Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 15 jul 2025 13:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Ja, en del af narkotika, er jo at få en overdosis. Man hører tit om det i Nyhederne, aviserne osv, men det kommer aldrig rigtig tæt på en!

Så nu vil jeg høre, hvor bange skal man være for at få en OD? Her mener jeg både død, "at kokse ud", blive indlagt til udpumpning osv!

Jeg er mest interesseret i stimulanter, og så BDO og GHB... Ved BDO og GHB ved jeg lidt, pga. TFSE [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Men hvis i har noget nyt at tilføje så gør det endelig... I er også MEGET velkomne til at skrive om jeres oplevelser med at få for meget...

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Der er jo forskel på at få en helbredstruende overdosis, og en dosis-betinget overdosis.

Mange folk kunne f.eks. anledes til at tro, at man var på dødens rand, hvis man snakker om en LSD OD (som jo egentligt bare er et grovintenst trip).

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Denmark
Ved OD af Ephedra/Ephedrin har jeg oplevet stærke hjertesmerte (både under og efter OD'en) - og jeg har seriøst været bange for at få et hjertanfald.

Som flere andre også har beskrevet, har de bare ligget og kigget ind i væggen/ligget i fosterstilling og ventet på at hjertet kunne slappe af igen. En meget meget ubehagelig oplevelse, da der ofte kan gå lang tid før det raser af.

In our memories
Brugeravatar

Jeg har mange gange OD'et på alkohol... lortenarko!

Symptomerne er opkast, svimmelhed, manglende motorik, uforståelig tale og seksuel ophidselse af selv de klammeste kællinger!

Et par gange har jeg også været i livstruende bevidstløs tilstand, hvor jeg kunnet ha' blevet kvalt i mit eget bræk... det er dog en del år siden nu! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Hvornår gør de det lortestof ulovligt?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvis man sætter sig ind i sagerne inden man prøver et nyt stof, og hvis man ellers kan stole på at det man køber er det som dealeren siger det er, så er man ret godt sikret mod OD, medmindre selvfølgelig man ligefrem gør det med vilje.

Selvfølgelig er der ting man skal være opmærksom på, såsom varierende styrke af ulovligt indkøbte stoffer. Er man i tvivl om styrken, må man hellere være lidt for forsigtig første gang man tager en dosis, særligt hvis det er et stof som i realistiske doser kan være dødeligt, som f.eks. heroin.

@Dex: Hvem snakker om at OD'e på LSD? Det er sgu da nærmest en umulighed...
Derudover vil jeg erklære mig helt enig i, at hvis den nuværende forbudspolitik skulle være konsekvent, burde alkohol, koffein og nikotin forbydes omgående!

In our memories
Brugeravatar

Læs dog hvad jeg skriver, mand!

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
Der er jo forskel på at få en helbredstruende overdosis, og en dosis-betinget overdosis.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

En overdosis er sgu da altid dosisbetinget. Bare fordi du får en kraftigere virkning end du regner med, kan du da ikke kalde det en OD.

nå, nok flueknepperi for i dag [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Hvis jeg kom til at indtage f.eks. 100 mg. 2C-B eller 1 miligram LSD, ville jeg da absolut klassificere det som en overdosis, selvom det ikke er direkte helbredstruende.

I og med at det er over en normal dosis = overdosis!

Du har ret i at alle OD'er er dosis-betinget, men en helbredstruende OD behøver ikke nødvendigvis at være over ED50...
Muligheden for at nogle folk får en toksisk reaktion af en normal dosis Amfetamin f.eks. foreligger jo.

Fucking flueknepper! [img]images/smiles/icon_redface.gif[/img]

Dedikeret medlem

@N|DK

Ja det skulle være et ledt stof [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] Hvad var din dose på?

Og det gælder jer andre, hvad har i haft ubehagelige oplevelser på og hvad var dosen?

Jeg er specielt interesseret hvis det er amfetamin eller MDMA OD...

Edit: Dex, alkohol er ikke noget lorte narko [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Og CI, hey nikotin er godt [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

[ 03 September 2003: Besked ændret af: Alcoho|ic ]

In our memories
Brugeravatar

Dødelig dosis for ren MDMA er høj!

Så vidt jeg ved, er det ~4-6 gram, eller omkring 50-100 rene piller.

