Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 15 jul 2025 13:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!

Ja, jeg har flere gange prøvet kodein/morfin uden nogen virkning.

Jeg startede også med at tage små doser, men efter flere forsøg uden nogen virkning tog jeg engang 300mg kodein på engang. Effekten var lidt svimmelhed.

En anden gang prøvede jeg 40mg morfin (alm. nok til at slå en stor mand i gulvet) og jeg fik stadig ingen bemærkesvis virkning. Dagen efter havde jeg tilgengæld kvalme og opkastninger.

Nu er opiat-stoffer ikke specielt spændende, så jeg har det fint med ikke at kunne mærke opiater.

Jeg er bare mere bange for hvis jeg engang kommer til skade og skadestuen kunne vil give morfin. Så kan jeg sidde det med smerte RET længe før de finder på noget nyt [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Der er en lille specialitet med Kodein. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]
Man skal prøve at ramme den dosis man vil tage i første hug.Det er noget med at Kodeinen skal omdannes i leveren til Morfin,og hvis det sker over flere omgange er det noget lort.Jeg ved ikke hvorfor men sådan er det are!
Ret videnskabeligt right? [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Men,nogen ER ret resistente,men selvom man ikke bliver så påvirket kan det godt stadig virke smertestillende. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Gonzo: Ja det har jeg også hørt, men eftersom at det var første gang med en dosis på over 100 mg turde jeg ikke gå længere op end 150.
Næste gang lægger jeg ud med 300 tror jeg...
Forresten var jeg ret groggy og glemsom her til morgen! Da jeg vågnede følte jeg det som om jeg delvist var smeltet sammen med sengen og at den var min ven som jeg ikke måtte forlade no matter what [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

VH Jonas![/LIST]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
hehe.. sådan har jeg det hver morgen [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Her igår aftes indtog jeg (over 2 timer) 300 mg Kodein DAK, først 150 mg og så supplerede jeg op med 3x50 mg hver halve time indtil jeg havde nået den ønskede effekt.
Meeen den kom sq aldrig rigtig [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]
Jeg har skrevet en triprapport i nat, som burde komme op inden for de næste par timer hvor i kan læse om det, og jeg ville være glad hvis nogen af jer gad komme med nogle bud på hvorfor jeg ikke blev blæst afsted!
Jeg har forresten for et halvt års tid siden indtaget 75 mg kodein, hvor jeg heller ikke fik nogen virkning, men det regnede jeg med var pga. den lave dosis!

VH Jonas!

[ 05 September 2003: Besked ændret af: MuscleBundt- ]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Denmark
Nogle mennesker er opiat-resistante! Spørg bare daffy, han åd (såvidt jeg husker) 40mg Morfin uden at få nogen virkning!

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hmm... jeg har før spist 30 mg. Morfin efter at ha' været på stimulanser, uden at kunne mærke det store.

Faktisk, så er Fentanyl det eneste opiat jeg har haft en egentlig rus ud af... andre opiater har jeg kunnet mærke, men ikke haft nogen bemærkelsesværdig rus ud af.

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Jeg har selv haft problemer med at mærke kodein. Derimod har andre opiater som tramadol, morfin og ketogan haft en fin effekt på mig. Muligvis er det fordi de kodeinpiller jeg har prøvet var for gamle. Dog har jeg heller ikke så gode erfaringer med kodeinopløsning.

Mvh. Psyko

ps. Jeg er lam nu, håber ikke min post er for uforståelig.

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af MuscleBundt-:
Her igår aftes indtog jeg (over 2 timer) 300 mg Kodein DAK, først 150 mg og så supplerede jeg op med 3x50 mg hver halve time indtil jeg havde nået den ønskede effekt.
[b]Meeen
den kom sq aldrig rigtig [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]
Jeg har skrevet en triprapport i nat, som burde komme op inden for de næste par timer hvor i kan læse om det, og jeg ville være glad hvis nogen af jer gad komme med nogle bud på hvorfor jeg ikke blev blæst afsted!
Jeg har forresten for et halvt års tid siden indtaget 75 mg kodein, hvor jeg heller ikke fik nogen virkning, men det regnede jeg med var pga. den lave dosis!

VH Jonas!

[ 05 September 2003: Besked ændret af: MuscleBundt- ][/B]<HR></BLOCKQUOTE>

Læste godt din triprapport i morges... lidt synd, men der er så meget andet godt man kan tage istedet [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Kbh
Jeg er såvidt jeg ved temmelig resistent over for opiater, engang jeg var på hospitalet prøvede lægerne med morfin 3 gange, inden de indså at de var nød til at give mig et eller andet kunstigt, som jeg desværre ikke kan huske hvad var...
Det skal da også lige siges at jeg f.eks drikker (mest da jeg var i min "alkohol-storheds tid i 8-9. og 1.g) store mængder alkhol og har det med at tager store doser af så meget andet...
Men det eneste morfinen gjorde, var at give mig enorm meget kvalme, og virkede på ingen måde smertestillende.. [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]

mvh

thE tiS

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Jeg kom til at tænke på om den manglende effekt af kodein evt. nogle gange kunne skyldes at man havde taget Kodimagnyl før man tog kodeinen.

Hvis Gonzo har ret i hvad han siger om dosering, kunne den lille mængde kodein der er i Kodimagnyl jo ødelægge optagelsen af større mængder kodein senere hen ?

Junior medlem

jeg mener at opiater, især kodein ofte ikke har nogen effekt hvis det tages oralt, eller der skal i hvertfald store doser til før der sker noget. snorting eller injektion vil nok virke bedre.

Indtag ALDRIG kodein via injektion(IV)! Se Gonzo's post længere nede for forklaring!

Mvh Child Inside

[ 30 September 2003: Besked ændret af: Child_Inside ]

[ 30 September 2003: Besked ændret af: Child_Inside ]

Dedikeret medlem

Snorting eller injection er fuldkomment unødvendigt... En god begynder dosis på kodein vil være 75 gram, og så ellers bevæge sig deropad yil man finder et bekvemt niveau. For mig, 150-200 mg.

Problemet er så at man netop skal tage det i et hug, og ikke redose... Der er en række stoffer der hæmmer kodeins optagelse i leveren, og kodein er desværre en af dem.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af nomis:
jeg mener at opiater, især kodein ofte ikke har nogen effekt hvis det tages oralt, eller der skal i hvertfald store doser til før der sker noget. snorting eller injektion vil nok virke bedre.<HR></BLOCKQUOTE>

Her tager du helt fejl kammerat. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] Man indtager netop Kodein oralt for det kan blive omdannet i leveren til Morfin.Det er nemlig det du blivet skæv af! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Og at indtage Kodein IV er livsfarligt.Ikke bare for en ud af 5,men ALTID!
Og jeg kender ingen der nogensinde har snortet Kodein(også fordi ren HCL er meget sjældent),og jeg har kommet i det miljeu i mange år.
Okay man kan skyde det IM,men det er meget sjældent at nogen gør det.Den foretrukne måde at indtage det på,er at kyle det ned i spiserøret.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]