Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 14 jul 2025 20:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Der er ikke så meget man kan gøre.
No pain, no gain!
Jeg synes den pille virker ret skummel... :
"RU-21 balances alcohol metabolism by slowing down the process of ethanol oxidation into acetaldehyde"
Det er så vidt jeg ved den samme effekt som antabus har; denne fungerer blot som ADH-inhibitor (Alcohol-DeHydrogenase), hvilket ikke er en ønskelig effekt.
Derudover vil man jo blive max stiv af ingenting - det svarer jo til at man nedsætter metabolismen og derved ikke clearer sit blod for alkohol! 2 bjørnebryg og man er klar til indlæggelse [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]
Mit råd:
Drik saltvand inden du går i seng (masser af det), sov LÆNGE, og hvis det er en slem brandert så snup en iboprofen eller lignende.

Insane psychedelia user!

Sparg, pillen blev faktisk udviklet af KGB med det formål at agenter kunne drikke mistænkte under uden at selv gå kolde. Stoffet havde bare ikke den ønskede virkning.

Forresten, så tror jeg også at det er en god ide at drikke mælk inden du går i seng.

edit: HAHAHA, min hjerne er så GHB fikseret at jeg skrev det i stedet for KGB.

[ 05 Oktober 2003: Besked ændret af: MuseJens ]

Dedikeret medlem

Jeg plejer at spise lidt yoghurt (hvis jeg kan [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] ), lave en stor kande med vand, og snuppe en panodil - alt sammen inden man ligger sig til at sove.. Så har man vanden til at drikke i løbet af natten, og panodilen tager lige toppen af det dårlige næste morgen, synes jeg..

Medlem

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af MuseJens:
Sparg, pillen blev faktisk udviklet af GHB med det formål at agenter kunne drikke mistænkte under uden at selv gå kolde. Stoffet havde bare ikke den ønskede virkning.
<HR></BLOCKQUOTE>

Jeg går ud fra at du mener KGB? Jamen det tror jeg da så på når du siger det. Men at den ikke har haft den ønskede virkning, er da ikke så mærkeligt når den har til formål at sløve metabolismen af alkohol... Er det meget svært at sætte sig ind i min logik??

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Denmark
Jeg ville ønske at jeg kunne overskue at lave mad og såen når jeg kom hjem! Men ellers så, mad - selvom man ikke er specielt sulten, og COLA! Cola i flere liter - det hjælper! Kodein, Cola og Tunmousse, min kost i dag!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus V.
Der er nu ikke så svært at have det godt dagen efter en god brandert. Inden du går i seng, gør du følgende:

Kaster op.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jensus: ethanol -> ethanal -> eddikesyre -> h2o og o2 (det ville nok være lidt ufedt hvis eddikesyren ikke blev nedbrudt).
Men det er ikke kun ethanal du får det dårligt af, det er også en masse af de bistoffer der kommer under gæringen; bla. acetone og små mængder methanol. Desuden er dehydreringen også med til at give tømmermænd, derfor er det smart at drikke godt med vand inden man går i seng.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

hejsa [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Fedt emne at diskutere. Flytter det lige til generelt, da alkohol ikke er et syntetisk stof.

-Child

Medlem

Geografisk sted: Kbh
Drik meget vand aftenen inden (først et glas meget salt saltvand og så 2L normal vand).. Og ryg en joint (med hash IKKE med pot eller skunks) lige inden du sover.. Og ryg så gerne en når du står op igen.. Så er tømmermændene væk..

Jeg ved ikke om THC nedsætter neurotixiteten, men det er jo noget med at det er godt for hjernen at ryge hash efter en tur på MDMA.. så måske det er sundt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Child_Inside:
hejsa [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Fedt emne at diskutere. Flytter det lige til generelt, da alkohol ikke er et syntetisk stof.

-Child
<HR></BLOCKQUOTE>

alkohol er da syntetisk? anyway, du skal være velkommen til at flytte det [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Ja jeg fatter heller ikke helt klasseficeringen som et ikke syntet, men Ok det er vel også ligemeget [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Alkohol fremstilles ved en gæringsproces, som næppe kan kaldes syntetisk. Derimod fremstilles(syntetiseres) f.eks. MDMA i et laboratorium, vha. processer som aldrig kunne ske under "naturlige" forhold. Derfor mener jeg ikke at alkohol hører hjemme i syntetiske.

Tilføjelse: Jeg kom til at tænke lidt over det, og indså at det samme argument kan bruges på både kokain og morfin, som jo begge blot er planteekstrakter. Aliigevel er der bred enighed om at disse stoffer bliver diskuteret i syntetiske.
Derfor har jeg besluttet at flytte tråden tilbage. Undskyld forvirringen [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

[ 05 Oktober 2003: Besked ændret af: Child_Inside ]

In our memories
Brugeravatar

Jeg sidder lige med verdens største tømmermænd, det føles som om min hjerne er blevet skidt ud igennem min røv. Og så var det at jeg tænkte om der var en smart måde man kunne nedsætte neurotoxiteten ved alkohol-indtagelse?
Kender godt til den med at drikke saltvand, men er der andet?

Insane psychedelia user!

Problemet ved alkohol er jo ethanal såvidt jeg ved, når alkohol nedbrydes så bliver det til ethanal for derefter at blive til eddikesyre. Ethanal er usundt og gør at du får det dårligt, inklusiv dagen efter. Antabus forhindrer alkohol i at blive nedbrudt videre end ethanal. Nå, det var lidt offtopic. Og alligevel ikke, der er lidt sandhed i reperationsbajer, fordi det sætter gang i nedbrydningen såvidt jeg ved.

Hvad med RU-21 ellers ? [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

[ 05 Oktober 2003: Besked ændret af: Doctor D ]

In our memories
Brugeravatar

sej pille! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Teknisk alkohol fremstilles ud fra ethen og vand - altså er det "syntetisk" i dette tilfælde...nok om det flueknepperi...let´s do the drinking instead of all that thinking [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af CannaChem:
Teknisk alkohol fremstilles ud fra ethen og vand - altså er det "syntetisk" i dette tilfælde.<HR></BLOCKQUOTE>

Dér blev jeg klogere! Tak for oplysningen [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nu er teknisk alkohol jo ikke til at drikke (selv om det ikke er farligere end almindeligt ethanol).
Gæringen er klassificeres som en syntese, da der bruges et enzym i den. Sådan fik jeg det i hvert fald forklaret af en farmaceut.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]