Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jun 2025 19:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej

Det handler om alkohol og det med at man er fuld og kan styre sig. Alle bliver fulde på deres helt egen måde men overordnet mister alle sine hæmninger, bliver mere social osv..
Jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare mit spørgsmål men prøver med en lille indledning. Jeg undre mig over at flere af mine venner er ret generte når de ikke er fulde. Men når de bliver fulde mister de alle hæmningerne.. virkelig alle hæmninger.. De ikke generte for at snakke med piger når de har fået lidt øl.. Jeg er slet ikke en genert person og har intet problem med at snakke med random piger.. Men det et sådan at hvis jeg drikker lidt alkohol bliver jeg nogen gange mere genert indtil jeg når over en grænse hvor jeg har drukket nok? Måske skyldes det at jeg har røget en del hash på et tidspunkt samtidig med at være fuld - og at jeg så får en virkning af at jeg er skæv og fuld samtidig (selvom jeg kun er fuld)? <- vil gerne uddybe hvis det er

Når jeg ser på mit tidligere alkohol forbrug i forhold til nogen af mine andre venners er det sådan at jeg har drukket vildt meget i weekenderne i forhold til de andre. Når jeg bliver MEGET fuld så bliver jeg det på en anderledes måde en dem. I kender typen som drikker vildt meget sprut/øl også til sidst bliver han helt væk og er ikke til at komme i snak med osv. Denne type brækker sig næsten aldrig og der skal meget til før de går kolde og falder i søvn. Sådan er det når nogen af mine venner og jeg drikker os fulde.. Men nogen af mine andre venner får omkring 6-8 øl også er de lidt ustyrlige.. Når de går "kolde" slutter det med et brag af bræk og kvalme. De har heller ikke så meget styr over dem selv når de er fulde. Jeg har meget mere styr over mig selv i forhold til de andre selvom jeg har drukket meget mere?

For at PRØVE på at gøre det kort så forstår jeg ikke at mine andre venner som IKKE drikker lige så meget og ikke har drukket lige så meget, kan miste kontrollen og hæmningerne i større grad end os andre? Har det noget at gøre med hashen eller måske fordi jeg har drukket for meget af de sidste par år?

Det skal liges at jeg slet ikke er alkoholiker eller noget som helst. Har haft et hash misbrug som det eneste.

Jeg håber der er nogen der kan genkende det med at nogen kan styre sine "branderter" og andre ikke kan.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt inde i mig selv
Jeg er i katagorien "Kan ikke styre sin brandert, men kan ikke drikke 25 genstande på en aften".

Vil starte ud med at sige at jeg er den i min omgangskreds der altid har været længest fremme i skoene mht først alkohol, så hash, så stimulanser. Har efterhånden drukket så meget at jeg har taget skade af det. Har symptomer på akoholisme, har haft alkoholforgiftning og på et tidspunkt fik jeg noget der lidt lignede en "alkohol-psykose". Er begyndt at gå på druk på hverdage, selvom jeg ved at det er skadeligt for mig.

Kan efterhånden mærke at min hukommelse er blevet betydeligt svækket, selv når jeg ikke er fuld. Når jeg så er fuld, skal der færrere genstande til at jeg mister besindelsen og hæmningerne, i forhold til før i tiden. Har svært ved at sige om det er pga at jeg ofte ryger cannabis når jeg er beruset.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Det er ret velkendt at selv en smule røg ovenpå bare 4-5 øl kan slå en i gulvet hvis man ikke er så vant til tjalden/blandingen

Jeg har set mange med bare en god beruselse gå fra fest til bræk på 10 min og oplevet det selv en del gange. Cannabis intensiverer alkoholrusen dramatisk, hvilket kan komme en til gode. Jeg nøjes fx. med at drikke meget mindre alkohol og ryge en del til fester nutildags. Færre tømmermænd, mister aldrig hæmninger og får en god grad af påvirkelse.

Generelt mister alle hæmningerne på et eller andet tidspunkt når promillen kommer højt nok op. Det hænger sammen med alkohols måde at påvirke hjernen på, ved at sløve den og alle dens centre ned. Jeg kan anbefale dig at læse lidt om alkohol og hvordan det virker, det kan være du kan finde nogle svar

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg tror det altsammen bunder i et spørgsmål om den enkelte persons personlighed, samt psykologiske måde at takle en beruselse på.

Eksempelvis kunne en ikke-genert person have et relativt lavt behov for at "miste hæmningerne" ved hjælp af alkohol, og derfor være generelt mere sober i sin berusede opførsel, fordi denne ikke behøver en undskyldning for at gøre ting der kræver højt selvværd og selvtillid.

Det modsatte kunne også være tilfældet: Generte personer bruger alkohol og beruselse som en fald-tilbage undskyldning for en højere selvtillid.

Men lige som med alle andre narkotika, så reagerer alle mennesker forskelligt på det.

