Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 15 jul 2025 16:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: MIne BUkser
Jeg har en kammerat der har fået nogle anfald der minder utroligt meget om epileptiske anfald. Disse anfald har han dog kun fået efter at have taget større mængder E end han umiddelbart plejer, og derfor troede vi bare han havde taget for meget. Men så blev vi i tvivl idet han fik et sådant anfald på en helt almindelig ædru torsdag, og så tænkte vi om det kunne have noget med kiksene at gøre? Et eller andet med hans hjerne var blevet nakket af al den E?
Ville også gerne vide om nogen andre herinde har oplevet noget lignende?

På forhånd tak..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Hvor tit har han taget det og hvor store doser snakker vi om?

Og velkommen til [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Din ven havde ikke epilepsi i forvejen vel?
Der har før været noget snak om at den store mængde serotonin som bliver udløst i hjernen på MDMA, kan give nogen rysteture og "elektriske stød" i kroppen i dagene efter. Det kan være det har været det din ven har været udsat for? I så fald burde det holde op efter et par uger uden ecstasy.
Jeg synes at din ven skal holde en pause og hvis det ikke går væk af sig selv så kontakt en læge.

Junior medlem
Brugeravatar

Jo tak [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Faktisk er det ret små doser, mellem 1-2. Hvor tit? Altså nu skriver jeg ikke dagbog, men en gang eller to om måneden skal ikke være helt ved siden af.
Ved der er nogen personer der skulle være ret modtagelige overfor stoffer og vil gætte på han er en af disse?

Admin
Brugeravatar

En af mine venner har engang fået et epileptisk anfald da han havde været til netparty og spillet 10 timer i træk. Han havde dog ikke spist meget men drukket rigeligt med væske... kan det være noget lignende?

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Iodjini:
En af mine venner har engang fået et epileptisk anfald da han havde været til netparty og spillet 10 timer i træk. Han havde dog ikke spist meget men drukket rigeligt med væske... kan det være noget lignende?<HR></BLOCKQUOTE>

hmm, tror ikke kun det er pga det, at han fik sådan et anfald... For snart 2 år siden var jeg til netnat med nogle venner her i Århus på en Netcafe... fra kl 00:00 til 12:00 uden mad eller vand - ingen anfald noteret [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

og tænk, nu hvor ramadanen snart er på vej... Folk verden over lever uden væske eller mad i langt over de 10 timer. Så tror din ven fejlede et eller andet [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

Hvis Towelie's ven ikke har haft anfald inden han begyndte på E, så tror jeg næsten at det er pillens skyld? [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
vil lige nævne at han muligvis havde/har epilepsi og kix'ne måske har triggeret..
dog kun et gæt, epilepsi ka vidst godt vise sig senere i ens liv er dog ik sikker [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
fra net doktor:

"Epileptiske anfald skyldes en pludselig opstået unormal elektrisk aktivitet i hjernen. Det betyder at det fint afstemte samspil mellem de forskellige hjernehalvdele bliver forstyrret.

Under et epileptisk anfald bliver den normale kontrol med nervecellernes impulser ophævet. Man vil derfor blandt andet kunne se

Trækninger i muskler

Tab af bevidsthed

taleforstyrrelser

Man har dog ikke epilepsi, blot fordi man får et enkelt anfald med disse symptomer. Det er først, når man har oplevet flere spontant opståede anfald efter hinanden, at man taler om epilepsi. "

Medlem

Geografisk sted: Mars
Tror du ikke han skulle blive tjekket for epilepsi, folk kan jo have det uden at ane det og uden nogen sinde at have et anfald. Der er set eksempler på at folk har fået deres første anfald i livet i en sen alder efter et slag i hovedet eller lignende, mon ikke bare han har epilepsi!

Dr_Frank

Junior medlem

Geografisk sted: Hovedstaden i Jylland
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Confusion:
vil lige nævne at han muligvis havde/har epilepsi og kix'ne måske har triggeret..
dog kun et gæt, epilepsi ka vidst godt vise sig senere i ens liv er dog ik sikker [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]
<HR></BLOCKQUOTE>

Hvis jeg nu leder rigtigt grundigt i gemmerne langt langt bag i mit lille hoved, så syntes jeg at jeg erindrer noget om at den gut der døde i Voxhall for, erhm, ca 4 år siden, netop døde fordi han fik et epilepsi anfald på kiks.

Jeg prøver lige at finde noget information, tror dog det bliver komplet umuligt da dagspressen vist kørte den sædvanlige heroin/arsenik skræmmeartikeltype dengang.

