Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 17:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Mig og et par kammerater har fået labberne i noget LSD (Flydende form)
Det skal siges at vi allesammen har prøvet intense svampetrip, er modne nok og vi har styr på settings osv.

Mig spørgsmål er følgende: Hvad er jeres foretrukne måde at indtage syren på? Skal vi dryppe det på en sukkerknald?
På en lap papir, blande det op med noget vand, etc. etc. etc.?

Hvilke erfaringer har i med doser? Ved godt at en moderat dose nok vil være omkring 1 dråbe, er det sikkert at redosere?
Er det muligt at vove sig ud i 2 dråber første gang hvis man føler at man er klar til et meget psykedelisk trip uden
at vågne næste morgen med en psykose hængende over hovedet? (Indsat overdrivelse)

Mange tak på forhånd :)

Edit: Stavefejl

Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
Med hensys til indtagelse så er det bare og dryppe den øskede dose i munden og så ellers bare vente spændt :wink:

Start med 1 dråbe, og hvis i efter nolge timer føler i har godt styr på jeres trip osv. så kan i godt vælge og redosere med en dråbe til. Men start med 1 dråbe da i sikkert ikke kender den precise styre på dråberne og syre kan virkelig kan tage fusen på en, specielt når det er første gang.

Go' flyvetur :)

Medlem
Brugeravatar

Mange tak for det hurtige svar.
Er det muligt at blande denne ene dråbe op med lidt vand el. lign. da jeg klart ville foretrække denne metode.
Men det giver vel sig selv at jeg bare kan dryppe det på en lap A4 papir, ikke?
- For så tror jeg nemlig jeg vil gøre det.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Dryp det i munden.

Jo mere du opløser det i jo mere kommer der til at sidde på glasset når du har drukket det.

Dope Lord
Brugeravatar

Hvis du virkelig vil blande det op så er det helt fint og blande det op med vand. og hvis du vil dryppe det på papir så tag et kaffefilter og klip et passende stykke ud af, kaffefilter suger bedre :wink:

Men kan nu ikk se nogen grund til og blande det med vand/papir :roll:

Medlem
Brugeravatar

Holder mig også bare til at dryppe det i munden er jeg blevet enig med mig selv om :) .
Ang. redosering: Vil det være klogt at redosere inden der er gået 2 timer?
Og hvor lang tid går der før tolerancen træder ind?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Husk at ryste flasken. Har hørt noget om, at der er risiko for at det bundfældes = fejl i dosering af de aktive stoffer.

Dope Lord
Brugeravatar

Vent minimum 4 timer før i redosere vil jeg sige. syre kan godt tage noget tid før det rigtig kicker ind. Det er først når der er gået 2 timer ca. at det begynder og virke rigtigt.
Det med tolerance skal du vidst ikk bekymre dig om medmindre du har planer om og begynde og trippe syre på daglig basis.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Folk kommer ofte galt af sted med syre, fordi de redoserer utålmodigt... Og det er forståeligt nok, for nogle gange kan det tage 3-4 timer, før syren sparker ind. Det har jeg oplevet flere gange med flydende syre. Andre gange virker det efter 1 time. Det er et meget mærkeligt fænomen i virkeligheden, men det er altså sandheden. Jeg synes slet ikke, at I bør redosere. 1 dråbe burde være rigeligt første gang, på mange vil det endda være forholdsvist kraftigt. Hvis I ikke følte det kraftigt nok, kan I tage 2 næste gang, minimum en uge og gerne lidt længere tid efter. Der er selvfølgelig også den mulighed, at dråberne ikke er så stærke, men ofte fejler de bestemt ikke noget. I behøver ikke gøre, som jeg siger, og I kan også vælge at redosere, men I skal bare vide, at det kan tage røven på jer, selvom I har ventet 2 timer. Og et halvt frimærke har før væltet folk, som var vant til svampe og 2C-B...

