Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 apr 2024 04:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 28 jan 2003 17:26 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 16 maj 2002 01:01
Indlæg: 125
Geografisk sted: Aalborg
Hej
Har tit hørt ordene LSD-halluer og Svampe-halluer som om det var to forskellig ting.

Er hallucinationerne og visuals ikke de samme? Alt afgængig af dosen selvfølgelig.

Eller er de "anderledes" på lsd end på svampe?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 jan 2003 17:51 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 apr 2001 01:01
Indlæg: 1149
Jeg har ikke selv haft lejlighed for at tage LSD, men i alle beretninger om LSD-trips jeg har undersøgt har folk der både har prøvet det og svampe været enige om at de visuals man får er forskellige.

Svampe: Organisk tekstur, naturlige og varme farver, en spraglet, kaotisk atmosfære.

Syre: Knivskarpe, til tider sterile mønstre, kolde såvel som varme farver kan forekomme og en mere klar og kontrolleret atmosfære skulle være over det.

Men jeg ville vente på en af dem der har større erfaring med begge slags psykedelika før du tager mine ord for gode varer...

Peace,
Tias.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 jan 2003 19:22 
Offline
Tidligere holdmedlem

Tilmeldt: 24 apr 2002 01:01
Indlæg: 949
Svampe=Visuals...farver der skifter og ting der bevæger sig uden for ens fokuseringsfelt....

Syre=INTET står stille ale man kigger på bevæger sig..indeholder mønstre...farver flyder ud....Matrix agtigt!!

ihvertfald min vurdering!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 jan 2003 19:27 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2000 01:01
Indlæg: 7066
Geografisk sted: København
LSD har en tendens til at være meget farverigt, ja...

Men der er sådan set stor forskel på visuals på alle hallucinogener.

Jeg vil slet ikke overhovedet prøve på at forklare de visuals man får på et DMT-peak. [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 jan 2003 20:05 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 17 jul 2000 01:01
Indlæg: 604
Geografisk sted: Århus
Jeg synes ikke forskellen mellem svampe og lsd visuals er stor.

Synes det Tias skriver passer meget godt.

Men ellers synes jeg nu det er meget ens. Det svinger meget fra trip til trip hvordan ens visuals er. Jeg tror ikke der findes noget facit på, at sådan er de på lsd og sådan er de på svampe.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 jan 2003 21:59 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 dec 2000 02:01
Indlæg: 2137
Geografisk sted: Monkey Island
Jeg tror det er meget individuelt fra person til person. Det kommer nok an på hvordan ens hjerne er skruet sammen. Personligt synes jeg heller ikke der er den store forskel på svampe og LSD halluer. Tror måske snarere det er set og setting der gør forskellen.

/karma!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 jan 2003 23:05 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 22 jul 2000 01:01
Indlæg: 1026
Geografisk sted: Danmark
Synes der for mig er STOR forskel på mine halluer om det er svampe eller LSD
på svampe er det som ovenfor skrevet, men har også tit "følelsen" af at halluerne ligger som en form for kontaktlinse på mit øje, og ikke på objekterne
På LSD er det mere som om at det er på objektet halluerne befinder sig, luften der er imellem mig og halluerne er krystal klar, halluerne ligger som en tynd hinde på alt hvad jeg ser på... og nårh ja så bevæger de sig sku også *G*


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jan 2003 01:44 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 jan 2001 02:01
Indlæg: 936
Geografisk sted: 3400
jeg synes svampe er 'vattet' og 'naturligt' og syre meget mere kantet og kaleidoskopisk.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jan 2003 12:12 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 19 jan 2001 02:01
Indlæg: 934
Geografisk sted: Wild Wild Westjylland
Har det på samme måde som Bøh og Speedy.
Kan nikke ret genkendende til det Bøh forklarer!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jan 2003 17:03 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2002 01:01
Indlæg: 1079
Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
synes med svampe liger det hele tilfældigt og rodet (som i naturen, ihvertfald hvad os mennesker kan se), men med syre er det mere firkantede og pixl agtigt (som i en computer). synes dog at begge har samme farver, men svampene har bløde farver og syre har skarpe farver [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jan 2003 14:08 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 22 sep 2002 01:01
Indlæg: 28
Geografisk sted: Århus
Visuals og halluer er vel to forskellige ting. Visuals er farver og bevægelser og mønstre, mens halluer er ting der forekommer virkelige: altså feks en person eller et objekt som ikke er der, selvom det ser sådan ud...