Jeg var der iøvrigt den dag. Det var fanme ubehageligt at blive vækket om morgenen og se at der var en der var død samme sted jeg havde været :-(

Medlem

jeg prøvede det samme for et eller 2 år siden (lige op til en jul). 1. gang var ca. 07.00 efter en lang nat (på kex). Havde ligget og suget bong de sidste par timer. Jeg rejste mig og gik ud på lokummet. på vejen derud fik jeg det første "anfald", det skete igen flere weekender i træk, og efter jeg fik smadret min kammerats toilet under et anfald holdt vi en pause. Jeg har ikke oplevet det siden.

Noget underligt var, at 1. gang var jeg ved bevidsthed da det skete. jeg kunne ikke styre min krop, men jeg kunne se og føle det hele. alle de andre gange fik jeg blackout og vågnede efter sekunder. Jeg synes man, næsten, kunne styre det til sidst ved bare at la vær med at rejse sig for hurtigt når man er for smadret/svimmel i hovedet.

Jeg fik senere at vide af min mor, at jeg har haft epilepsi som baby, men havde ikke haft et anfald i mange år.

Junior medlem

Mig og en anden "buddy" havde det på samme måde for nogle år siden.. Det skete, når man rejste sig op, som regel for at gå ud og sjatpisse, så blev det helt sort for øjnene, og man gik næsten i kramper.. Stod og rystede helt, mens man intet kunne se eller gøre ved det. Min "buddy" tror vist at der er epilepsi, men jeg er overbevist om at det er for meget E.. Men bortset fra det, så blev vi ved et stykke tid, men rører det ikk så meget mere, og gæt engang, ddet sker ikke for os mere [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: DK
Jeg har en ven der efter en periode med for meget E fik flere epileptiske anfald, meget skræmmende, ikke bare en lille smule rysten. Han kan selv intet huske af det, hans forældre har beskrevet det og det var virkelig slemt. Han troede ikk helt på at det var stofferne, et år efter hvor han ikk havde rørt noget i mellemtiden eller fået nogen anfald tog han så cola og amf med mig, to dage efter fik han endnu et anfald... Siden har han stoppet fuldstændig og nøjes nu med at drikke til han knækker sig :0) anyway min pointe er, at der må være en ret stor forbindelse mellem stofferne og udløsning af epilipsi hvis man har tendens til det i forvejen.

Mvh platon

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: baskerlandet
jeg så for et stykke tid siden på discovery at der blev lavet forsøg med E til parkinson patienter sammen med levadopa (L-dopa) og det virkede manden de gav en pille med mdma stoppede med at ryste og kunne endda lave kolbøtter og kraftspring
for at være sikker på at det ikke var fake havde de osse givet ham en pille uden mdma i en anden dag sammen med L-dopa og det virkede ikke

SMART!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af platon:
Desuden har jeg også læst undersøgelser der afkræfter, hvad du har set.<HR></BLOCKQUOTE>

Hvad siger de undersøgelser du har læst? Handler de om parkinson eller epilepsi?

Medlem

Geografisk sted: DK
Nu er parkinson jo ikke det samme som epilepsi så vidt jeg ved....

Desuden har jeg også læst undersøgelser der afkræfter, hvad du har set.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: baskerlandet
ja det vil jeg da osse godt vide

btw. er det vel kilde mod kilde

Gæt: hvem fylder 18 idag?????

MIIIG [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] /læs syrehovede

Titel:
Medlem

tillykke :D

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Okay, ved godt jeg er lidt sen på den web, men hva fanden

Min kammerat har sjovt nok også fået a vide at han havde epilepsi som mindre årig og har haft det præcis lige som dig, bortset fra at han har været bevidstløs alle gangene.

Ville egentlig gerne vide om der var et stof der ikke trigger epilepsi? Såvidt jeg forstod kan cola og speed også? Og jeg ved at hvis man drikker rigtigt godt og meget grusomt igennem kan det også ske.

Btw tillykke cali :D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hej Towelie

Jeg vil tro at de fleste psykoaktive stoffer kan udløse epilepsi-anfald, men der er meget stor forskel på hvor stor risikoen er fra stof til stof. F.eks kunne jeg forestille mig at det er usædvanligt at se epilepsi-anfald udløst af opiater, mens det sikkert er en del mere sandsynligt på stimulanser og psykedeliske stoffer.

Under alle omstændigheder skal man tænke sig meget grundigt om inden man tager stoffer, og det er særligt vigtigt hvis man før har haft epileptiske anfald. Forsigtighed er en dyd her!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]