Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 23:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel: Lattergas
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Ved ikke om den ligger rigtig den post her.

Hvor mange patroner kan en 0.25l sifon klare?

Titel: Re: Lattergas
Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
nok max 2 X 8g. patroner af gangen. Og selv der vil der gå lidt til spilde når man skifter patroner.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jorden, mellem nogle intermolekylære kræfter.
Hvis det drejer sig om DinitrogenOxid N2O, findes der bedre kilder end de små patroner. Led lidt efter etablerede virksomheder som lever af at kondensere gasser fra atmosfæren...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

entheoceuten skrev:
Hvis det drejer sig om DinitrogenOxid N2O, findes der bedre kilder end de små patroner. Led lidt efter etablerede virksomheder som lever af at kondensere gasser fra atmosfæren...

Så du mener at købe en stor flaske og så bare bruge balloner?
Svært at have med i rygsækken, men fedt at have til at stå på værelset, ville bare blive så misbrugt.

Men fandte også ud af at to var det der kunne være i den, ganske nice:)

Nu vil jeg suge en bong, 16g nos og så vil jeg sove.

Imens jeg hører symphonix - blue city

Tak for hjælpen guys....

Dedikeret medlem

Jeg har proppet 3 stk. i en cifon. Husk oxygen mellem hver lunge N2O :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

selvfølgelig:) ellers går man tør for ilt:)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: wonderland
Hey drenge. Jeg har søgt på siden og fandt den her som det bedste bud på en tråd om lattergas.
Vil lige bruge lejligheden til at spørge om nogen med sikkerhed kan sige hvor farligt eller ufarligt N2O er?

Jeg har selv suget en del i tidens løb og det er jo noget af det bedste boost til nogen form for skævert, men jeg vil gerne vide om det er en hjerne afbrænder eller om det er som psylosobin agtigt? altså det giver en virkning men det gør ikke noget efter det er væk :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Delysid skrev:
Hey drenge. Jeg har søgt på siden og fandt den her som det bedste bud på en tråd om lattergas.
Vil lige bruge lejligheden til at spørge om nogen med sikkerhed kan sige hvor farligt eller ufarligt N2O er?

Jeg har selv suget en del i tidens løb og det er jo noget af det bedste boost til nogen form for skævert, men jeg vil gerne vide om det er en hjerne afbrænder eller om det er som psylosobin agtigt? altså det giver en virkning men det gør ikke noget efter det er væk :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Nitrous_oxide <- Der står en del om rekreativ brug, hvis du scroller lidt ned. Artiklen er desværre lidt mangelfuld, der er en masse "may/might cause"- det ene og det andet, men ikke noget om, hvad chancerne er og hvilke doser man skal op i, før det bliver farligt. Men læs det hellere selv.

Medlem
Brugeravatar

Mener noget af det mest hyppige var et vitaminunderskud af B12 ved hyppigt brug, men ellers skulle det da være et meget sikkert stof, hvis man sørger for proper ilttilførsel under indhaleringen.

Mvh,
gargarin

Medlem
Brugeravatar

Ok jamen det lyder da fedt :rocking:

Hader bare stoffer som virker ved at brænde hjernen af :?

Men jeg tager det igennem de der flødeskums patroner som man kan få.. så smider jeg det i en ballon og indhalere det og derefter puster ballonen op igen og fortsætter denne "hyperventilering" eller hva man skal sige i 10 sekunder ca også er der ren luft derefter..

Jeg tror ikke der er O2 i patronerne... så jeg får nok ikke så meget ilt når jeg indhalere det.. men så stor skade kan de 10-15 sek da ikke gør :? ?

Medlem
Brugeravatar

Better safe than sorry. Ved tandlægen bruger man jo en blanding af Nitrous Oxide og Oxygen for at patienten får ilt til hjernen, så det tjener sit formål.

Mvh,
Gargarin

Medlem
Brugeravatar

Jeps.. det havde jeg hørt lidt om.

Men er da ret rolig nu da jeg kan regne iltmangel stortset er den eneste ulempe :)

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Delysid skrev:
Men jeg tager det igennem de der flødeskums patroner som man kan få.. så smider jeg det i en ballon og indhalere det og derefter puster ballonen op igen og fortsætter denne "hyperventilering" eller hva man skal sige i 10 sekunder ca også er der ren luft derefter..

Jeg tror ikke der er O2 i patronerne... så jeg får nok ikke så meget ilt når jeg indhalere det.. men så stor skade kan de 10-15 sek da ikke gør :? ?

