Ja jeg synes i hvert fald under ingen omstændigheder du kan tillade dig at lyve, i forbindelse med bloddonation, om hvorvidt du har indtaget euforiserende stoffer. Så ka' det sgu godt være du får nogle problemer med dit arbejde, men så må du endten finde på en ikke narkorelateret undskyldning, eller sige at du har røget lidt tjald for en måned siden.
Under alle omstændigheder kunne du jo kigge
her. Jeg kan umiddelbart kun finde "
Hash: Enkeltstående tilfælde medfører 1 dags karantæne efter indtagelsen. Ved kronisk misbrug gives karantæne i 1 måned efter misbrugets ophør.", "
Stiknarkomani: Permanent udelukkelse. Et enkelt stik for mange år siden er nok." og "
Stofmisbrug (intravenøst eller intramuskulært): Permanent udelukkelse.". De tre svarer jo imidlertid ikke på dit spørgsmål, og hvis du ikke kan finde det søgte svar, er der jo ikke andet for end at forklare din situation til den sygeplejerske eller læge du nu måtte møde, når det bli'r tid for blodtransfusionen.
Jeg vil i hvert fald mene, at det absolut ikke er en mulighed at lyve om dit stofbrug overfor personalet - at du stikker dine kolleger eller din boss en løgn er derimod
helt i orden

F.eks. kunne du jo oplyse dem om, at du lider af "
Spedalskhed: Permanent udelukkelse."

Eller måske "
Springfeber: 2 års karantæne efter fuld helbredelse." haha, hvem fanden har nogensinde hørt om det?