Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 13 jul 2025 00:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!

Åbenbart ?

Et til dødsfald dødsfald som siges at være relateret til aMT

Kvinde død efter at have taget "ecstasy" som muligvis indeholdte aMT.

Kan det virkeligt passe ? Eller tror i muligvis at det er en hetz fra den amerikanske regering for at retfærdiggøre ulovliggørelsen ?

En smule irriterende i hvert fald at aMT er blevet ulovligt.

Er det sådan nogle RC topic's du ønsker at se KI ? [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
[img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] Gode fund, Jensus.
Med den ekstreme grad af stimulation som aMT kan give under nogen omstændigheder, og med MAOi-effekt af ukendt styrke, tror jeg gerne at stoffet kan have været skyld i de dødsfald. Det er et RC som skal behandles med respekt.
Hvad medierne og myndighederne bare ikke fatter, er at den slags uheld meget nemmere undgås hvis stoffet ikke er ulovliggjort, og forhandles af skrupelløse pushere.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hmm, ganske sørgeligt...

I det mindste havde han opdaget universets hemmeligheder inden - hvis jeg døde af et hallucinogen, ville jeg da også foretrække at få en åbenbarelse først.

Jensus, link #2 er nede?

Insane psychedelia user!

Jeg mener bare at have læst at der er stor usikkerhed om det egentligt er en reel MAOI.

Hvad mener du om doserne, tror du at en dose der ligger mellem 40 - 60 mg. kan være dødelig ?

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Dumdristige førstehåndsoplevelser har også overbevist mig om at MAOi-effekten af aMT ikke er specielt betydningsfuld.... Men for en sikkerheds skyld, lad være med at blande aMT med stoffer som potentieres af MAOi.
Jeg finder det meget svært at tro at 40-60 mg kan være dødbringende for nogen som i forvejen er sunde og raske. Hvis man har kraftigt forhøjet blodtryk eller andre risikofaktorer, er sagen en anden. Eller måske har det en ondskabsfuld effekt i kombination med bestemte lægemidler / andre stoffer. Artiklerne fortæller ikke nok til at man kan gætte på en årsag. Dog vil jeg tro at de blot har ædt enormt grove mængder, samt været uheldige. Check Erowid for nogen triprapporter med helt abnorme doser...

In our memories
Brugeravatar

[img]images/smiles/icon_redface.gif[/img]

[ 24 Juni 2003: Besked ændret af: PsyGoA ]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Tvivler også stærkt på at doser nede omkring 40-60 mg kan være dødelig hvis man ellers er sund og rask. Har læst rapporter på 250+ mg inde på erowid og de levede da længe nok til at skrive det ned.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Wild Wild Westjylland
Håber sq heller ikke det er dødeligt, da min zebrafinke har 55mg der skal indtages en gang ved lejlighed

Insane psychedelia user!

Jeg sad lige og læste om nogle af Shulgins oplevelser og "fandt lige riven frem".
Shulgin har taget henholdsvis 80 og 100 mg, og han er da ikke død [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Dextrose, det er jeg ked af med det link [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

Forresten, jeg læste lige i går om en person som OD'ede på 5-MeO-aMT og hoppede nøgen rundt, han overlevede dog efter en tur på hospitalet, det jeg ville sige med det var bare at det ville så ikke være helt så fedt at dø efter at have hoppet nøgen rundt som efter at have fået universets hemmeligheder (hvad end de går ud på). [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Jeg tvivler på at Shulgin selv har taget 80 og 100 mg. aMT... Du skal tænke på, at han havde en mindre research-gruppe, hver gang der var et nyt kemikalie der sku' prøvesmages!

Insane psychedelia user!

Okay, det vidste jeg så ikke.

Har ellers altid haft et billede inde i hovedet af en gammel nisse-agtig mand som vandrede rundt på må og få mens han filosoferede over stoffets effekter [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]
Seriøst.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]