Der er ikke O2 i patronerne. Men at indtage en lungefuld lattergas gør ikke mere skade (med hensyn til iltmangel) end hvis du havde pustet ud og holdt vejret lige så lang tid som du holder lattergassen. Det at du puster det ind og ud af en ballon skal du passe lidt på med, for kroppen snydes til at tro den lige har fået en indånding ren, frisk luft når du inhalerer lattergassen. Hvis man venter for længe med at tage normal luft til sig, er der en risiko for besvimelse. Jeg plejer at indånde omkring 1/3 normal luft per lungefuld sammen med lattergas.

Grusom skrev:
Better safe than sorry. Ved tandlægen bruger man jo en blanding af Nitrous Oxide og Oxygen for at patienten får ilt til hjernen, så det tjener sit formål.

Jaeh, men der får man også maske på og indånder kun gassen i adskillige minutter. Det siger sig selv at der skal blandes ilt i før det kan lade sig gøre.

Medlem

fyld ballonen op, trak gassen ind, og hold den inde ind til du kan mærke det virker! Derefter kan du blæse gassen ud i ballonen igen til senere brug. Det der med at hyperventilerer gassen virker ikke, og når du har mærket effekten af den første lunge, og fyldt ballonen påny, har du rig mulighed for at trække frisk luft før du suger gassen igen.

MEGATRON

balle skrev:
Derefter kan du blæse gassen ud i ballonen igen til senere brug

WTF! Kan man genbruge gassen?

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Gentleman Finn skrev:
balle skrev:

I teorien kan man vel, men jeg har prøvet, og i praksis får man stort set intet ud af genbrugsluften. Men prøv selv :wink:

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
Hvor meget skal I andre engetlig suge for at få ordentlig virkning af gas ?. Jeg plejer at suge 3 små (8g's) patroner efter en god omgang hash, hvis jeg skal have ordentlig effekt - 2 patroner er imo alt alt for kedeligt..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
What?? Tager folk kun 3 patroner pr. session???
Jeg plejer (plejer og plejer... har kun brugt det 2 gange) at bruger 30-60 patroner... suk. Hvor föler jeg mig beskidt nu.

Men er det normalt kun at suge ca. 2 patroner? Effekten holder jo knap et minut. Kunne forestille mig at det er anderledes i komnination med andre sager?

Medlem
Brugeravatar

Paul Muad Dib skrev:
What?? Tager folk kun 3 patroner pr. session???
Jeg plejer (plejer og plejer... har kun brugt det 2 gange) at bruger 30-60 patroner... suk. Hvor föler jeg mig beskidt nu.

Men er det normalt kun at suge ca. 2 patroner? Effekten holder jo knap et minut. Kunne forestille mig at det er anderledes i komnination med andre sager?

Jeg har altid synes at første gang man tager lattergas (på en aften - ikke i hele sit liv) virker det bedst, og jeg mister lidt lysten til at gøre det utrolig mange gange når man når til den 4 gang hvis det endelige skal være. Jeg har da prøvet at tage de første 20 stykker på en aften, men tilsidst var det bare som at tage en smøg.. det virker overhovedet ikke lige så fedt som normalt. Så jeg gemmer dem altid til engang hvor jeg kan få meget mere ud af dem :) - og tager derfor ca. 2-3 på en aften - det er lidt et klimax.

Ja du burde virkelig tage det efter du har røget dig ordentlig skæv!! Det er en helt anden oplevelse! Jeg har kun gjort det 1 gang hvor jeg ikke var påvirket af noget, og det var ret kedeligt. Men med hash er det bare genialt. Du skal ikke være bange for at det bliver for vildt (det havde jeg nogle venner der frygtede) det kan nemlig kun gå 1 vej og det er en god vej - op ad!

Men jeg har hørt mange ikke synes om lattergas oveni ting som fx Alkohol? Jeg vil personligt sige at 7-10 genstande - 1-2 joints og en lattergas patron er den fedest kombi til en bytur :cheers: så er man godt vaklende, men også lidt tør i munden og lækkert tilpas i kroppen :rocking:

Jeg synes man kan komme meget mere ud i det syret univers hvis man hammre en patron oven på fx Svampe og LSD... så jeg kunne ikke lige forestille mig så meget hvor det ikke gør det liiiige den smule federe ! :mrgreen:

Medlem
Brugeravatar

Gentleman Finn skrev:
balle skrev:

Grunden til at jeg puster ud og ind af ballonen er at du får brugt ALT lattergassen og ikke behøver at genbruge en skid bagefter... Jeg har prøvet at fylde 2 og 3 patroner i en ballon der der har dog været noget tilbage bagefter til andre eller en ekstra gang, men jeg vil virkelig anbefale folk at prøve det der suge ind og puste ballonen op igen og fortsæt til du har talt til 10... det er virkelig et vildt spark du får ud af det.. har ikke prøvet bare at suge og så holde det endnu.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]