Jeg har aldrig haft halluer på svampe men visuals i form af at tingene (specielt vægge og gulve) bevæger sig som om de "trækker vejret". Ellers hvis man ser på ting med mønstre og farver kan det se ud som om det udvider sig og er mega-levende.. [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]
Er der nogen der har stærkere visuals på svampe? og i så fald hvilke og hvor stor dosis snakker vi?
For mig er svampe mere et stof der gir den store "tænker" på.. (?)
sorry, det blev lidt langt.. [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jan 2003 14:50 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 20 maj 2002 01:01
Indlæg: 1410
Geografisk sted: Wiggie
jeg kan kun udtale mig om svampenes visuals, da det er det eneste jeg har prøvet! når jeg spiser svampe, er de visuals jeg får, typsik mønste i skyer og mure. træer og blade får ansigter (så engang et træ hvor hvert enkelt blad var et kattehoved..... [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img] ) men man ved at det er et træ, og man kan sagtens fokusere på træet og få det til at holde op igen, men så flyder de andre ting i ens synsfeldt ud/sammen og bliver til mærkelige ting

jeg har dog éen gang haft en rigtg hallucination på svampe, og det var en mand det stod i en havelåge, skønt der ikke var noget højt i nærheden, der kunne "hjælpe figuren på vej" - han forsvandt dog da jeg skulle ud af lågen [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jan 2003 16:48 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2002 01:01
Indlæg: 1079
Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
har egentligt aldrig haft halluer, kun visuals og små ændringer i synsfeltet [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img] [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 jan 2003 00:53 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 mar 2001 02:01
Indlæg: 1451
Jeg syntes hemmeligheden(eller en af mange) ved at hallucinere(på forskellige måder)er den måde man fokuserer på.

Specielt på LSD,er der en helt utrolig forskel i de visuals man får,når man fokuserer på forskellige måder.

Jeg får Bl.a altid en masse mønstre(lissom i persiske tæpper),der bevæger sig svagt mod venstre eller højre.Hvis der er rigtig blæs på,kan der være så mange at man slet ikke kan se "den virklige verden".Man er faktisk nødt til at sidde ned,for det er meget svært at bevæge sig omkring på den måde. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 feb 2003 20:44 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2000 01:01
Indlæg: 7066
Geografisk sted: København
Ja, LSD-hallucinationer er utroligt "skarpe" og detaljerede... og fucking smukke!

Jeg har også oplevet op til flere gange at "ting" får personlighed af svampe-hallucinationer, eks. en el-kedel der bestemt så ud som om den bare stod på bordet og smilede nok så venligt. [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Men igen, har jeg oplevet pixel-effekter og sort/hvid-syn (ret skummelt) af hawaii-svampe... dog kun i doser på over et gram.

Da jeg trippede mange svampe, var det tit (lyse)røde og (lyse)grønne "fletværk" og "torve" jeg tit så i græsset.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 feb 2003 16:39 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2002 01:01
Indlæg: 640
Geografisk sted: Sydjylland
Hmmm! Kender godt det der med, at ting får personligheder, når man er på svampe. Meget muntert.. [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 feb 2003 18:06 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2784
Geografisk sted: København
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af KeNN_aaB:
Hmmm! Kender godt det der med, at ting får personligheder, når man er på svampe.<HR></BLOCKQUOTE>

Eller et soveværelse... [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Dextrose:
Men igen, har jeg oplevet pixel-effekter og sort/hvid-syn (ret skummelt) af hawaii-svampe... dog kun i doser på over et gram.<HR></BLOCKQUOTE>

Da jeg købte Hawaii-svampe på Staden, fik jeg at vide, at jeg ikke skulle spise mere end et halvt gram; at kun en voldsomt hærdet person skulle snige sig op på et gram. [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

[ 05 Februar 2003: Besked ændret af: PsyGoA ]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 feb 2003 18:47 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 apr 2001 01:01
Indlæg: 1149
PsyGoa>> Presser de den ikke lidt...? Jeg er helt enig i at man skal have en stærk, veljusteret psyke for at trippe mere end et par gange, men medmindre man er decideret ustabil kan man da godt tage mere end en bestemt mængde svampe... Særligt så lille en enhed som et ½ gram.

Peace,
Tias.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 feb 2003 19:33 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2784
Geografisk sted: København
Tias - Det skal jeg ikke kunne sige. Han mente måske, at jeg var ustabil? *S* Men jeg måtte da kaste op af det halve gram. [img]images/smiles/icon_redface.gif[/img] Så jeg skulle da nok heller ikke have spist et helt. Selve trippet ville sikkert være godt nok, men min krop kan bare ikke tåle det.

[ 05 Februar 2003: Besked ændret af: PsyGoA ]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 feb 2003 19:52 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 apr 2001 01:01
Indlæg: 1149
PsyGoa>> Arh, det er da lidt op til personlig fortolkning. Jeg får aldrigt dårlig mave af svampe, men der er da doser jeg ikke er videre interesseret i at prøve [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Og man behøver ikke være supermand for tage et trip på 1 g., selvfølgeligt skal man være hærdet, men hvorfor tror Christianitterne at de kan bedømme hvem der har ret til at købe svampe..?

Peace,
Tias.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 44 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team