Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 jul 2025 01:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
Hey har nogle Oxynorm 5 mg. liggende fra engang jeg blev opereret i hånden. Og nu har jeg så lige fået fjernet en visdomstand for anden gang, og kan godt huske smerterne fra sidste gang jeg fik en revet ud. Så ville jeg høre om jeg evt. kunne tage Oxynorm mod smerterne ?
Sidste gang jeg fik revet en visdomstand ud fik jeg bare ibuprofen og panodiler mod smerterne, men det hjalp sku ikk det store dengang. Og min spasser af en læge er meget meget nærrig med hva han udskriver.

:tnx:

Senest rettet af Қeta-Smølfen 22 okt 2008 23:13, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er jo et stærkt smertestillende middel, så de burde da kunne tage noget af smerten. :)

Titel:
Dope Lord
Brugeravatar

Det jo det. men mere om de evt var for kraftige når det bare er til visdomstænder ?

Nogle der hvor hvor meget af det der bliver omdannet til morfin ?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Keta-Smølfen skrev:
Det jo det. men mere om de evt var for kraftige når det bare er til visdomstænder ?

Nogle der hvor hvor meget af det der bliver omdannet til morfin ?

Umiddelbart kan der vel ikke ske noget ved at tage noget, der måske er lidt kraftigere end behovet. Nu er opioider ikke skadelige hverken fysisk eller psyisk. Hvis du bare tager nogle fornuftige doser, så burde der ikke være noget problem.

Jeg mener da ikke, at Oxycodon bliver omdannet til Morfin :?: Fx Tramadol, Heroin og Kodein gør, men Oxycodon gør da ikke?

Titel:
Dope Lord
Brugeravatar

Okay jeg takker. Så napper jeg sku 5 mg. til at tage de værste smerter :)

Nå okay troede oss' bare det blev omdannet til morfin, så blev jeg det klogere :roll:

Titel:
Junior medlem

Du skulle ha haft nogle Oxycontin 10mg eller Contalgin 10mg - det vil du få meget større glæde af rent smertemæssigt. Men det er at skyde gråspurve med kanoner. 600mg Ipren * 3 ville være tilstrækkeligt, til sådan et lille indgreb.

Oxycondon er ca. 1,5 gang så potent som morfin - men husk vi er alle forskelligt indrettet rent kemisk!!! Altid vigtigt at holde sig for øje. Nogle skal ha mindre - andre mere - for at mette kroppens sensitive system

Titel:
Dope Lord
Brugeravatar

Takker... Men har før prøvet ibuprofen da jeg tidligere fik revet en visdomstand ud. Og det hjalp ikk' en skid på smerterne. Så derfor jeg søgte noget stærkere :)

Hvorfor hellere Oxycontin ? Er det ikk depot ? Lyder da ikk lige så spændende :roll:

Skal lige siges det var et større indgreb og få tanden ud, den skulle både opareres, kvases og hva' ved jeg, hehe, og så var den røv betændt, så derfor den gør ekstra ondt.

Men fandt frem til at det var godt og spise 10 mg. oxynorm og så sniffe 5 mg. Det Gav en rigtig lækker rus og og fjernede smerterne helt.

men takker for hjælpen :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Kenzy skrev:
00mg Ipren * 3 ville være tilstrækkeligt, til sådan et lille indgreb.

IMO hjælper ibuprofen da ikke speicelt meget ved tandsmærter. IMO er acetylsalicylsyre "Treo" langt mere effektivt.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

FlæmMing skrev:
Kenzy skrev:
00mg Ipren * 3 ville være tilstrækkeligt, til sådan et lille indgreb.

IMO hjælper ibuprofen da ikke speicelt meget ved tandsmærter. IMO er acetylsalicylsyre "Treo" langt mere effektivt.

Ibuprofen gives heller ikke rigtig til smerterne, men fordi det hjælper mod hævelse, som man jo tit har efter sådan en tandoperation.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Oxycontin og oxynorm er det samme - oxycontin er bare depot. Det virksomme stof for begge er oxycodon.
Desuden lyder 1800mg Ibuprofen ikke særlig sundt - det svarer til at æde 9 normale Iprener på én gang.

