<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af AoD:
Spændende Child - kan du give eksempler på, hvilke andre receptore det kan være?<HR></BLOCKQUOTE>
Jeps! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Et eksempel er at LSD påvirker en hel del forskellige receptorer. Efter nogen tids søgen fandt jeg
denne side, som opremser følgende receptortyper, som alle skulle blive influeret af LSD : <BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
5-HT1A, 1B, 1D, 1E, 1F, 2A, 2C, 5, 6, 7, dopamine D1 and D2, and alpha1 and alpha2 adrenergic receptors
Imponerende liste, synes I ikke? [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Nå, men jeg er altså overbevist om at mens de forskellige lidt stærkere psykedeliske stoffer stort set alle interagerer med 5HT-2A-receptorerne, er der til gengæld forskel på hvilke andre receptorer de også interagerer med. Og det er så den neurokemiske forklaring på forskellen i virkning. Nå, nu begynder jeg vist at gentage mig selv... Var det svar nok, AoD? Ellers skal jeg gerne forsøge at konkretisere det endnu mere. Det kunne være interessant hvis der fandtes en liste over de forskellige stoffer, og præcis hvilke receptorer man indtil nu ved at de respektive stoffer påvirker. Jeg er dog ikke bekendt med at en sådan skulle være lavet, men er vældigt interesseret, hvis nogen skulle vide noget.