Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 17:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: på toppen.
jep jeg skal til sådan et tjek den 26juni hvor de tager blod prøver osv. så jeg kan få lov at donore blod i fremtiden :D

men kan jeg så godt indtage lidt amfetamin i aften ? eller er det risiko for de finder det i blodet?

har søgt på google, dog med meget tvetydige svar på mit spørgsmål. derfor jeg lige vil være sikker, nogen der kan komme med et reelt svar ?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg kan umiddelbart ikke se hvorfor de skulle teste dit blod for amfetamin.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Jeg er rimelig sikkker på blod donor ikke må have nogen euforiserende stoffer i blodet

Medlem

jeg regner da som psycheholic siger at de tjekker for stoffer i blodet? det er trods alt ikke specielt smart at give et drop blod med mdma i eller lign. ?

men det vedrøre ikke mit spørgsmål, jeg vil gerne vide om amfetaminen er ude af blodet til den 26 ?

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
psytaihai skrev:
jeg regner da som psycheholic siger at de tjekker for stoffer i blodet? det er trods alt ikke specielt smart at give et drop blod med mdma i eller lign. ?

men det vedrøre ikke mit spørgsmål, jeg vil gerne vide om amfetaminen er ude af blodet til den 26 ?

Den vil sikkert være ude af blodet, men før man giver blod skal man svare på en række spørgsmål, blandt andet om man har indtaget nogen form for euforiserende stoffer indenfor det sidste år eller hvordan det nu er formuleret. Det er vel så mest op til ens egen samvittighed om man svarer 100% sandfærdigt på alle spørgsmålene.

Medlem

Prometheus skrev:
psytaihai skrev:

Den vil sikkert være ude af blodet, men før man giver blod skal man svare på en række spørgsmål, blandt andet om man har indtaget nogen form for euforiserende stoffer indenfor det sidste år eller hvordan det nu er formuleret. Det er vel så mest op til ens egen samvittighed om man svarer 100% sandfærdigt på alle spørgsmålene.

hva sker der hvis man ikke svare helt ærligt på det hele ?
for jeg skal derind med arbejdet osv. og jeg har ærligt talt ikke lyst til at fortælle det til dem?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja jeg synes i hvert fald under ingen omstændigheder du kan tillade dig at lyve, i forbindelse med bloddonation, om hvorvidt du har indtaget euforiserende stoffer. Så ka' det sgu godt være du får nogle problemer med dit arbejde, men så må du endten finde på en ikke narkorelateret undskyldning, eller sige at du har røget lidt tjald for en måned siden.

Under alle omstændigheder kunne du jo kigge her. Jeg kan umiddelbart kun finde "Hash: Enkeltstående tilfælde medfører 1 dags karantæne efter indtagelsen. Ved kronisk misbrug gives karantæne i 1 måned efter misbrugets ophør.", "Stiknarkomani: Permanent udelukkelse. Et enkelt stik for mange år siden er nok." og "Stofmisbrug (intravenøst eller intramuskulært): Permanent udelukkelse.". De tre svarer jo imidlertid ikke på dit spørgsmål, og hvis du ikke kan finde det søgte svar, er der jo ikke andet for end at forklare din situation til den sygeplejerske eller læge du nu måtte møde, når det bli'r tid for blodtransfusionen.

Jeg vil i hvert fald mene, at det absolut ikke er en mulighed at lyve om dit stofbrug overfor personalet - at du stikker dine kolleger eller din boss en løgn er derimod helt i orden :)
F.eks. kunne du jo oplyse dem om, at du lider af "Spedalskhed: Permanent udelukkelse." :D Eller måske "Springfeber: 2 års karantæne efter fuld helbredelse." haha, hvem fanden har nogensinde hørt om det? :D

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Homo Superior skrev:
F.eks. kunne du jo oplyse dem om, at du lider af "Spedalskhed: Permanent udelukkelse." :D Eller måske "Springfeber: 2 års karantæne efter fuld helbredelse." haha, hvem fanden har nogensinde hørt om det? :D

Så er man i hvert fald kommet til de forkerte fester :P

@Topic:
Jeg er enig i, at du bør binde din arbejdsgiver noget på ærmet, hellere end sygeplejerskerne. Det kan være menneskeliv vi taler om, i sidste ende. Og ellers må du diskret forklare sygeplejerskerne, at ingen skal vide det.

