Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 17 jul 2025 23:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Jeg har siddet og spekuleret lidt over det perfekte MDMA comedown.
Jeg ved godt emnet har været oppe en del gange før, men jeg har en lille ændring, og vil få lidt "orden" i tingene.

T +0
Indtager 200-250 mg 5-HTP.

T +3
Indtager MDMA'en

T +6
Indtager 200-250 5-HTP, lille dosis GHB og 6 Baldrianer.

Måske der også bliver lavet en lille redosering af MDMA, og så udskyder det sidste en times tid.
Måske også en lille dose amfetamin inden 5-HTP osv.

Men hvad siger i til den? Mener at have læst at man skal passe på med GHB, efter MDMA, derfor den lille dose.
Gør de Baldrianer nogen skade?

Insane psychedelia user!

Hvad er meningen med amfetaminen ? Og hvad er meningen med baldrianerne, at gøre en træt ?

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af MuseJens:
Hvad er meningen med amfetaminen ?<HR></BLOCKQUOTE>

At få suset. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af MuseJens:
Og hvad er meningen med baldrianerne, at gøre en træt ?<HR></BLOCKQUOTE>

At få én til at slappe af i kroppen.

In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
så vidt jeg har forstået er ghb en god ting, da det hæmmer genoptagelsen af dopamin, så det derfor ikke ryger over i serotonin receptorerne.

Dedikeret medlem

Hvad er meningen med amfetaminen ? Og hvad er meningen med baldrianerne, at gøre en træt ?<HR></BLOCKQUOTE>

Amfetamin er lækkert sammen med MDMA, og baldrianerne skal gøre dig træt og afslappet. De er btw, rigtig gode efter stimulanser.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg kan også finde på at snuppe et par Baldrianer (og en vitaminpille) efter amf.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af [TJiLLe]:
så vidt jeg har forstået er ghb en god ting, da det hæmmer genoptagelsen af dopamin, så det derfor ikke ryger over i serotonin receptorerne.<HR></BLOCKQUOTE>

Det hæmmer udskillelsen af dopamin. Hvis det hæmmede genoptagelsen, ville det jo blot øge skadevirkningen, da der så ville være mere tilgængelig dopamin i hjernen.

Amfetamin øger til gengæld mængden af dopamin i hjernen, og kan absolut ikke anbefales, selvom det sikkert kan være fedt mens det virker.

Det er også en god idé at tage 100mg 5-HTP dagligt i et par dage efter MDMA-indtagelsen, på den måde hjælper man sit serotoninniveau godt på vej.

MuseJens: hvad er meningen, jeg synes du dobbeltposter ret meget for tiden? [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

[ 20 Oktober 2003: Besked ændret af: Child_Inside ]

In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
ahh ja rigtigt.. mig som rodede rundt i det [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Hvis vi nu siger at T er indtagelsestidspunktet for MDMA'en, så vil jeg anbefale den her:

T - 2: 200mg 5-HTP+B6 vitamin.

T + 0: X mg. MDMA.

T + 4: 200mg 5-HTP, SSRI, B6 vitamin og GHB.

Jeg har selv prøvet med ovenstående kombo og jeg var absolut ikke i dårligt humør dagen efter. Forresten kan det hænge sammen med at en venlig person forærede mig noget 5-HTP som jeg skulle indtage de næste par dage. 200mg det første to dage og så 100mg den sidste dag.

Mvh. Psyko

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Udover de ting som Psyko nævner, skulle C-vitamin også være godt (vidst noget med at det er en antioxidant der "uskadeliggør" frie radikaler og dermed "renser" kroppen for giftstoffer) både før og efter indtagelse af MDMA'en.

C-vitamin er vand-opløseligt og kroppen kan derfor nemt skille sig af med det hvis man indtager mere end der er brug for (i modsætning til de fedt-opløselige vitaminer som man ikke skal tage alt for meget af).

500-1000 mg før og efter indtagelse burde kunne gøre det.

Dedikeret medlem

@Psyko

Tak for det, jeg havde helt selv glemt de B6(Longo Vital)

@Zarathustra

Det med C-vitamin før trippet, har vi været inde på før, og det skulle dæmpe trippet. Tror jeg venter til bagefter.

Puha, det blir en voldsom omgang. Man skal jo ikke lave andet end at æde piller efter trippet. Der kommer da nok en 15 stykker ned + GHB. Voldsomt.

Dedikeret medlem

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Alco-Bent!:
@Psyko

Tak for det, jeg havde helt selv glemt de B6(Longo Vital)

@Zarathustra

Det med C-vitamin før trippet, har vi været inde på før, og det skulle dæmpe trippet. Tror jeg venter til bagefter.

Puha, det blir en voldsom omgang. Man skal jo ikke lave andet end at æde piller efter trippet. Der kommer da nok en 15 stykker ned + GHB. Voldsomt.
<HR></BLOCKQUOTE>

Edit: Tænk på hvis de seriøse kexeklappere dyrkede alt det her HR. De skulle jo runde 40 piller ( selvfølgelig ikke kun kex [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] ) på en nat.

Edit2 : Fuck hvad jeg har lavet her, tåger vist lidt [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

[ 20 Oktober 2003: Besked ændret af: Alco-Bent! ]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Denmark
Man er vel ikke pillehapper for sjov! Lav en lille seance ud af det [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Insane psychedelia user!