Med hensyn til alkohol og cannabis har jeg en måske lidt anderledes reaktion på det end andre: Jeg kan bedre lide at være skæv end stiv, og derfor kan jeg godt finde på at ryge en pind hvis jeg er for beruset, for at nedtone alkoholens virkninger og erstatte dem med en god skævert.

Medlem

Geografisk sted: Fyn er fin
Jeg er desværre i kategorien, kan drikke sindsyg meget uden at blive rigtig beruset, uden rigtig at miste hæmningerne og med kæmpe tømmermænd næste morgen. Alkohol er et af de dårligste rusmidler for mig

Junior medlem

Rada skrev:
Jeg tror det altsammen bunder i et spørgsmål om den enkelte persons personlighed, samt psykologiske måde at takle en beruselse på.

Eksempelvis kunne en ikke-genert person have et relativt lavt behov for at "miste hæmningerne" ved hjælp af alkohol, og derfor være generelt mere sober i sin berusede opførsel, fordi denne ikke behøver en undskyldning for at gøre ting der kræver højt selvværd og selvtillid.

Det modsatte kunne også være tilfældet: Generte personer bruger alkohol og beruselse som en fald-tilbage undskyldning for en højere selvtillid.

Men lige som med alle andre narkotika, så reagerer alle mennesker forskelligt på det.

Med hensyn til alkohol og cannabis har jeg en måske lidt anderledes reaktion på det end andre: Jeg kan bedre lide at være skæv end stiv, og derfor kan jeg godt finde på at ryge en pind hvis jeg er for beruset, for at nedtone alkoholens virkninger og erstatte dem med en god skævert.

Synes det var et godt svar tak Rada! Tror også det har noget at gøre med ens personlighed og ens selvtillid mm.
Jeg vil læse lidt om alkohol og dens virkningsmekanismer! Jeg ville meget gerne have at der er nogen flere som kan fortælle om hvor meget de drikker og om de kan "styre" deres brandert! Hvordan de evt. også bliver når de er fulde!

Før i tiden inden jeg begyndte at interresere mig for rusmidler drak jeg som et hul i jorden, og det var hver fredag-lørdag.
Nu drikker jeg ikke så meget mere, højest 15 genstande på en aften, før i tiden var det 25-30 genstande.
Jeg tror grunden er at jeg er begyndt at ryge meget thc dagligt, kan slet ikke drikke 20 genstande mere, slet ikke uden stimulanser. (mange kender vel til det) Føler jeg bliver træt, doven, og skidt tilpas uden stimulanser hvis jeg drikker over 10 genstande.
Det er faktisk skide træls, ville gerne kunne drikke som jeg gjorde før i tiden.

MEGATRON

Jeg har oplevet af thermo power (efedrin+koffein) + alkohol kan gøre mig ret aggressiv og decideret vred på mine omgivelser, det er ret uheldigt og egentlig også skræmmende - da jeg ikke er voldelig ellers. Men tager selvfølgelig aldrig den combo igen.

Junior medlem
Brugeravatar

Da jeg var lidt yngre drak alt for meget, gerne 2-3 gange om ugen. Nu drikker jeg i gennemsnit 3 gange om måneden, og jeg kan mærke at jeg ikke bliver ligeså fuld som da jeg drak før i tiden.
Jeg er også begyndt at ryge lidt mere når jeg drikker alkohol. Da jeg syntes det bliver meget lettere at styre sig selv.

Medlem

Jeg tror helt sikkert det bare har noget at gøre med at folk er forskellige, og reagerer forskelligt på alkohol. Jeg selv har altid kunne drikke meget (iforhold til min alder + det aldrig har været/er mere 2 gange om måneden jeg drikker mig fuld) og er stortset den eneste af mine venner der kunne drikke 5 genstande uden at være mere end snalret/let bedugget de første gange vi drak (jeg startede da jeg var 14 lige før jeg fyldte 15). Nu er jeg stadig en af de eneste der kan drikke mig hønefuld, så jeg næsten ikke kan gå, men stadig føre en alvolig samtale, huske det hele og give de samme svar på spørgsmål som jeg ville have givet i ædru tilstand. Jeg er den af mine venner der drikker færrest gange om måneden men stadig aldrig brækker mig, og jeg tror det hele ligger i mine gener, min far har også altid haft det på samme måde, og han drikker stortset aldrig. Jeg tror som sagt bare det er fordi der er forskel på folk.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: P-p-på t-t-toppen af ddd-d-den store s-s-s-sssnotklat..
Det har noget med den psykiske tilvænning af alkohol-rusen..
Også derfor rigtig hardcore alkoholikere kan sidde og føre en nogenlunde normal samtale med dig, selvom han/hun er pisse fuld, mens småbørn der drikker de første par gange oftest vælter rundt og intet har styr på..

Medlem

Jeg får det altid dårligt inden jeg når til punktet hvor man vælter rundt og ikke har styr på noget. Så det har jeg aldrig prøvet.

