Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 14 jul 2025 20:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Hvad er egentlig bivirkninger ved opiater? Jeg tænker på ligesom mange stimulanser depletere (tror jeg det hedder) dine neurotransmittere/signalstoffer (som fx amfetamin gør ved dopamin) gør opiater det så også med endorfiner eller dopamin?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Tak doeneg, men jeg kender nu godt den side af effekten [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Det var mere om det skader nervesystemet på en måde, som stimulanser gør det...

In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
man bliver så bedøvet i kroppen at det er umuligt at spille pik i et par dage [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

sådan får jeg det ihvertfald af oxycodone [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

men når det kommer til skader på hjernen, så mener jeg faktisk at opiater ingen skade gør
Men hæng mig ikke op på det, da jeg ikke er 100% i min sag

Dedikeret medlem

Geografisk sted: aarhus. (fra djurs)
efter intagelse af ikke for store doser kan man godt bolle/elske, har ikke lige prövet det med spilleren men jeg kunne forestille mig at man er lidt for doven.
jeg mener hellerikke at der er skadder på närvesystemet eller hjernen, ud over at man som sagt bliver lammet, det er min erfaring, men ved misbrug (daglig brug) stopper/(bliver hämmed) kroppen med at udvikle sig som fks at vokse mv. doeneg

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Opiater er et af de sikreste stoffer at tage med hensyn til skader på kroppen.Mange undersøgelser har vist,at narkomaner på Heroin faktisk har mulighed for at blive ældre end "almindelige" mennesker.At det så bliver ødelagt ved at de er nødt til at stresse,skynde sig at fixe før de bliver stoppet(der kan give et fejlfix),eller i det hele taget har vanskelighder på grund af forbudet er en anden ting.
Se de læger der har taget Morfin hele livet.De bliver altid 80-90 år.No kidding. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Okay når man stopper,kommer der en midlertidig deppresion,men det går væk igen.
Det er et dejligt stof,men ,man skal lade være med at blive hooked.For mange problemer. [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

[ 23 2003: Besked ændret af: Gonzo ]

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Gonzo > Jeg har ellers hørt at morfinisterne afkorter deres liv med 5-10 år, men det kan godt være jeg tager fejl. Desuden er det helt sikkert sundt at stresse af, når man besidder en krævende stilling som læge.

-Psyko

In our memories

en anden bivirkning er ukontrollabel hikke

jeg hikker altid når jeg er på opiater og dagen efter... [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] møg nitte

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er sandt..
Hvis man ike har haft en ordentlig hikketur efterfulgt af et par kraftige brækture har man ikke været ordentlig skæv af Opiater.Det virker helt åndsvagt for nogen der ikke ved hvad det drejer sig om,når et par garvede drenge snakker:Hold kæft hvor var jeg skæv af..... igår,jeg brækkede mig så jeg er helt øm i bugmuskulatoren.
De ved ikke at det faktisk er en meget behagelig følelse.Hvor åndsvagt det end lyder.

[img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

In our memories

det er det nemlig.. 1. gang man oplever det tænker man "åhh nej.. jeg har satme kvalme, skal ørle" hvorefter man finder ud af at det er yderst behageligt, og at det giver et voldsomt kick bagefter [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Dedikeret medlem

kvalme, klöe, forstoppelse, under store doser mindre kontakt til omvärdnen, at det er så dejligt at man ikke kan se nogen grund til ikke bare at göre det igen, afhöngighed, hvis der ikke er nok, svage mennesker er mere udsat da de hurtigere bliver forälsket i stoffet. vh. doeneg

Dedikeret medlem

läs evt min trip rapport under samme emne

Medlem

Geografisk sted: Århus
Har det noget med stoffet, eller hjernen/maven at gøre, at man brækker sig og rent faktisk kan nyde det? Har det nemlig på samme måde når jeg tager kix...

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Kalle Kanin a.k.a. Neglen:
Har det noget med stoffet, eller hjernen/maven at gøre, at man brækker sig og rent faktisk kan nyde det? Har det nemlig på samme måde når jeg tager kix...<HR></BLOCKQUOTE>

Øh jeg har jeg sq ikke oplevet... Nu er jeg nok heller ikke lige den bedste at spørge men... Mener du i starten af trippet du oplever det? For jeg har prøvet at have kvalme et par gange lige inden det sparkede ind, og så da det stoppede kom jeg helt op og køre fordi det ikke var der mere... Og måske fordi jeg peakede [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

[ 24 2003: Besked ændret af: Alcoho|ic ]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg tror det har noget med stoffets indvirkning på hjernen at gøre.Når man er godt skæv,ihvertfald af Opioider,er det så nemt at knække sig.Det sædvanlige "ørleri",hvor man står og hiver efter vejret undgår man.Jeg plejede faktisk bare at åbne munden,så løb hanen. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Den med kex har jeg ikke hørt før.

Medlem

Geografisk sted: nordjylland
gonzo check venligst PM

Medlem

Geografisk sted: Århus
Mærkeligt at ingen af jer andre kender til det, syntes da flere af mine venner har det som jeg. Jeg brækker mig næsten altid hvis jeg spiser mere end 2 kiks, ikke ubehageligt, ret lækkert faktisk...

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Gonzo:
Det er sandt..
Hvis man ike har haft en ordentlig hikketur efterfulgt af et par kraftige brækture har man ikke været ordentlig skæv af Opiater.Det virker helt åndsvagt for nogen der ikke ved hvad det drejer sig om,når et par garvede drenge snakker:Hold kæft hvor var jeg skæv af..... igår,jeg brækkede mig så jeg er helt øm i bugmuskulatoren.
De ved ikke at det faktisk er en meget behagelig følelse.Hvor åndsvagt det end lyder.

[img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]
<HR></BLOCKQUOTE>

Så skulle du næsten prøve at brække dig på Ayahuasca!
[img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]

Det er deeeeeeeeeejligt... [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Junior medlem

Kender kun Bi-virkninger med præperater med Tramadol! Det er Kløe, Svedeture, Søvnbesvær (ihvertfald for mig) og rastløshed!

Dedikeret medlem

Geografisk sted: 3400
Det er da' altid lækkert at brække sig hvis man er lam.

Hvis man har det sådan "jeg har det svagt skummelt, måske skal jeg brække mig om lidt" - så kan man lige så godt gøre det med det samme, for det er RÅ lækkert at komme af med.

Så kom igang drenge, vend jeres maver til verden og i vil få det bedre [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
@Speedy: Jeg er totalt enig!
Og hvis alle bare gjorde det så ville man også slippe for de fleste af de der klamme brækpletter som kommer fordi folk nægter at brække sig før sidste sekund, og så ikke når toilettet pga. de vil holde det inde...

Hvis en mand skal, så skal han sq [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

VH Jonas!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]