Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 09 jul 2025 09:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Måske et lidt newbie spørgsmål, men man skal jo spørge for at lære [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Sad og studsede over indeholder af nogle kex på nettet, og fandt følgende stoffer:

BZP
PCP
TFMPP
Acetaminophen
Pseudo
5-MeO-DiPT
Diphenhydramine
Methyl Salicylate
Guaifenesin
Butabarbital
Phenylpropanolamine

Hvad er det for nogle stoffer, hvad bruges de til/gør de ved en, og er nogle af dem ligefrem farlige?

Insane psychedelia user!

UTFSE !!!

De fleste af de stoffer står på erowids forside mand !!!

Resten kan du nok hurtigt finde ud af ved at copy/paste navnet på kemikaliet i Google..

Medlem

Slap dog af!!

Ved godt BZP og PCP er kendte stoffer, men de andre ha jeg aldrig hørt om, og tænkte der var nogen der ville fortælle lidt om dem.

Men på psy skal man åbenbart ikke spørge, man skal vide alt på forhånd!

Insane psychedelia user!

Der er ingen grund til at spørge om ting som man i forevejen kan finde med lethed på nettet.

Du går jo heller ikke i specialbutik for at købe ting man kan få i Superbrugsen, vel [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

[ 26 Juni 2003: Besked ændret af: ~Jensus~ ]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Århus
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af t3ch:

Hvad er det for nogle stoffer, hvad bruges de til/gør de ved en, og er nogle af dem ligefrem farlige?
<HR></BLOCKQUOTE>

Alle stoffer er farlige hvis man ikke respekt for dem.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Århus
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af ~Jensus~:
Der er ingen grund til at spørge om ting som man i forevejen kan finde med lethed på nettet.

Du går jo heller ikke i specialbutik for at købe ting man kan få i Superbrugsen, vel [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

[ 26 Juni 2003: Besked ændret af: ~Jensus~ ]
<HR></BLOCKQUOTE>

Jeg vil give tech ret for engang skyld. Slap af jensus. Man har vel lov at spørge. Det kan godt ske det er nemt for dig, at finde de infomationer, men ikke alle er lige gode til den slags. Derfor er det vel meget oplagt at spørge, hvis man har noget på hjertet.

Dog synes jeg selve tråden er lam. Dette er stadig ikke et ecstasy forum. Så undlad topics hvor dette ord indgår, tak.

Insane psychedelia user!

Jeg giver manden en vejledning i min første post til hvordan man finder ting, sværere er det jo ikke.

Jeg kan heller ikke finde noget om ecstasy nogle steder, så jeg opretter lige en post herinde så jeg kan finde ud af hvad det er. *Ironi*

Insane psychedelia user!

Siden I skal være sådan nogle gnavne bonghatte, så får I det fandme på et sølvfad, når google nu åbenbart er så svær at finde ud af.

TFMPP = 3-Trifluoromethylphenylpiperazine Monohydrochloride, en CNS stimulerende piperazin

Acetaminophen = Paracetamol, det aktive stof i visse typer hovedpinepiller.

Pseudo = Er højest sansynligt pseudoefedrin.

5-MeO-DiPT = Også kendt som Foxy (methoxy), et tryptamin.

Diphenhydramine = Er et anti-histamin.

Methyl Salicylate = Bruges til sportscreme og til syntese af acetylsalicylsyre. Lyder som om det er giftigt.

Guaifenesin = Er et gammelt OTC medikament som bruges til behandling af fibromyalgi.

Butabarbital = Virker søvndyssende og bruges derfor i mod søvnløshed.

Phenylpropanolamine = Bruges i mod "forstoppelse" i næsen ved forkølelse osv.

Vil du også have en liste med LD 50 ? [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jensus, check din PM.

Medlem

Mange tak [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Er ikke den store kemiekspert, så noget af det fattede jeg sq ikke helt.

TFMPP = 3-Trifluoromethylphenylpiperazine Monohydrochloride, en CNS stimulerende piperazin

Pseudo = Er højest sansynligt pseudoefedrin.

Diphenhydramine = Er et anti-histamin

Guaifenesin = Er et gammelt OTC medikament som bruges til behandling af fibromyalgi.

Hvad skal disse betyde?

Var nu heller ikke et så kemisk svar jeg søgte efter, mere en forklaring til "normale" mennesker, om hvad stoffet er og gør ved en.

Medlem

TruckerMuffin>

Nu var det ikke en kexedebat jeg ville have gang i, men var blot nysgerrig efter hvilke stoffer det er, og hvad de gør. At de så ogås findes i nogle kex, har jo ikke noget med mit spørgsmål at gøre.

Insane psychedelia user!

Oversættelse:

TFMPP = Et piperazin, som indgår i komboen "Matrix" som også består af BZP hvilket også er et piperazin.

Pseudo = Pseudoefedrin, ligner meget efedrin, men er mindre stimulerende og mere sundt for kroppen, det bruges som regel i lægemidler i stedet for efedrin.

Diphenhydramine = Så vidt jeg ved så frigives histamin ved allergiske reaktioner, anti-histaminer modvirker det. Anti-histaminer modvirker også søsyge.

Guaifenesin = Er et gammelt håndkøbs medikament som bruges til behandling af fibromyalgi, en sygdom som giver smerte i led og muskler.

Tilfreds ? [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

Mvh
Fremtidsfarmaceut
/Jensus

Medlem

Mange tak [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]
Jep jeg er...

Det var sqda nogle mærkelige stoffer man finder i kex heh

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]