Men til smølfen, intet problem ved oxynorm, og ja det er nemlig en lækker rus. 15mg lyder dog lidt voldsomt, især hvis du tager dem flere gange om dagen men når det ikke er over en så lang periode går det nok lige.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Ellers smør lidt kava kava ekstrakt ud på stedet der giver smærter! Så bliver du bedøvet :)

Titel:
Dope Lord
Brugeravatar

Ja må indrømme at jeg hurtig blev vild med de piller, rigtig nice rus de giver sys jeg :) Tog dem over 2 dage. og havde spist 14 X 5 mg. piller ialt. så nok godt det ikke er noget jeg har adgang til normalt, for det ville jeg hurtigt kunne blive alt for glad for :roll:

Men tanden er ude, smertene væk, og jeg fik hygget mig samtidig. Så det er super :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Keta-Smølfen skrev:
Ja må indrømme at jeg hurtig blev vild med de piller, rigtig nice rus de giver sys jeg :) Tog dem over 2 dage. og havde spist 14 X 5 mg. piller ialt. så nok godt det ikke er noget jeg har adgang til normalt, for det ville jeg hurtigt kunne blive alt for glad for :roll:

Men tanden er ude, smertene væk, og jeg fik hygget mig samtidig. Så det er super :)

Hvis du har lidt tilbage kan jeg varmt anbefale lige at vente et par uger, og så tage en hygge aften. Eventuelt kan man når de sidstes effekt bliver svagere, drikke en øl eller noget vin, så bliver det så dejligt :)

Titel:
Dope Lord
Brugeravatar

Har faktisk stadig 25 mg. tilbage som jeg går og prøver og holde mig fra. Var nemlig også min plan og tage en hygge aften :)

Titel:
Dope Lord
Brugeravatar

Hvorfor er det man kan få Oxycontin i helt op til 160 mg. piller ? er det bare lavet til folk som har ekstreme tollorancer eller ? For sys da det lyder som en helt ekstrem dose og tage. For jeg blev da godt lam og fik en go' rus på 15-25 mg. så kan ikk rigtig forstår hvorfor man kan få så stærke piller, går man ikk' helt kold hvis man tager sådan en dose ? sys jeg læste en rapport fra levose hvor han havde taget 55 mg. og der var han vidst også blevet godt blæst.

Billede

:tnx:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Oxycontin er depot så vidt jeg husker, så det bliver optaget over længere tid hvor man optager mere eller mindre det hele på en gang med oxynorm.

Titel:
Dope Lord
Brugeravatar

Ahh ja slf, dumme mig. Står oven i købet også længere oppe i tråden at det er depot :roll:

men hvis man så tager en 160 mg oxycontin fx. hvor mange mg. bliver det så til man reelt får på en gang ? hvis man da kan sige det sådan ?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det ved jeg ikke lige, men hvis du tager depot tabletter for at få et trip ud af det, så knuser man dem jo typisk for at modvirke dette.

Titel:
Dope Lord
Brugeravatar

Lilleso skrev:
Det ved jeg ikke lige, men hvis du tager depot tabletter for at få et trip ud af det, så knuser man dem jo typisk for at modvirke dette.

Ja ved jeg, men var mere hvis man fx tog 160 mg Oxycontin. om det så fx. svarede til en 20 mg. start dose, og så bare virkede i meget længere tid ? ved ikk om det gav mening ? :roll:

Titel:
Junior medlem

Keta-Smølfen skrev:
Lilleso skrev:

Ja ved jeg, men var mere hvis man fx tog 160 mg Oxycontin. om det så fx. svarede til en 20 mg. start dose, og så bare virkede i meget længere tid ? ved ikk om det gav mening ? :roll:

Drop det! :)

Farmakokinetik
Biotilgængelighed 60-87%. Depottabletterne (monodepot) er fremstillet således, at bifasisk kontinuerlig afgift finder sted over et længere tidsrum. Første peak ses efter ca. 45 min., hvor 30% af dosis afgives. De resterende 70% afgives over de følgende ca. 12 timer. Maksimal plasmakoncentration nås i løbet af ca. 3 timer. Metaboliseres i tarmen og leveren til hovedsageligt inaktive metabolitter

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]