Der er i øvrigt intet i vejen for bare at dryppe det i munden. Du kan hverken smage det eller fornemme det, det optages bare diskret. Hvis I dog ikke er bange for et muligt ret hurtigt indsættende trip (som KAN komme i løbet af 10-15 min, men også kan være en time eller endda længere om at virke), så kan I vælge at dryppe en dråbe i øjet (så længe det er vandopløst, hvad det højst sandsynligt er). Så kan I også være mere sikre på, at I roligt kan redosere, hvis trippet ikke er kraftigt nok, da I ikke behøver vente lige så længe og blive utålmodige.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Minimal skrev:
Der er i øvrigt intet i vejen for bare at dryppe det i munden. Du kan hverken smage det eller fornemme det, det optages bare diskret. Hvis I dog ikke er bange for et muligt ret hurtigt indsættende trip (som KAN komme i løbet af 10-15 min, men også kan være en time eller endda længere om at virke), så kan I vælge at dryppe en dråbe i øjet (så længe det er vandopløst, hvad det højst sandsynligt er). Så kan I også være mere sikre på, at I roligt kan redosere, hvis trippet ikke er kraftigt nok, da I ikke behøver vente lige så længe og blive utålmodige.

Ved at komme det i øjet, er der så ikke en reel risiko for at instinktivt blinke med øjet, hvorved LSD'en vil blive udskildt sammen med saltvand fra øjet?

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
And skrev:
Ved at komme det i øjet, er der så ikke en reel risiko for at instinktivt blinke med øjet, hvorved LSD'en vil blive udskildt sammen med saltvand fra øjet?

Tjoeh, det hænder, at man mere eller mindre mister en dråbe, hvis man virkelig rammer uheldigt, men det er mest, hvis ikke man rammer i øjet. Det når ikke at lukke sig, før dråben rammer, og så skal det nok blive optaget.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Minimal skrev:
1 dråbe burde være rigeligt første gang, på mange vil det endda være forholdsvist kraftigt.

Jeg lytter lige lidt med her i tråden, da jeg også læner mig op af første gang... har aldrig prøvet andre psykadeliske stoffer; men har tidligere set folk indtage flydende LSD og overvejer nu om ikke det er noget for mig, så går og forbereder mig lidt.
Du skriver 1 dråbe kan være forholdsvis kraftig - er det for sådan en som mig, der intet har prøvet? og hvordan deler man så en dråbe hvis altså man bør gøre det?

Senest rettet af LSDrejø 27 jul 2008 17:07, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
Hvis man er usikker på hvorvidt 1 dråbe er for meget, kan du bare smide 1 dråbe i 10 ml vand, blande det med en lille spartel af en art og indtage 5 ml (der går selvfølgelig noget til spilde, men det er bedst at man ikke er for nervøs overfor dose) - for hvis man er meget usikker mht dose, så kan det godt forstyrre trippet. for som der tidligere er sagt, så overrasker syre virkelig nogle folk. Har en kammerat der ikke behøver mere end 50 - 100 mics, for at blive sendt ad h. til :D

Men held og lykke med jeres ture, for syre er virkelig en vidunderlig ting, specielt fordi der ikke er noget sønderligt bodyload (man føler sig speedet hvis det er rigtig god lsd). Derudover skal man passe lidt på med hvor meget cannabis man indtager, fordi det slår helt anderledes (skæverten kan IMO ikke sammenlignes med en "normal" cannabis-skævert". personligt bliver jeg ret asocial hvis jeg ryger for meget, men det finder man hurtigt ud af :)

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

Geografisk sted: The most psychedelic place ever
et godt spørgsmål som lige skal med for os ( ikke erfarne psychedelics ) kommer et bad trip meget nemt og hvordan undgår man det hvis man begynder på nogle negative tanker og hvad skal der ca. til for at få et bad trip ( så vi kan undgå det ) skal nemlig prøve at være på lsd for første gang her om nogle dage ( har prøvet svampe og lidt af hvert der gav hallucinationer men har aldrig mødt et bad trip også selvom jeg har været skræmt mange gange så går det væk efter 2 sekunder også er jeg glad igen :peace:

Dedikeret medlem

Det er vigtigt at man kan betro sig til de folk man tripper med (hvis man nu skulle badtrippe).. Så hvis man begynder at fåå negative tanker, så skal man få snakket om de tanker (hvis man vil), aktivere sig -dvs spille konsol-spil, kort, brætspil /whatever :).. Fordi man kan tit kun koncentrere sig om meget få ting når man er på lsd, så hvis man aktiverer sig om noget, så undertrykker man de tanker fordi det er pisse svært at sidde og tænke og spille samtidig :P.

Mht badtrip's opståen, så er det i 95 % set&setting og 5 % "ens mentale tilstand inden"(ved ikke om det går ind under set & setting) - og med det mener jeg at selvom en person måske har mistet et familie medlem, droppet ud af skolen eller mistet en kæreste ikke er lig badtrip (hvis set og setting er 100% iorden, dvs man stoler på folk og kan aktivere sig). Men kan på ingen måde anbefale folk der er "nederen" at indtage lsd, fordi man kan jo aldrig vide hvordan man bliver påvirket :/.

Håber at du/i kan få sammenhæng i det jeg skriver, fordi jeg havde en tur på syre i aftes :)

Medlem

Sway skrev:
Mht badtrip's opståen, så er det i 95 % set&setting og 5 % "ens mentale tilstand inden"(ved ikke om det går ind under set & setting)
Ordet "set" i "Set & Setting" er jo en forkortelse af "mindset", så det du mener er nok, at det hovedsageligt er "setting'en" der er afgørende for trippet, og i mindre grad (mind)settet... Ikke? :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Det kan da være fløjende ligegyldigt om man befinder sig den mest betrykkende vathule med no stress musik, en sut i munden og tele tubbies kørende på tvet.. Hvis ens mentale tilstand er lummer kan det være møghamrende svært at komme i stemning til alverden.. Med andre ord så betyder "mindset" ligeså meget som omgivelserne gør (imo)

Dedikeret medlem

Cubensis skrev:
Det kan da være fløjende ligegyldigt om man befinder sig den mest betrykkende vathule med no stress musik, en sut i munden og tele tubbies kørende på tvet.. Hvis ens mentale tilstand er lummer kan det være møghamrende svært at komme i stemning til alverden.. Med andre ord så betyder "mindset" ligeså meget som omgivelserne gør (imo)

Man aktiverer sig jo heller ikke, hvis man sidder med en sut i munden, hører no stress og ser teletubbies ?. Der er man imo passiv. Men ved selvfølgelig heller ikke hvordan du definerer det med at "aktivere sig"

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Den med LSD i øjet skal i passe på med.

Svjv er ikke alt syre opløst i vand. Jeg erinder at hyene var inde på at LSD også kan være opløst i en form for sprit, hvilket skulle være knap så sundt for øjet.

Jeg må erkende at jeg ikke er helt sikker på hvilken form for opløsning der er tale om. Måske de kemi kyndige kan hoppe ind her?

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

Geografisk sted: The most psychedelic place ever
Tak for de fede svar det var sørme prikken over i'et tror jeg ved alt hvad man bør vide har læst og ( studeret stoffer på nettet ) i lidt over et år og nu føler jeg at jeg er parat til lsd , jeg skal trippe med min bedste ven som har stor kendskab til mange stoffer , og vi har planlagt en fed tur med masser af aktivitet lige fra at vi skal ligge og kigge på sterner til at meditere det fedeste sted på en bakke der ligger i en stor dal , tror det blir vildt hyggeligt og fedt . vi har masser af god skunk også som nødplan for at vi kan være sikre på der ikke sker noget tager jeg noget morfin med HVIS DET SKULLE ske at et badtrip finder sted ( hvilket jeg er ret sikker på det ikke gør ) men det er jo rart at have lidt nødhjælp med , har hørt at morfin skulle dæmpe lsd virkningen utrolig meget :peace:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]