Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 21:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: heroin?
Junior medlem

er der nogen herinde som har prøvet heroin og kan fortælle om det, jeg kunne ikke umiddelbart finde nogle trip rapporter.

Titel: Re: heroin?
Medlem
Brugeravatar

Ej, kom nu lige, søg lidt endnu...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Der har ihvertfald været et indlæg om det engang hvor konklusionen var at det var fuldstændig overvurderet.
Så hud jeg visker var Brian Damage en af dem der havde prøvet det og skrev i tråden, hvis det kan gjælpe på søgningen.

Medlem

http://psychedelia.dk/trips/trips.php?show=view&id=503
og der ligger ihvertfald en mere inde under opiater i triprapport sektionen.

Mvh
Anarkrig

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Har prøvet det 7-8 gange eller sådan noget i løbet af 7 år, sniffet og røget det, og det har ikke været noget specielt. Er blevet kanonskæv, ofte doseret lige i overkanten, så det var mere ubehageligt end behageligt, ellers haft et par meget rare chillere, men det har været for kedeligt og for utillokkende generelt.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Det er ikke specielt vildt. Ihvertfald ikke for mig.
Jeg bliver afslappet og en lille smule euforisk. Jeg oplever kløe, varme i kroppen, muskelafslapning , forstoppelse, formindskede pupiller og nogle gange kvalme.
Det fedeste er når man lægger sig til at sove - så kommer man ind i sådan en slags dagdrøms-agtig tilstand... en bevidsthedsmæssig tusmørke-zone, hvor man befinder sig mellem drøm og vågen tilstand og kan have nogle meget livagtige "dagdrømme". Det er nærmest en psykedelisk oplevelse. Men samtidig også ret taber-agtigt - det føles som en slags mental onani hvor man ligger og er selvtilstrækkelig og lukker omverdenen ude.

Det kan være tillokkende at bruge som "hverdags-stof" til lige at slappe af på de sidste par timer af dagen inden man sover. Ligesom nogle bruger hash eller alkohol. Og dér begynder det at blive farligt.
For man bliver uhyggeligt hurtigt afhængig.

Jeg vil råde dig til at lade være med at prøve det.
Hvis du er ude efter den dér afslappede, tågede/drømmende Edgar-Allan-Poe-1800-tals-stemning så tag kodein i stedet - det er mindre farligt (mht. OD) og mindre vanedannende.

Jeg tror at jeg ca. har taget heroin 5-6 gange over en periode på 5 år, og har ikke følt jeg har været tæt på afhængighed eller OD, men jeg kender en del som det meget hurtigt er gået galt for.
En af mine venner døde af det (som 22-årig) og en anden røg i coma hvor han vejede 35 kilo og ikke kunne genkende mig da jeg kom og besøgte ham på hospitalet. Og flere andre er OD'et og er vågnet på et hospital.

I forhold til hvor mange jeg kender der tager coke og MDMA (i store doser) og så få jeg kender der tager heroin (i små doser), så er det ret overvældende hvor meget farligere heroin er mht. afhængighed og OD.

... det er ikke det værd.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Faret vild i hampen
Jeg har prøvet at ryge det en enkelt gang.
Det giver en rigtig dejlig følelse af lykke, totalt afslappetheh og man har styr på det hele.
Jeg fik lyst til at lave en hel masse ting som jeg normalt sys er røvsygt. Som at gøre rent, rydde op, vaske tøj osv.
Hvis man så ryger så meget man kokser ordentligt på det er det bare det vildeste. Man sidder bare og hænger med hovedet, orker ik at snakke, man lytter bare på hvad der er i baggrunden og så begynder man ligeså stille at glide ind i fantasien. Når man så lige "vågner" op til det der gik i baggrunden opdager man at man har ladet sine tanker styre sig et helt andet sted hen end eksempeltvis den samtale der er i baggrunden.
Jeg sys det er det lækreste jeg har prøvet nogensinde.

Mvh. Misse"

EDIT: Jeg vil lige tilføje at det er pisse farligt. Det vede du nok godt, men der er så stærkt vanedannende.
Istedet vil jeg anbefale Subutex som er et substitut og skulle ik være vanedannende. Det er så tæt som man kan komme på en heroin virkning efter min mening.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Har prøvet valmue te, som er den lidt mildere version af en heroin rus. Det er perfekt til en hyggelig filmaften med røg og fråde oveni. Men hvis jeg skal være helt ærlig, så kunne jeg sgu godt være foruden den satans kløe, og bare nøjes med røgen.

Men hvis du endelig skal have gang i herodero'en, så kan jeg varmt anbefale en kop valmue te. :)

Insane psychedelia user!

Misse" skrev:

EDIT: Jeg vil lige tilføje at det er pisse farligt. Det vede du nok godt, men der er så stærkt vanedannende.
Istedet vil jeg anbefale Subutex som er et substitut og skulle ik være vanedannende. Det er så tæt som man kan komme på en heroin virkning efter min mening.

overhovedet ingen eufori på subutex, kun den dårlige stener med kvalme.
så er vil jeg hellere anbefale lidt morfin, som alternativ.

jeg har prøvet heroin, omkring 20 gange i løbet af 5år. synes ikke jeg har haft, eller kunnet mærke, nogen form for afhængihed

når jeg har taget heroin, har jeg altid røget det. og jeg for absolut ikke lyst til at lave noget som helst. jeg vil bare side for mig selv, i en stol eller what ever og dagdrømme. i en halv vågen halv sovende tilstand, af absolut lykke. :D

men vil som de andre nævner også gøre opmærksom på, at det er yderst vanedanende.(så hvis du er en person med mange problemer, vil jeg ikke andbefale det)
mistede for omkring 4mdr siden, en kamerat pga en OD heroin.
har flere bekendte som er hooked eller har været..