Jeg kender folk der tager hele gram MDMA på en aften! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Alcoho|ic:
Og CI, hey nikotin er godt [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]<HR></BLOCKQUOTE>

Det jeg skrev handlede om at lovgivningen er inkonsekvent, min mening om selve stoffet var ikke omtalt.
Men jeg er absolut ikke enig i at det er et godt stof. Og så er den mest udbredte indtagelsesform(rygning) jo noget af det mest ulækre man kan forestille sig! [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

Dedikeret medlem

Hmm jeg ved ikke helt hvordan jeg kan forklare det... Men hvad så med f.eks. MDMA kramper? Nogle som har prøvet det?

Eller bare generelt andre ubehagelige oplevelser med stimulanter?

@CI

Smøger er noget af det mest afslappende i verden, satans man blir så afhængig af lortet [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg har prøvet at få mærkelige og meget ubehagelige kramper på comedown fra mdma (1½ hvid rolex) et par minutter efter jeg havde røget en joint...

Kunne mærke der var noget galt så gik ud på toilettet og der ku jeg slet ik styre kroppen - faldt om på gulvet i kramper...

Har ikke prøvet det siden...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Dextrose:

Symptomerne er opkast, svimmelhed, manglende motorik, uforståelig tale og seksuel ophidselse af selv de klammeste kællinger!
<HR></BLOCKQUOTE>

Er det en overdosis? Jeg har sguda altid opfattet det som selve rusen ?!? [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Dedikeret medlem

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af AoD:
Jeg har prøvet at få mærkelige og meget ubehagelige kramper på comedown fra mdma (1½ hvid rolex) et par minutter efter jeg havde røget en joint...

Kunne mærke der var noget galt så gik ud på toilettet og der ku jeg slet ik styre kroppen - faldt om på gulvet i kramper...

Har ikke prøvet det siden...
<HR></BLOCKQUOTE>

Yes, det var lige præcis sådan noget jeg mente... Takker [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Andre som har lignende oplevelser?

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Denmark
Tror jeg tog omkring et halvt gram ephedrin, hvilket medførte hjerteflimmer af 1. klasse! Det svarer til ca. 6,5-7g 8% Ephedra ekstrakt. Så kan man lære at kende koncentrationen på sit shit!

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Jeg har oplevet hvad jeg vil kalde for en overdosis på ca. 250-300 mg ren MDMA (først 125-150 mg og så igen 125-150 mg efter ca. 1½ time). Det føltes som om mine kæbemuskler låste sig fast i et stramt bid (ikke som de normale rystelser), jeg var meget ophedet, og jeg havde delusioner (så ting der ikke var der og "forvekslede" ting). Senere kastede jeg op flere gange.
Det var utroligt ubehageligt og jeg følte mig virkelig "forgiftet".
Grunden til at jeg overdoserede var, at jeg var for lam ! Jeg havde planlagt at redosere med halvdelen af den oprindelige dose efter 1-1½ time, men tænkte slet ikke over at jeg skulle dele indholdet af pillen op i to for at få halvdelen. Det var ikke for at blive mere lam, jeg fattede simpelthen bare for lidt [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img].

Jeg prøver, efter den lærestreg, at tænke meget over indtagelsen af MDMA, da man meget nemt "skyder over målet".

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Wild Wild Westjylland
Har prøvet nødagtig det samme som N|DK, bare ligget og gloet ind i væggen mens jeg både svedte og frøs af helved til på samme tid med hjertet næsten på vej ud af brystet.

Det var på ca 7-8g ephedra 8%, og ja det er fandme ubehageligt!

Havde forresten fucked op hjerte 3-4 måneder efter, hvor min puls steg KRAFTIGT flere gange om dagen!

Insane psychedelia user!

Jeg har fået OD i GHB. Blackout, hukommelsestab og kramper i 2-3 timer. Derefter kom jeg til mig selv og var 100% nede på jorden igen efter 10min.

Medlem

Geografisk sted: Utopia
Jeg ved ikke om man kan kalde det en OD, men en gang efter at have spist ufatteligt store mængder svampe fik jeg blackout, og lå og snakkede sort og vente det vide ud af øjnene (har jeg fået fortalt). Ingen kunne få kontakt til mig, og jeg husker intet. Vi havde en stor pose med nok 100 g. svampe som vi bare sad og proppede os med, så det hele er ~tåget~ ...

Men nøjeren, det var det! og det er eddermaneme noget jeg har taget ved lære af... [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img] [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img] [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]