@Alco-Bent: Jeg har selv tænkt på om C-vitaminen ikke dæmpede effekten af MDMA'en. Kan du lige linke til den post hvor det bliver diskuteret ? Jeg husker ikke at have set det blive omtalt her...

Forresten skal du ikke tage Longo Vital før du indtager MDMA hvis du ikke ønsker at tage C-vitamin (Longo Vital er jo en slags multivitamin der indeholder de fleste vitaminer man behøver).
Hvis du vil undgå C-vitamin før MDMA-indtagelsen kan du evt. spise en B-vitamin-pille.

Er det forresten kun B6-vitamin der hjælper på omdannelsen af 5-HTP til serotonin ?

Dedikeret medlem

Jeg kan sq ikke lige finde den post, men mener det er i Daffys post, hvor hans ecstasy ikke virker.
Someone, remeber?

Puha, nu bliver det for kompliceret [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Tror bare jeg holder mig væk fra den C vitamin, B6 efter må være nok. Prøver lige at lave en ny.

T + 0
Indtager 2 g GHB, og 200 mg 5-HTP.

T + 3
Indtager MDMA

T + 5
Indtager halvdelen af den oprindelige dose MDMA, altså mere.

T + 5-6
Indtager 200 mg 5-HTP, 1.5 g GHB, 6 Baldrianer, 5 Longo Vital

Skal lige siges at jeg ikke har nogen GHB tolerance, og den første slat GHB skulle erstatte sprutten til forfesten [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Lyder som en dejlig aften, glæder mig til at få den afprøvet [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg kan nu ikke forestille mig at C-vitaminer skulle dæmpe et MDMA-trip. Men jeg har tænkt mig at preloade med en ordentlig dosis inden jeg tager MDMA næste gang, og så kan jeg da lige melde tilbage(men der går nok minimum en måned).

C-vitamin er ganske rigtigt en antioxidant. Grunden til at det skulle være godt med antioxidanter i forbindlese med MDMA, er at de kan indgå forbindelse med nogle af de stoffer som er skyld i MDMA's neurotoxicitet, og dermed reducere denne. Bl.a. er et af nedbrydningsprodukterne fra dopamin i serotonincellerne brintoverilte, og her kan C-vitamin "snuppe" det ekstra ilt-atom, så restproduktet er vand, hvilket er betydeligt mere uskadeligt for neuronerne.

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Jeg er lidt i tvivl om hvorvidt det er en god ide at drikke GHB umiddelbart inden indtagelse af MDMA. Vil der ikke være en teoretisk chance for at dopamin relapset kommer ligesom at serotoninen begynder at tage slut? Eller er jeg parnoid nu?

Desuden bliver effekten af MDMA'en vel også anerledes, hvis det kun er serotoninen der kører rundt?

Håber en af de kloge hoveder kan rette mig her...

-Psyko

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Psyko:
Jeg er lidt i tvivl om hvorvidt det er en god ide at drikke GHB umiddelbart inden indtagelse af MDMA. Vil der ikke være en teoretisk chance for at dopamin relapset kommer ligesom at serotoninen begynder at tage slut? Eller er jeg parnoid nu?<HR></BLOCKQUOTE>

Jeg tænkte faktisk det samme. Personligt er det i hvert fald ikke en ting jeg ville gøre.

Insane psychedelia user!

@Alco-Bent: Her er mit forslag

T-2/3: 200-250 mg 5-HTP + B-vitaminpille (eller evt. kun B6-vitamin, jeg tror dog ikke at de andre B-vitaminer kan skade)

T+00: 1 dosis MDMA

T+1: ½ dosis MDMA (denne måde at redosere på er den som Shulgin bruger, og Dextrose sværger vist også til at det er bedst - man forlænger peaket med ca. 1 time uden at øge de skadevirkningerne for meget)

T+4/5: 200-250 mg 5-HTP, B-vitaminpille/Longo Vital, GHB/BDO, 1 SSRI (antidepressiv medicin som f.ex. "Cipramil" eller "Akarin"), evt. C-vitamin

T+??: 100-200 mg 5-HTP, B-vitamin, C-vitamin

Og husk nu at B-vitaminer helst skal tages med lidt mad (fedt) i maven, da de derved optages bedst.
Mælk og bananer er at foretrække som mad under- og efter "trippet", da det er nemt at fordøje (så vidt jeg ved er fordøjelsen hæmmet under indtagelse af MDMA) og giver energi. Desuden skulle begge madvarer indeholde tryptofan der omdannes til serotonin, og bananer indeholder også en masse andet godt.
Og vigtigst af alt: MASSER AF VAND!!! [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

God tur [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Dedikeret medlem

Hmm nederen, kunne ellers være lækkert med lidt GHB når de andre skal drikke... Men jeg kan jo sagtens drikke nogle genstande sammen med de andre, bare de er ude af kroppen til kl 5-6 stykker om morgenen.

@Zarathustra

Okay, desværre har jeg ingen SSRI til rådighed.
Ang. redosering af MDMA, synes jeg personligt selv det er for meget efter kun en time. De gange jeg har prøvet det, er jeg blevet ultra lam.
Jeg plejer at indtage en kex i den gode ende, ca 75 mg MDMA, og derefter redosere med ½ hver 2. time.

Men nu må vi se, jeg skal nok have en pille eller 2, inden for et par uger. Jeg tror desværre først jeg kan bringe 5-HTP ind i proceduren, før nytårsaften.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]