Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 13 jul 2025 12:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Danmark
Nogen der har erfaring med HR og L-Tyrosine + 5-HTP (og L-Tryptophan) ???

5-HTP (og L-Tryptophan) er som bekendt en precursor til serotonin - og efterhånden ret kendt her på psychedelia.

L-Tyrosine er ikke så kendt - endnu - det er ligeledes en precursor, men til flere neurotransmittere som bl.a. dopamin, noradrenalin og adrenalin.

Jeg kender ikke selv til virkningen af ovenstående (L-Tyrosin), men tænkte om det ikke ville være optimalt at kombinere 5-HTP med L-Tyrosine som HR eller som forebyggelse af depression ???

Mvh Dark Sky

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Man kan læse meget væsentligt på denne side om, hvad det egentlig er man begiver sig ud i med sådan en kur (ikke direkte)...
http://www.vitaviva.com/dinbasisplan_re.asp?state=2 (bare bladder lidt rundt)

/er med på en lytter her...

[ 08 Maj 2003: Besked ændret af: AoD ]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
L-DOPA er den direkte amino-precursor til Dopamin/NA, mere effektiv end L-Tyrosin.

Tjek evt. mit post om Amfetamin Harm Reduction

Det ville dog være mere effektiv HR at bruge GHB sammen med 5-HTP + Vitamin B6 + Vitamin C (afprøvet og godkendt af Dex [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]) efter MDMA...

UTFSE, jeg er pænt sikker på jeg har postet om det før.

Medlem

Geografisk sted: Danmark
Dex ->>> Sorry, jeg følte mig sikker på at det ikke havde været oppe på boardet før, så jeg undersøgte det ikke...

Men det du siger giver fint mening for mig, blot havde jeg misforstået det med L-Dopa (det lød som et produkt man kunne købe, hvis du forstår... [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] )

AoD ->>> Jeg har læst lidt rundt omkring på den webside du nævner, og det virker til at være et forsøg værd at prøve. Jeg skal nok skrive om mine erfaringer bagefter - også selvom det ikke er amf-tømmermænd jeg har tænkt på at behandle. Det er såmænd 'bare' en nær-depressiv tilstand (jeg har IKKE meget fidus til de receptpligtige antidepressiver!).
At det så også kan bruges som HR efter div. stoffer, er jo bare endnu en fordel. [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Mvh Dark Sky - Eks. Dexofanoiden

[ 12 Maj 2003: Besked ændret af: Dark Sky ]

Junior medlem

Geografisk sted: Lyngby
Dex> Har du mere information ang GHB som HR i forbindelse med MDMA? For dopamin og serotonin systemerne er jo forskellige, og ligger i forskellige baner, så hvordan skulle de have direkte effekt på hinanden?

In our memories
Brugeravatar

Nemlig hvad jeg har læst mig frem til...

GHB hæmmer jo frigivelsen af Dopamin, så min logik siger mig at det er en god ting. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Udover det, så gør det et MDMA-comedown fucking smooth og behageligt... [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Men den dopamin der bliver opdæmmet af GHB bliver jo frigivet igen når GHB'en stopper med at virke. Vil det så ikke bare skabe større skader, da der bliver frigivet unormalt store mængder dopamin mens hjernen stadig har serotonin-underskud ?

In our memories
Brugeravatar

Jo, det kan du have ret i...

Men nu plejer jeg jo at kombinere det med 5-HTP, hvilket er rimelig effektivt...

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
mr. Y> Den mest fremherskende teori om neurotoxicitet, går på at dopamin (som også bliver frigivet af MDMA), og hydrogenperoxid, et nedbrydningsprodukt af dopamin, har en nedbrydende effekt på serotonin-receptorerne - når der er unormalt små mængder serotonin tilbage i systemet. Se slideshowet på Dancesafe: Slideshow
[img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] Meget af det vil nok virke elementært for dig, men de senere kapitler (slide 19 og frem) er faktisk meget lærerige. Og det er ret pædagogisk forklaret.
Læg mærke til at teorien om at dopamin er skyld i neurotoxiciteten er udviklet af David Nichols, en meget respekteret forsker i (specielt psykedelisk) neurofarmakologi.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]