at finde ud af hvis man ikke bryder sig om rusen.

Du kan finde flere gode råd i denne her tråd http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=5&t=9540

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
Tag ikke mere end et mærke. du kan altid tage et mærke mere næste gang hvis du ikke får nok ud af et. men du kan ikke få syren ud af din krop hvis du har taget et for meget. du nævner selv badtrip. at tage for meget giver den største canche for badtrip. et mærke burde også være rigeligt første gang vil jeg sige. det er jo mange indtryk der bliver forandret for dig.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor du mindst venter at finde mig ..
Snoezel skrev:
Nu spørger du jo om folks mening, og så vil jeg sige nej, jeg tror ikke du er "rustet" til det, hvis man da kan blive det. Jeg tror ærlig talt ikke psykedelika det er noget for dig, det bygger jeg dog udelukkende på de indlæg jeg har set dig skrive. Men siden du jo nok har tænkt dig at tage det alligevel vil jeg give dig et par gode råde. Benzoerne skal være allersidste nødløsning, man kan ofte lære mere hvis man klarer den uden. Lad være med at tage det i en festlig sammenhæng, du skal helst kunne stole på samtlige mennesker du er sammen med. Lad være med at tage mere end 1 mærke første gang, hvis du insisterer på at tage mere end et, så tag dem på én gang, redoseringer forlænger trippet betydeligt, hvilket kan være træls at finde ud af hvis man ikke bryder sig om rusen.

Hvilke indlæg tænker du på ??

Men hvis jeg skulle tage dem (hvilket jeg ikke har besluttet mig 100% for), så ville det også være med folk jeg kender og stoler på, og inden fest og farver. Da jeg også har læst mig til, at det kan give et dårligt trip.. Og ang. benzoerne, så var det også bare et spørgsmål til, om de kunne hjælpe, hvis man ikke brød sig om truippet, men dem vil jeg så undlade. Og vil som I siger, "bare" nøjes med et enkelt, spå kan jeg jo altid prøve 2 en anden gang, hvis jeg finder trippet facinerende.
Men det kan godt være, I ikke mener jeg er rustet til det, men jeg har selv en følelse af, at jeg godt ville kunne klare det nu, især efter at have set folk være på det. Så har jeg mere en fornemmelse af, hvordan det er :) I forhold til før, hvor jeg var fuldstændig uvidende.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
ChiQah skrev:
Snoezel skrev:

Hvilke indlæg tænker du på ??

Men hvis jeg skulle tage dem (hvilket jeg ikke har besluttet mig 100% for), så ville det også være med folk jeg kender og stoler på, og inden fest og farver. Da jeg også har læst mig til, at det kan give et dårligt trip.. Og ang. benzoerne, så var det også bare et spørgsmål til, om de kunne hjælpe, hvis man ikke brød sig om truippet, men dem vil jeg så undlade. Og vil som I siger, "bare" nøjes med et enkelt, spå kan jeg jo altid prøve 2 en anden gang, hvis jeg finder trippet facinerende.
Men det kan godt være, I ikke mener jeg er rustet til det, men jeg har selv en følelse af, at jeg godt ville kunne klare det nu, især efter at have set folk være på det. Så har jeg mere en fornemmelse af, hvordan det er :) I forhold til før, hvor jeg var fuldstændig uvidende.

Hovedsagligt dem i syre og psyke, men tænk nu ikke så meget over det, lad ikke internet tosserne dømme dig ;) Behold bare benzoerne i nærheden, de kan ikke slukke trippet, men de kan tage angsten væk, så tankerne virker knap så tunge. Husk nu bare på, at al oplevelse er individuel, så det dine venner har oplevet, kan meget vel være den oplevelse du får (ikke mindst fordi det er det du forventer) men du kan også ende op med noget helt andet, men jeg går udfra at du også har stiftet bekendtskab med nogle af de lidt mere dystre rapporter her :)

Hygge

Dedikeret medlem

Citat:
den eneste fordom jeg har haft, har være, at jeg ville være bange for at få et bad trip, men det ændrede sig bare 280 % da jeg så dem have det såp sjovt, og være så glade).

Hvorfor? Dét, at dine venner havde det sjovt ændrer ikke på at du stadig kan ende i et ubehageligt trip.
Hvis du beslutter dig for at tage LSD, bliver du nødt til at afklare med dig selv, hvorvidt du er forberedt på et rigtig modbydeligt trip - for muligheden er der helt bestemt. Personligt kan jeg ikke lide udtrykket "bad trip", men det er bestemt ingen hemmelighed, at du kan ende i nogle meget meget ubehagelige situationer på psykedelika.
Det ændrer ikke på, at jeg stadig synes at den psykedeliske oplevelse er brugbar og ofte også behagelig. Du skal blot være forberedt på risikoen for, at du ender med at bruge adskillige timer på at interagere med de mørkeste og mest ubehagelige sider af din egen psyke, og at der muligvis vil komme nogle ting op til overfladen som vil skræmme dig.
Du kan minimere risikoen for et ubehageligt trip ved at holde dosen lav, men det er ingen garanti. Jeg har f.eks set en person have det meget ubehageligt på så lidt som 20mg 2C-B.

