<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Zarathustra: Med fare for at lyde som en pusher synes jeg lige, at jeg vil anbefale Zolpidem (i sovepillerne "Stilnox" og "Stilnoct") frem for Diazepam (der jo findes i "valium" og "stesolid").
Jeg synes, at Zolpidem-effekten rammer hårdere end Diazepamen, der er mere "smooth". Derfor virker Zolpidem mere som en "mursten i hovedet" der sørger for at man falder i søvn med det samme, mens Diazepam ikke er så godt at falde i søvn på. Desuden er Zolpidem ude af kroppen efter 6-7 timer, mens Diazepam kan blive i systemet i flere døgn. Det kan da være meget rart også at være afslappet morgenen efter amf-turen, men hvis man ikke vil tåge rundt i flere døgn, er det en meget god idé at finde en sovepille med kortere halveringstid.<HR></BLOCKQUOTE>
Det har du helt ret i...
Her søndag morgen, indtog mit alter-ego ca. 50 mg. Diazepam, efter en shit-load Ephedra (bvadr), en streg amf og en halv ecstasy-tablet (ingen effekt, udover at få min puls til at stige)... Det virkede efter hensigten, men jeg var påvirket af Diazepamen indtil mandag aften - hvilket måske ikke er det fedeste hvis man har vigtige ting at lave. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Det hænger nok sammen med at Diazepam er et anxiolytikum - dvs. det bliver brugt primært mod angsttilstande, men kan også bruges til at få en til at sove (ved højere doser).
Hvis man har mulighed for det, så er det bedre at bruge et hypnotikum, som f.eks. Nitrazepam (Apodorm, Mogadon, Pacisyn), Flunitrazepam (Rohypnol, Ronal, Flunipam) eller Triazolam (Halcion, Rilamir)...
Disse er en gruppe af benzodiazepinerne, der primært bliver brugt imod søvnløshed. Navnene i parantes, er nogle af de handelsnavne de respektive benzoer kan have.
Jeg skal hilse og sige fra mit alter-ego, at Clonazepam (Rivotril) også er ganske udemærket til at få en til at sove.
...så sku' det vist være på plads! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
|