Alkohol gør mig kun godt i mindre doser på 3-6 øl/glas vin etc. Derfor har jeg som andre har nævnt oftest følt mig bedre tilpas ved at tage forskellige stimulanser og så nedtone alkoholen.

Det skal tilføjes at jeg ofte har misundet dem der kan drikke og blive mega fulde og have det sjovt. Men alligevel vil jeg hellere sidde dagen efter med den ondeste mdma-hangover end de gode gamle tømmermænd. :lol:

Junior medlem

Phanaamana skrev:
Det har noget med den psykiske tilvænning af alkohol-rusen..
Også derfor rigtig hardcore alkoholikere kan sidde og føre en nogenlunde normal samtale med dig, selvom han/hun er pisse fuld, mens småbørn der drikker de første par gange oftest vælter rundt og intet har styr på..

Det passer faktisk ret godt det du siger.. Også fordi at de af mine venner som i større grad mister kontrollen ikke har drukket så meget tidligere. De opfører sig lidt som forvoksede børn der er på druk for første gang <- stor morskab for mig :)

Men tror du har helt ret i at den psykiske tilvænning har noget med det at gøre. Hvis man holder lang pause med alkoholen mister man så evnen til at kunne styre sig selv eller?

Når man ser på ens forældre og andre ældre mennesker har de jo også meget kontrol over deres "brandert" og det må jo have noget at gøre med at de har haft bekendskab med alkohol hele livet?

Medlem

Geografisk sted: Fyn er fin
Jeg tror mere på den med personligheden end den med tilvænning eller måske det er genetisk betinget afhængig af hvor god man er til at nedbryde alkoholen/lave den om til mere eller mindre dårlige ting osv, jeg har aldrig drukket ret meget alkohol og der kan gå halve år mellem at jeg er fuld men alligevel kan jeg tåle en masse alkohol og har altid kunne, og mister ikke mine hæmninger, hvor imod det modsatte er tilfældet for en del af mine venner selvom de drikker ofte

Senest rettet af Zorglub 15 okt 2008 00:20, rettet i alt 2 gange.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg er begyndt at få de ondeste tømmermænd for tiden. Før i tiden brækkede jeg mig altid, men nu er det ligesom trukket i sig selv igen. Nu kan jeg drikke rigtig meget uden og brække mig. Kanon tænkte jeg! Går desværre bare galt efter en flaske Morgan og 4-5 øl :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Jeg er én af dem der ikke kan drikke så meget, og har egentlig ikke noget imod det. Har før været oppe på 15-20 genstande og kan ikke se ideen i det. Jeg er dog også blevet gevaldigt træt af alkoholrusen, og er derfor i stigende grad begyndt at lede efter alternativer - det er en sag der faktisk genopretter byturens glæder!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Jeg er i den kategori der hedder "Drikker 6-7 genstande og brækker mig", derfor drikker jeg næsten aldrig. Jeg har kunne drikke mere, men HVER gang jeg så skal sove, begynder det hele at snurre rundt og jeg ender med hovedet i tønden. For at undgå dette, kan jeg holde mig vågen til jeg er ædru, eller stikke en finger i halsen. Kan dog ikke særlig godt lide at kaste op, sjovt nok, så slapper bare af med alkoholen. Når jeg så endelig drikker, er det noget i stil med 4-5 genstande over mange timer blandet med røg. Er helt klart den måde jeg foretrækker, da jeg så undgår at brække mig og få tømmermænd, men alligevel opnår en god beruselse.

Udover det, så synes jeg også at alkoholrusen er nederen, i den forstand at selvom jeg ikke er specielt påvirket, kan jeg virkelig mærke at min hjerne er sløvet og at jeg gør og siger ting, som jeg normalt ikke ville gøre/sige.

Medlem
Brugeravatar

Jeg er i kategorien - "Der skal ikke så meget til, men jeg brækker mig alligevel aldrig'".

Steve Peck skrev:
Udover det, så synes jeg også at alkoholrusen er nederen, i den forstand at selvom jeg ikke er specielt påvirket.
Ja netop, og så får man altid lyst til noget andet..

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ama'r
"I kender typen som drikker vildt meget sprut/øl også til sidst bliver han helt væk og er ikke til at komme i snak med osv. Denne type brækker sig næsten aldrig og der skal meget til før de går kolde og falder i søvn"

Det lyder temmelig meget som mig ryger og drikker hver dag og jeg vil mene at det er både fra person til person men ens humør og ens krop, samt hvor vant man er med at drikke hjernen ud ikke fordi man bliver mindre stiv men det har man bare prøvet så mange gange før. Vil sige det eneste der kan få mig i gulvet er hvis jeg enten virkelig drikker igennem og når jeg så er mega stiv, ryger kæmpe meget imens jeg drikker videre, eller Tequila :)

8)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]