I det hele taget, så lyder det som om, at du føler at du har fået et bedre indblik i virkningen af psykedelika ved at overvære dine venners trip. Det har du sandsynligvis ikke, da andres reaktion på psykedelika ikke siger meget om hvordan din egen vil være.

Og angående dit ønske om at komme "ind i en anden verden" på LSD og opleve intense visuals; Hvis du vil opleve det jeg forstår ved "en anden verden" på LSD, så skal du tage ret store mængder, og så kan du godt regne med at du vil opleve den mentale del af trippet som meget voldsom. Jeg vil bestemt ikke anbefale dig at starte ud med et trip af den kaliber.

Hvis du beslutter dig for at tage LSD, så håber jeg du får en rigtig god oplevelse :) Men vær forberedt på at psykedelika (heldigvis) er andet og mere end bare sjov og ballade :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Tag et mærke, gør det samme med folk du kan li' og i omgivelser som ikke er stressende - god tripper, det kan (næsten) ikke gå galt.

Mvh. :)

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh
Et enkelt mærke kan SAGTENS producere voldsommere visuals end "bare farver".
Selvfølgelig kommer du ikke til at se lilla næbdyr og slik dinosaurer vade rundt foran dig, men jeg har set eksempelvis set lydbølger med utroligt avancerede mønstre flyde ud af mine højtalere på mit første trip (på et mærke)
Og du kan sagtens komme ind i en anden verden. Kan jeg næsten med sikkerhedsige at du vil, især fordi det er din første gang med psychedelika.
Du vil højest sandsynligt ikke føle dig snydt :)
(medmindre mærkerne ikke er så kraftige)
Selv ved en lav dose er et dårligt trip jo stadig en mulighed.

Jeg synes helt sikkert at du skal have benzoerne ved hånden, fordi bare dèt at du VED de er der til at hjælpe hvis det bliver for meget, kan virke forebyggende. For så ved du at hvis det går galt- så kan du gøre noget ved det :) det i sig selv skulle meget gerne hjælpe de slemme tanker lidt væk

Medlem
Brugeravatar

Jeg vil selv meget gerne prøve LSD, det er dog svært at finde en dag, hvor jeg kan få nogen til at "passe på mig" hele dagen.
Min tøs er ikke nogen særlig god sitter, hun prøvede at manipulere mig til at købe nye møbler mens jeg var på LSA (HWBR).

Medlem
Brugeravatar

groza skrev:
Jeg vil selv meget gerne prøve LSD, det er dog svært at finde en dag, hvor jeg kan få nogen til at "passe på mig" hele dagen.
Min tøs er ikke nogen særlig god sitter, hun prøvede at manipulere mig til at købe nye møbler mens jeg var på LSA (HWBR).

hahaha fuck hvor grinern:D

Junior medlem
Brugeravatar

Også her. Egentligt var det planlagt at det sku være svampe første gang, men nu når jeg ikke lige har nogle der gider, skal mig og en kammerat(som har prøvet LSD før) muligvis tage LSD i den kommende weekend. Men det er som altid godt at se at folk er klar med nogle gode råd osv. sku jeg lige pointere. :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh
Er så ked af at se at der er så mange som ikke har en ordentlig tripsitter.
Jeg ELSKER at tripsitte, og gøre sådan, at personen som tripper får det så godt som OVERHOVEDET muligt. Det gør mig glad :)

Junior medlem

Første gang jeg prøvede LSD var der ingen farver at se. Men i plastiken på en ramme sprite begyndte der at ske noget. Så onde.. Virkelig ONDE ansigter. Onde mus og alt det der. Jeg blev ikke bange da jeg stadig tænkte klart. Koncentrerede mig om at tænke positivt og det hele ændrede sig til en bambi med den største kysmund og sløjfe i håret. Efter noget tid kiggede jeg op i et træ hvor der kom en firkant der viste en video ala http://www.youtube.com/watch?v=wI_A76sSeAc . Jeg var kameralinsen der filmede alle de glade folk i slowmotion.
FED mild oplevelse på et mærke. Er godt tilfreds med min første gang og det skal helt sikkert prøves igen.
Held og lykke! :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
setting setting setting... og lav dose til at starte med... og hav helst en "sitter" der har prøvet lsd før, som er "upåvirket" :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]