Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 10:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

efter jeg stoppede med amfetamin og diverse rusmidler, ønsker jeg en mere sund opkvikker til fest, hvis jeg nu er ved at gå død.

derfor købte jeg 20g ginseng og 40g guarana.

mit spørgsmål er så - hvad kan i anbefale jeg putter i en kapsel på 800mg? Har overvejet i stil med 400mg guarana og 400mg ginseng.

hvad synes i?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tror langtfra du skal regne med en opkvikker som kan erstatte amfetamin til fester, når du bruger guarana og ginseng. Ginseng er mere et kost tilskud, og guarana er meget ala koffein..

Stodder
Brugeravatar

Electric skrev:
...og guarana er meget ala koffein..
Koffein er det aktive stof i guarana.

Som en gammel ven engang sagde: "Kaffepunch, det er næsten lige så godt som dårlig speed!"

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tæt på Kongebyen
Køb en hest, og lad den sparke dig :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Jeg har for et par år siden brugt guarana når jeg var ved at gå kold. Lad mig med det samme sige, at hvis du er vant til hårdere stimulanser vil du sandsynligvis ikke bryde dig specielt meget om effekten - der er en del bieffekter*. Guarana fås i forskellige koncentrationer, og jeg ved ikke hvad du har, men hvis jeg var dig ville jeg forsøge mig med et sted mellem 1/4 og 1/8 af en kapsel til at starte med, vent et par timer, og tag evt. samme mængde. Så ved du til en anden gang at du kan starte ud med den dobbelte initialdosis (dette er kun et eksempel, men jeg synes de nævnte doser er et godt sted at starte).
Bare pas på med hvor sent du tager dem, det bliver fuldkommen umuligt at sove i højere doser, og effekten kan blive forstærket af alkohol.

*Bieffekter jeg har oplevet (og som jeg kan komme på i skrivende stund) er bl.a.: hjertebanken, svedture, (meget) urolig mave, appetitløshed, søvnløshed, kuldeture og rysteture.

Jeg kan tilføje jeg ikke gider det længere, hvis det ikke skulle fremgå klart af min post.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

leaf skrev:
Electric skrev:
...og guarana er meget ala koffein..
Koffein er det aktive stof i guarana.

Som en gammel ven engang sagde: "Kaffepunch, det er næsten lige så godt som dårlig speed!"

Guarana indeholder en lang række aktive alkaloider.
Koffein er selvfølgelig en af de alkaloider med størst koncentration i Guarana, men der er også andre 'xanthine alkaloids' som er aktive, bla. Theobromine & theophylline.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]