Junior medlem

Jeg kan ikke lige se hvordan din arbejdsgiver skal kunne finde ud af du har taget stoffer eftersom man skal svare på skemaet i enerum før man går ud i venteværelset... Og bliver du udelukket pga. amfetaminen, kan du jo altid bare sige til din chef det er fordi du indenfor den sidste måned har taget kodimagnyl (for guds ikke panodil - de giver kun 1 dags karantæne, men kodimagnyl giver en uge, og i øvrigt giver alt andet medicin som regel 1 mdr, så det kan man vel også bruge som tommelfingerregel for stoffer.)

Medlem

fint nok var ikke klar over at der var et skema man skulle udfylde jeg tog heller ikk noget alligevel. så det går nok. jeg svarer ærligt på skemaet men stikker nok chefen en lille en, tak for hjælpen drenge og piger.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
psytaihai skrev:
fint nok var ikke klar over at der var et skema man skulle udfylde jeg tog heller ikk noget alligevel. så det går nok. jeg svarer ærligt på skemaet men stikker nok chefen en lille en, tak for hjælpen drenge og piger.

Den nemmeste hvide løgn til din boss, kunne være at du havde haft samleje en ny partner for nyligt, og derfor blev du ekskluderet.

Medlem

Khazim skrev:
psytaihai skrev:

Den nemmeste hvide løgn til din boss, kunne være at du havde haft samleje en ny partner for nyligt, og derfor blev du ekskluderet.

ja det er en mulighed eller bare den med kodimagnylerne, det er jo bare håndkøbs medicin ikke ?

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Kodimagnyler er i håndkøb ja.

Medlem

Flere steder på nettet finder jeg at sniffning af kokain el. amfetamin giver 6 måneders karantæne...:

http://www.google.dk/search?hl=da&q=kok ... tion&meta=

Den er ikke god. Det er ca. 1 måned siden med mig, men jeg skal donere blod på tirsdag!! Jeg tvivler dog på at det kan have indflydelse, men hvad synes I jeg skal stille op i denne situation? Det værste er, at det er et halvt år siden jeg var der sidst, da jeg havde været ude at rejse uden for Europa (Egypten), som også giver 6 måneders karantæne, og da sygeplejersken ringede for to dage siden, spurgte hun mig netop om de sædvanlige ting som rejse, medicin mv., hvor jeg sagde nej til det hele. Medicin spurgte hun dog kun inden for den sidste måned.

I øvrigt undrer det mig, da jeg også har læst flere steder, at kokain, mdma og amfetamin alle kun kan spores i op til 5 dage i kroppen... Men ved ikke om dette kan hænge sammen på nogen måde?

Hvad vil I anbefale jer gør, og hvad ville I stille op?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Start her, og hvis du finder ud af, at du ikke kan deltage så lad være. Det er ukorrekt at aflevere urent blod, især når det er en tillidssag der kan koste menneskeliv i værste tilfælde. Er det da meget vigtigt, siden du vil omgå reglerne? :roll:

Men godt at se, at her er flere donorer.
Anders

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Reglen om at man ikke kan være donor hvis man en enkelt gang har taget et stof med nål er jo grotesk. Argumentet jeg har hørt for det er risiko for HIV-smitte og/eller leverbetændelse. Hvad så med alle dem der har haft sex? Skal de også udelukkes?

Hvis nogen har andre argumenter vil jeg gerne høre dem.

Medlem
Brugeravatar

Hvis man er homoseksuel blir man også udelukket har jeg fået af vide.

Jeg tror, Yeti, det har noget af gøre med at man ikke bare kan proppe et 'kondom' på nålen, men det kan du trods alt på din diller, så smittefaren er 'lavere' ved sex. Desuden er heroin ulovligt, og det er sex ikke (for det meste), og man kan ikke forbyde folk at gøre noget der er lovligt.

Det var hva jeg ku komme på :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]