Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 15 jul 2025 22:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Ryge kokain..
Junior medlem

Geografisk sted: Hovedstaden i Jylland
Hejsa,

Jeg ved diskussionen har været herinde nogen gange før.

M.h.t. at ryge kokain. Jeg sad igår sammen med en god kammerat og diskuterede om man kunne ryge kokain uden at lave den til en freebase (evt. crack) først. Jeg syntes ikke rigtigt at det lød plausibelt, men diskussionen endte selvfølgelig med at min mors brors hamster fyrte op under en god gang cola.

Det gav altså en mærkbar virkning. (Absolut ikke placebo, da jeg var meeeget kritisk) Så kan de kloge hoveder herinde ikke lige komme frem med nogen kemisker referencer til hvordan det kan være at det kan ryges uden at det er en freebase ?

PS: Jeg undskylder hvis det er mig der er helt tabt i kemi, men har bare aldrig troet at det ville give nogen synderlig effekt. (Har læst noget med at Coca fordamper ved lavere temperatur end der er i flammen/piben)

PPS: Jeg er stiv.... Bær over med stavefjel

[ 11 Oktober 2003: Besked ændret af: enlight ]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
BRUG SØGEMASKINEN [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Doctor D:
BRUG SØGEMASKINEN [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]<HR></BLOCKQUOTE>

Det er nemt nok at sige sådan, men personligt kunne jeg ikke finde nogen svar på mandens spørgsmål i søgemaskinen, og heller ikke på erowid. Det tætteste jeg kom på det, var denne tråd, men der bliver jo blot fremlagt modstridende påstande, uden dokumentation eller referencer af nogen art(undtagen en enkelt henvisning til Henrik Rindom).
Hvis du kan finde et godt svar på spørgsmålet ovenfor, vil jeg da gerne se det, da jeg også er interesseret.

Jeg synes sådan set det er meget interessant. Henrik Rindom skriver at man ike kan ryge kokain hydroklorid, da det forbrænder ved en lavere temperatur end den der forekommer ved rygning, men alligevel er der åbenbart nogen som siger at de får en virkning ud af at gøre det.

Medlem

Geografisk sted: Utopia
Jeg har også prøvet det, i en cigaret rullet meget tyndt... Det gav lille sus, og var bestemt ikke placebo!

[ 12 Oktober 2003: Besked ændret af: Cobz ]

In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
jeg har også en enkelt gang røget en joint med en streg cola i.. og det var bestemt heller ikke placebo, blev ultra voldbollet i en halv times tid

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
For et par år siden blev det (delvist?)afsløret hvilke stoffer tobakken tilsættes før den ender hos forbrugeren.
Ammoniak tilsættes for at gøre røgen basisk og derved lette nikotinoptagelsen.

Prøv at tage to stykker lakmuspapir eller anden pH-indikator og fugt dem med spyt fra hhv. før og efter rygning.
Jeg afskyr smøger, men efter at have røget f.eks. et bonghovede(dobbeltmoral afsløret!), er spyttet ca. 1-2 pH enheder højere!

Dette kan måske også være årsagen til hydrochloridsaltets virkning, hvis det ryges sammen med uristet eller delvist ristet tobak???

Men mon ikke det er "sundere", at vaporisere freebasen end at ryge et salt af samme stof? Det kan nok opstå nogle gustne forbindelser ved en evt. ufuldstændig forbrænding af saltet.

Junior medlem

Geografisk sted: Hovedstaden i Jylland
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af CannaChem:
Dette kan måske også være årsagen til hydrochloridsaltets virkning, hvis det ryges sammen med uristet eller delvist ristet tobak???
<HR></BLOCKQUOTE>

Dette her var med et glas vand med sølvpapir spændt på toppen, et hul til at sugerør i den ene side, en masse små huller i den anden side hvorpå der blev spredt cigaretaske, og ovenpå blev så lagt coca'en. (Som så blev futtet af med en lighter.)

For nu lige at smide lidt HR ind i billedet, så kan det altså ikke anbefales. Det føltes absolut ikke særligt sundt, og rusen var ikke noget specielt interessant.

Kan det virkelig være asken fra cigaretten der gør en forskel ? Jeg har for et år siden ca. prøvet bare at futte det af i sølvpapir uden noget som helst, og det syntes jeg ikke gav samme effekt. Udover at det stadig føltes ekstremt usundt, lugtede fælt, og bare var [/aaaarhus mode on] TRÆLS [\aarhus mode off]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]