Senest rettet af Røvkussen 09 okt 2008 22:07, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Faret vild i hampen
psycofanten skrev:
overhovedet ingen eufori på subutex, kun den dårlige stener med kvalme.
så er vil jeg hellere anbefale lidt morfin, som alternativ.

jeg har prøvet heroin, omkring 20 gange i løbet af 5år. synes ikke jeg har haft, eller kunnet mærke, nogen form for afhængihed

når jeg har taget heroin, har jeg altid røget det. og jeg for absolut ikke lyst til at lave noget som helst. jeg vil bare side for mig selv, i en stol eller what ever og dagdrømme. i en halv vågen halv sovende tistand, af absolut lykke. :D

Det er jo bare et bevis på vi oplever tingene anderledes og ik får samme rus.
Jeg oplever helt klart eufori på subutex.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Jylland
hej. jeg har været stiknarkoman i 4 år, er dog kommet ud af det Men vil jo altid være narkoman i min hjerne. og jo hero er godt men det er også mindst ligeså ondt som det er godt.. jeg vil gerne advare imod det. Rigtigt mange bliver hooked og andre prøver det en enkelt gang og så har de prøvet det. Men de fleste fortsætter sku. mange dør. Nu om dage bruger mange stryknin i heroin så folk bliver hook første gang! på nogen områder vil jeg også mene at heroin er overvurderet meget men så alligevel ikke. Den magt det kan have over mennesker er utrolig! og Rent hvid thai skal man sku ikke undervurdere!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Ambient skrev:
Har prøvet valmue te, som er den lidt mildere version af en heroin rus. Det er perfekt til en hyggelig filmaften med røg og fråde oveni. Men hvis jeg skal være helt ærlig, så kunne jeg sgu godt være foruden den satans kløe, og bare nøjes med røgen.

Men hvis du endelig skal have gang i herodero'en, så kan jeg varmt anbefale en kop valmue te. :)

De to ting er altså ikke det samme. Valmuete indeholder morfin og kodein men ikke heroin. Desuden er der andre alkaloider i også som hver har deres indvirkning på rusen.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Morpheus skrev:
Nu om dage bruger mange stryknin i heroin så folk bliver hook første gang!

Den påstand vil jeg gerne have uddybet og dokumenteret. Stryknin er en kraftig gift som medfører kramper, og ikke har nogen ønskværdige mentale virkninger. Jeg kan ikke se hvorfor nogen ville ønske at forurene deres produkt med stryknin - og jeg kan da slet ikke se hvordan det skulle gøre brugerne mere afhængige af stoffet?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

http://leda.lycaeum.org/?ID=16606

Men nej, det har intet at gøre med afhængigheden.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
jim fear skrev:
http://leda.lycaeum.org/?ID=16606

Men nej, det har intet at gøre med afhængigheden.

Det er fra Amsterdam i '73 og '74, så vidt jeg kan se er det ikke noget som er fundet i DK eller i større stil andetsteds. Jeg har ikke fundet stryknin angivet som kontaminant i nogen af SST's årsrapporter over narkotikasituationen i DK - man skulle mene at de ville fange og angive det der hvis det var en udbredt tendens.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det ved jeg godt, det var bare for at slå fast at det er forekommet tidligere, også i andre tilfælde end den rapport jeg linkede til. Men jeg har heller ikke læst om det i Danmark, så det er bestemt ikke udbredt.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
jim fear skrev:
Ambient skrev:

De to ting er altså ikke det samme. Valmuete indeholder morfin og kodein men ikke heroin. Desuden er der andre alkaloider i også som hver har deres indvirkning på rusen.

Hentyder heller ikke til at det er de samme stoffer, men deres rus minder på en del punkter om hinanden. Min intention var at give ham et godt råd, hvis han havde tænkt sig at begynde at eksperimentere med opiater.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Jylland
Det kan godt være jeg har taget fejl, men jeg ved for et fakt at der er stryknin i noget dope her i Danmark. Især i herning! En af mine kammerater blev taget med dope hvor der var 10% stryknin i!. Og så vidt jeg ved er det rotte gift, men er ikk sikker.. Men han fik i hvert fald konstateret mavesår pga. det. og hver gang han røg det dope kastede han altid blod op..

Medlem

Heroin bliver omdannet til morfin efter det er trængt over blod-hjerne barrieren, og det er morfinen man bliver påvirket af når man oplever heroin-rusen. Heroin krydser tilgengæld nævnte barriere bedre en morfin og dosen er følgelig lavere, og hero-dero slår hårdere.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er utroligt så mange ammestue historier der går igen.
Stryknin i Heroin,er IKKE tilsat for at gøre folk hooked.Det er tilsat for at give en falsk fornemmelse af stærkere stof.Det er det hele.
Dem der tror man bliver hooked fordi der er en ikke nærmere spec.amount af stryknin i Heroin tager fejl.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]