Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 10 jul 2025 03:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Æter
Medlem

Geografisk sted: Kbh
Har søgt lidt på det, men er ikke helt sikker på hvilken æter det er man skal bede om, når man går ned i matas..?
Jeg ved godt at det er lidt usselt at sniffe æter, men vi er nogle stykker der har besluttet os for at det skal prøves en enkelt gang.. [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
ethylEther hedder det vist, halifax har en triprapport om det (i kombination med MDMA og pot).

Insane psychedelia user!

...og jeg hader den mand for hans forbandede æter [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Det er den her som du vil have.

[ 04 2003: Besked ændret af: MuseJens ]

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
Diethylether !
eller bare sig Æter - det er vist hvad der står på flasken.

120ml koster 72.25 på apoteket
500lm koster 150.00 i matas (men det er ikke tilgængeligt i alle mataser, pga. nogle brandforanstalrninger)

BTW. UTFSE - det har været diskuteret et par gange før... [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: et eller andet sted
Æter kan godt nok ikke lige anbefales, det er lidt i samme dur som chloroform, og din hjerne har det bedst hvis du holder dig fra det.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Det er måske værd at nævne, at æter og chloroform er organiske opløsningsmidler.

...Gæt hvad?

Mennesker (og tilhørende hjerner) er sørme kulstof-baserede (organiske! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]).

Man bliver lam af det, men jeg vil absolut ikke anbefale at gøre det mere end et par gange - lad nu være med at gøre en vane ud af det.

Ikke lige min kop the! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Dex> Jaaaeh, men de midler der benyttes til total-narkose den dag i dag på hospitaler, så som halothan, er også let-flygtige organiske opløsningsmidler.
Hovedårsagen til at man gik væk fra ether til bedøvelse, er eksplosionsfaren. Og chloroform har en vis risiko for at danne ogle kræftfremkaldende forbindelser i leveren, specielt ved langvarig narkose. Halothan virker på samme måde som disse; blot uden de nævnte risici.
Jeg siger absolut ikke at de nævnte inhalanter er ufarlige, og f.eks. at sniffe lightergas er dybt stupidt.

Medlem

Geografisk sted: Kbh
Så fik jeg da prøvet at lugte lidt til det.. FØJ! for det første var det vildt klamt at inhalere, den rus jeg nåede at opnå var ikke videre "sund" og mest af alt følte jeg mig som et eller andet limsniffende gadebarn fra sydafrika. Det var ikke lige som jeg havde forestillet mig (ok jeg var måske lidt naiv da jeg regnede med/håbede på at det var et snif og så var man i Fear'n'Loathing land, det er muligt at man skulle have sniffet længere, men det virkede simpelthen for usundt på mig, til at det var noget jeg havde lyst til at sidde og gøre i længere tid.) Man bliver bare ekstremt fjern lidt i stil med poppers bare meget mere gustent. Det er nok muligt at jeg skulle have drukket det eller sniffet mere for at opnå den ønskede effekt, men det var sgu for klamt til mig.
Jeg vil ikke anbefale andre at prøve det, og det her er nok en af de eneste ting jeg fortryder at have prøvet. Man kunne nærmest mærke hjernecellerne blive svitset.

ps. Som "hævn" på den onde æter besluttede vi os for at brænde resten af, noget kan det da bruges til [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

mvh Jacob.

Junior medlem

Geografisk sted: Hovedstaden i Jylland
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af ti$:
Så fik jeg da prøvet at lugte lidt til det.. FØJ!SNIP.
Som "hævn" på den onde æter besluttede vi os for at brænde resten af, noget kan det da bruges til [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

mvh Jacob.
<HR></BLOCKQUOTE>

Haha, good for you :-)

Lige en advarsel til andre. Æter og ild, gnister, lightere, og smøger er absolut nogo :-) taler af bitter erfaring. Husk for guds skyld at være forsigtig og skru det låg ordentligt på :-)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Hmm, at sniffe æter er dumt men at drikke det??? Det er fanme sindssygt!!
Efter 3 timer i lab hvor man arbejder med ether har man en dundrende hovedpine, også selvom det foregår i stinkskab!

Men JA, det brænder skidegodt!!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]