Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 21:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark. Mellem Skagen, og Tyskland.
Hey psy!
En kammerat havde noget piller liggende.
Hexolid 5mg - Nogle der har erfaringer med disse?
På medicin.dk, er de under samme gruppe som stesolid, men jeg har ingen erfaring med medicin overhovedet. Hvad kan i fortælle mig? Er det et benzopræperat?

Edit: De hedder hexalid.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Jamen du har jo nærmest allerede svaret på dit eget spørgsmål i din overskrift.
De indeholder diazepam, som er det samme aktive stof som i stesolid, valium osv.

http://medicin.dk/(S(unwboi45eywrxn30pxniww2n))/show.aspx
Der står da også det er en benzo?

Medlem
Brugeravatar

Men hvad vil der så ske hvis jeg æder et par stykker? Falder jeg i søvn?
Hvad ville en fin startdose ligge på?

In our memories
Brugeravatar

Jamen du bliver bare afslappet og især, hvis du blander det med cannabis.
Altså 10 mg. diazepam plejer at være en okay førstegangsdose, men prøv du bare at starte med en enkelt. Husk faren ved alkohol+benzo.

Hav en forsat god søndag. :)

Medlem

kemal skrev:
Jamen du bliver bare afslappet og især, hvis du blander det med cannabis.
Altså 10 mg. diazepam plejer at være en okay førstegangsdose, men prøv du bare at starte med en enkelt. Husk faren ved alkohol+benzo.

Hav en forsat god søndag. :)

... og husk æfhængighedspotentialet dette stof har.

Jeg ville ikke råde nogen som helst, til at bruge nogen former for benzoer til rekreativt brug. Selvfølgelig findes der folk som sagtens kan hygge sig med det ind i mellem, men hvis man først får smag for det, er det en utrolig svær vane at komme af med.

Men ja, siden du sikkert tager det alligevel, så prøv at start med 5 mg., og som kemal skriver går cannabis mere end glimrende sammen med diazepam :)
Jeg synes i det hele taget du bare sku holde dig helt og aldeles fra alkohol under påvirkning af diazepam, eller andre benzoer for den sags skyld.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vestjylland
En eller to til at starte med, så kan man jo altid tage flere lidt senere hvis man ikke kan mærke noget..

Men ikke bland dem med alkohol, det giver meget kraftigere virkning, brug først pillerne uden alkohol så du ved hvordan de virker :)

Medlem

Hexalid, Valaxona, Stesolid, Diazepam DAK - blot forskellige handelsnavn for diazepam.

Hvis du kaster dig ud i det, så skal du bare ha en ryggrad, så du kan stoppe med dem. Selvom virkningen er ude af kroppen efter 8-10 timer, sidder stoffet stadig i kroppen i op til 200 timer og dermed kan du føle dig sløv og med en hjerneaktivitet på meget lavt blus.

Men spis bare 5-10mg - du falder sikkert i søvn hvis du ligger ned eller hænger - så sæt dig godt til rette.

Alternativ er der Alprazolam eller Lorazepam, som er et hurtigvirkende benzo, der giver et større kick, men også hurtig ud. Men som alt andet, så er hurtigvirkende stoffer også dem, der hurtig leder til misbrug.

Husk forholdet på Alprazolam og diazepam er 1:20. Så 0,5mg Alprazolam svarer til 10mg diazepam.

Medlem
Brugeravatar

KennethK skrev:
Hexalid, Valaxona, Stesolid, Diazepam DAK - blot forskellige handelsnavn for diazepam.

Hvis du kaster dig ud i det, så skal du bare ha en ryggrad, så du kan stoppe med dem. Selvom virkningen er ude af kroppen efter 8-10 timer, sidder stoffet stadig i kroppen i op til 200 timer og dermed kan du føle dig sløv og med en hjerneaktivitet på meget lavt blus.

Men spis bare 5-10mg - du falder sikkert i søvn hvis du ligger ned eller hænger - så sæt dig godt til rette.

Alternativ er der Alprazolam eller Lorazepam, som er et hurtigvirkende benzo, der giver et større kick, men også hurtig ud. Men som alt andet, så er hurtigvirkende stoffer også dem, der hurtig leder til misbrug.

Husk forholdet på Alprazolam og diazepam er 1:20. Så 0,5mg Alprazolam svarer til 10mg diazepam.

Mange tak :)

Jeg er overhovedet ikke bange for at komme ud i et misbrug. Hvis jeg skal bruge dem, er det fordi jeg har givet den gas, og absolut har brug for noget søvn. :)

Men jeg må have det afprøvet. Hukommelsestab, er vel en selvfølge ved stoffer som disse?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vestjylland
Intense Energy! skrev:

Men jeg må have det afprøvet. Hukommelsestab, er vel en selvfølge ved stoffer som disse?

Ja, kan godt give hukommelsestab, men meget mindre end fx hash.. Det er ikke så slemt, man har stadi sin korttidshukommelse. :)

In our memories
Brugeravatar

I høje doser eller i kombination med alkohol er hukommelsestab fra selve aftenen eller whatever slet ikke unormalt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

iffo skrev:
Men ikke bland dem med alkohol, det giver meget kraftigere virkning, brug først pillerne uden alkohol så du ved hvordan de virker :)

Nej, du får vejrtrækningsproblemer.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
Puny_pete skrev:
iffo skrev:

Nej, du får vejrtrækningsproblemer.

Så det du siger er at 5 mg diazepam + 1 øl giver vejrtrækningsproblemer ?. Det sker ved højere doser, men chancen for at dumme sig gevaldigt og fx gå amok på benzoer og alkohol, er meget større end chancen fx at få vejrtrækningsproblemer.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]